Andning.... :-(

Maj månad, Måndag kväll.
Tidigare under kvällen åkte Andres med båda grabbarna till När-akuten för deras andnings skull. Dom började hosta igår och direkt satte det sig i luftvägarna. Danilo var värst, hans andning var jätte anstängt så dim åkte in.
Alla prover såg bra ut, dom har bra syresomsättning, det är bara luftvägarna. Dom fick inhalera Ventolin och så fick dom detbutskrivet också. Eftersom klockan redan var efter läggdags och dem var supertrötta när dem kom hem så fick dom lägga sig på en gåbg och vi började titta på film. En timme efter vaknade Danilo med ansträngd andning igen. Suck.
Han fick komma upp med oss så att vi hade han under uppsikt, han fick Bricanyll men det hjälpte inte.
Så nu åkte Andres iväg till akuten till stan med honom (när-akuten är stängd).... Andres ringde nyss och sa att han sover djupt och fint i bilen nu. Fast det e ju lika bra att kolla upp det här.
När Jonathan var på akuten för samma sak förra gången, så fick han Ventolin 2 gånger och Kortison, varför fick inte Danilo det? Och Ventolin bara en gång... Det verkade ju inte hjälpa honom alls nu...:-(

Usch, det är inte alls kul när någon i familjen blir sjuk...
Jag känner mig inte hel när inte hela min familj är hemma.
Har bara en stor klump i magen när någon saknas... Jag kommer inte till ro.

Idag har våra bonusbarn varit hos oss i stort sett hela dagen, måste erkänna att det känns lite tomt utan dom här...
Jag älskar dom så mycket, dom känns ju som mina egna barn! Dom t om kallar oss för Mamma och Pappa! :-)

Nu ska jag försöka vila ögonen lite, med telefonen tätt, tätt intill mig ifall Andres ringer!

God natt allihopa, sov gott, dröm så sött....

Kommentarer
Postat av: Helena

Men vad jobbigt. Stackars smågrabbar. :( Inge kul alls när det sätter sig på andningen, är ju så otäckt.

Hoppas att de blir bättre snart båda två.

Kram från Söderhamn

2011-05-03 @ 02:02:48
Postat av: Taru

Voi pieni... :-( Pussar och Kramar till grabbarna! Hoppas allt blir bra snart!

2011-05-03 @ 06:25:55
Postat av: Karolina

Ucsh va jobbigt. De är inte kul när de sätter sig i luftvägarna, i know!

2011-05-03 @ 06:36:36
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: erica

Usch, va jobbigt för er gumman :-( Aldrig roligt när barnen är sjuka och helst när dom är så små och påverkade.Jag åkte in till akuten på långfredag när Tor var så dålig, då hade han dubbelsidig öroninflammation och början till lunginflammation. Vi har 5 mil till närmaste sjukhus, så man hann oroa sig massor innan allt var färdigt. Hoppas dom piggnar på sig snart! Kram

2011-05-03 @ 07:19:01
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hoppas allting blidde bra till slut..

Jättejobbigt när barnen blir sjuka - har själv en tös som är öronbarn.



Många kramar till dig o din familj =)

Camilla - en trogen läsare.

2011-05-03 @ 07:24:49
Postat av: emma

Nä , inte än , men jag ska dit på 18 månaders kontroll nu i maj och då tänkte jag ta ut de eftersom både mamma och min syster nämt att han skelar lite på ena.



Jag själv är skelögd och både jag och Tobbe har glasögon ju!

2011-05-03 @ 08:52:54
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: emma

Usch! Ja de är verkligen jobbigt när sådana små får besvärr med andningen. Vi fick ju reda på att Benjamin hade besvärr med andningen när han va dryga 2 månader bara.. Sådan förkylningsastma. De kanske är förkylningsastma dina pojkar har eller vanlig astma?

Hoppas de bli bättre och inte lika jobbigt inatt för dem!

Kram

2011-05-03 @ 08:59:51
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Tanna

Stackars små.... Jag har astma och nu lider jag inte direkt av det, när jag gått utan mediciner i flera år. Min man ( hehe, känns ovant att skriva det ) har ju också, dock tusen ggr värre. Han får attacker ibland och det är så läskigt. Hoppas bricanyl hjälper.

Håller tummarna för pojkarna att det går bra !

Kram

2011-05-03 @ 09:02:56
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Madeleleine

låter jobbigt! krya på! hoppas det blir bättre med andningen.

vi har också behövt bricanyl till Tobias många gånger i vinter, men tycker det hjälpt bra.



vi vet inte könet, så det är spännande denna gången.

jag har vetat alla andra gånger könet, min man visste bara könet med första barnet.



vi har inte varit hos läkaren, vi köpte tyghjälmen själva, då vi tyckte han ramlade och slog i huvudet för ofta ( han blir arg och slänger sig då på golvet, sen klättrar han och ramlar ibland).



kram

2011-05-03 @ 09:49:07
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: Madeleine

tack, annars är det bra, men har mycket sammandragningar, förvärkar.



hoppas pojkarna blir bättre snart!



kram

2011-05-03 @ 09:51:50
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Urs vad jobbigt. Vi har fått låna hem en maskin som trycker ner medicinen i lungorna. Liknande det dom har på sjukhuset. Har dock inte testat den ännu.

2011-05-03 @ 09:57:39
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback