BVC

Igår var vi på BVC.
Grabbarna skulle vägas och mätas och Vanessa liksaså + 18 månaders spruta för hennes del.

Såhär ligger vi till:
- Jonathan
har inte gått upp något alls sen förra gången vi var där.
Fast det är nog inte så konstigt för ett tag så kräktes han upp all mat jag gav honom, han tålde inga bitar alls, ville bara ha välling. Och så har han varit sjuk precis...
- Danilo har gått upp 400 g sen sist och väger nu alltså nästan ett helt kilo mer än brorsan.
- Vanessa har inte heller gått upp alls sen sist, och hon slapp undan sprutan idag också, eftersom hon precis vart förkyld.

Pust. Inte alls goda nyheter.
Det är konstigt med Vanessa, för hon äter väldigt bra.
Så nu skulle vi kolla vikten igen den 6.4.
Jag sa att jag provade med rapsolja som de sa till Jonathan i vällingen, men han kräktes bara upp allting så jag slutade med det, men hon tycker att jag ska tillsätta smör i deras mat nu. MYCKET smör.
Vi får se....

Nu har både Jonathan och Nicole slutat sina penicillin kurer, och Jonathan har fått nya gaddar, så han äter bra nu.
VÄLDIGT bra faktiskt, speciellt nu efter att jag tog bort vällingen mellan måltiderna.
Vikten går nog upp snabbt nu när han har börjat äta ordentligt.
Och Vanessa äter ju, men hon har också mycket energi, den lilla busen.
Men, men. Mycket smör i maten nu så ska vi se vad som händer. (Till alla förutom Danilo)

Danilo väntar på sin tur in till BVC sköterskan...

Vanessa & Nicole har lagat mat i väntrummet...

Sötnosen!

Dom åker tydligen båt...

Efter BVC åkte vi till Torvalla för att äta deras goda hamburger tallrikar och titta på när Mummu har sin vattengympa. Tjejerna blev helt till sig av att se Mummu simma där.
Och så ska man sno från brorsan lite...


Nuså ska jag gå och lägga mig.
Har sovit kasst hela natten och så gick jag upp med barnen tidigt. Full rulle hela dagen.
Ska lägga in fler bilder imorn.

P.S Åsa- Bröllops