S V A R =)

God kväll allihopa!
Sitter här en stund och ska svara på era frågor, det var ett tag sen sist :)
Säg till om jag glömt att svara på någon!

Emma med Dennis & Nikki
om "Vi" leker nån lek...:
Så himla kul läsa din blogg , önska man var din granne :)
Synd du inte har facebook då jag inte bloggare mera , har du msn? eller du inte tid hehe :)
SVAR: Tack!  Japp, jag har msn- [email protected]  Fast jag är inte där så ofta.

Fredde
om THAI middag:
Oj vilka glassar!!
Jag har varit i thailand 4 gånger. O det är lika fantastiskt varje gång. Men man brukar se mammorna tycka det är jobbigt med sina barn ombord på planen. Men det löser sig nog alltid :)
SVAR: Tack för kommentaren. Vi får fundera vidare på det där med resan...

Madeleine
om En lösning!:):
Hej hej idag har jag myst med en 2månads bebis, supermysigt sen drack jag vin och prata med min vännina hela kvällen. Hoppas ni snart får tbx nätet,kram på er=)
SVAR: Åh va mysigt du haft det! Hur många barn har du?

Isaks mamma
om En lösning!:):
Ja igår drog jag pulka och svettades i lekparken, så sjuuuukt mycket snö så man blir galen! Och inte skottar eller plogar de i lekparken så jag gick runt med min lille kille i famnen och försökte gå dit han pekade haha(han kunde omöjligt gå själv i all snö), bra träning för låren dock att gå i knähög snö bärandes på en 11 kilos klump :) Vi var båda lagom trötta efteråt! Kollade Karate kid på kvällen, han är ju för söt Will Smiths son och fantastiskt duktig skådis för att vara så liten!
SVAR: Jag vet! Herregud vilken träning man får bara mat går ut och försöker köra vagnen i det här vädret! Och 3 barn i en vagn är riktigt jobbigt!!! :) P.S Visste var Karate kid bra??

Anonym om Inga bilder....:
Vi väntar på dig Satu :D du behöver inte oroa dig över att vi ska sluta läsa din härliga blogg.. vi är taggade tills du tar ikapp igen
SVAR: Awww, va gulligt! Hihi. Nu har vi fått internet tillbaka, men datorn har pajat! Alltid nåt ;)

Anonym om I give up....:
Va heter dem dockorna ni hade eller ville ha som såg ut som de va bebisar, som små?
SVAR: Dem heter prematur dockor och jag beställde det från www.pytteliten.net  Har du en liten prematur?

Jossan Lindberg om Era tips om barnvagnar:
Hejsan. Måste bara fråga vart du hittat alla vagnar? Jag håller på leta som en tok här efter en vagn för tvillingar på 1 år och en nyfödd. Men jag ger snart upp och gör en egen hehe :) tacksam för svar :)
Hade bra. Mvh Josephine L
SVAR: Hej! Jag vet, det är en riktig vagn djungel där ute... jag hade jätte svårt att hitta nån bra vagn som passade oss alla. Funderade starkt på att tillverka en egen också, för det finns inte det som man är ute efter! Hmm, tvillingar på 1 år och en nyfödd... Jag har en City Select, och ifall du har en liggdel till bebisen, och en av 1-åringarna sitter på den andra och om u köper en Buggypod till den andra 1-åringen? Vad tycks?

Camilla om Snart, snart....:
Hejsan...
Lite nyfiken på hur det gick för flickorna att sluta med napp?!?
Tror inte du skrivit ngt om det? eller har jag missat det?
kram o tack för en superblogg! =)
SVAR: Jag skrev om det härmdagen. Det har gått förvånansvärt bra!Helt över förväntan! Dom första dagarna frågade dom efter den när de blev ledsna, men annars ingenting! =)

Anna med 4 prematurer om
Kryssningen- Del 1:
Hej!! vad trevligt ni ser ut att ha det!!
Jag behöver din mejl så att jag kan bjuda in dig som "läsare" i min blogg... jag har den inte öppen för alla...
SVAR: Absolut, min mail adress är [email protected]  Säg sen hur jag ska göra för att komma in ;)
Hur mår du/ni annars då?

Anna med 4prematurer
om Allt hittar dom då på!:
Haha, nu har jag kikat på dina söta bilder o så i o med att jag följt din blogg ett tag så kan jag konstatera "min åsikt"
Nicole o Bessa är absolut lik sin fars sida (av foton på diverse människor att dömma)
Jonathan o Danilo har fått mer likhet av dig o din sida... Så häftigt, jag tyckte det var uppenbart då jag såg bilderna... !! haha
Så fina barn du har!
SVAR: Tack så jätte mycket!!! :) Väldigt intressant att höra hur folk "utifrån" ser på sånt :)

Vad tycker ni andra? Vilka är dom lik?

Sandra med fyra om This is gonna be a looong day:
Öppna förskolan eller kyrkans öppna fsk är min räddning!
Finns det inte ngt sådant i närheten? De som jobbar där brukar alltid hjälpa till lite med fika, leka med barnen etc. Roligt för barnen att se andra barn och andra leksaker och roligt för mig att se andra vuxna;)
SVAR: Jo, jag vet iaf att dom har en kyrkans öppna förskola här, men jag har aldrig tagit mig dit ännu... :/ Måste ta mig i kragen och gå!

Linda om GRATTIS MAMMA/MUMMU!:
GRATTIS ( i efterskott) till vackra Tuija!!!
Hoppas att födelsedagen och er resa var toppen!!!
Stoooora kramar från mig och melli!!!!
puso besos!!SVAR: Hon läser min blogg, så jag lägger det här så hon ser din hälsning! ;)
Pusu besoo

Mamus om 3 år sedan:
STORT GRATTIS TILL ER PÅ BRÖLLOPPSDAGEN kramar från Mamus
SVAR: Tack så hjärtligt Mamus!!!

Helena om Jonathan har fått sin FÖRSTA tand!!!!!:
Grattis till första tanden Jonathan! :)
SVAR: Jonathan tackar jätte mycket, an är jätte stolt över sina nya tänder! :)

        Bella om Det står 2-3 !!!:
Hur orkar man med 4 barn så tätt? imponerad är bara förnamnet :)
Plussade igår med det 3de som inte var planerat... Har sån beslutsånget hur vi ska göra... Dottern är född 08 och vår son 2010.. och sen skulle denna bebis bli en sen 11. Hinner fylla 27 innan 3de kommer.
Hade tänkt och plugga och skaffa körkort nu.
Hade du svårt att ta beslutet? vi är ju lika unga.
SVAR: Hur man orkar? Hmm... Mycket tålamod! Hehehe... GRATTIS till plusset! Hur känns det? För mig var det inget beslut att fatta, jag tänkte inte ens tanken på att inte ha dem. Det var helt planerat, men att det var två kom som en överraskning. Jag hade alltid velat ha tvillingar :) Men jag förstår dig också... vad tycker din man? Körkort kan du ju ta ändå ;) Vad vill du plugga till? Mitt råd är att Du ska följa ditt hjärta. Gör som känns bäst för dig och din familj. Och du, du orkar mer än vad du tror ;) Det kommer nog att gå superbra! och än en gång- Stort Grattis!!!

Blommamman om
Bad pojkarna:
Fina badpojkar! De är modiga som sitter i så djupt vatten. Hur gamla är de? Min niomånaders vägrar sätta sig i badet vill bara stå.
SVAR: Dom blir 11 månader n den 8:nde :) Dom älskar att bada och plaska! Tycker din 9-månaders att bada annars?


Så, har jag missat någon??
Det är många som frågar om vi ska ha fler barn, om barnens smeknamn osv, men jag tänkte skriva ett eget inlägg om det sen

Ska fortsätta svara på frågor hos er som lämnade en bloggadress inne hos er, fast det gör jag imorn ;)

OCH TACK TILL ER ALLA SOM GRATTADE OSS PÅ VÅR BRÖLLOPSDAG!
Det var jätte gulligt av er!

HA EN SUPER TREVLIG HELG!!!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Har inga barn själv men har massa vännine barn och en bror som är 17år yngre än mig,och barn älskar mig=) Kram

2011-03-04 @ 23:50:43
Postat av: mummu

Tack Linda o Melli,,resan var härlig med alla mina kära o nära.Ha det så bra.puss o kram.tuija mummu :))

2011-03-05 @ 09:50:36
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback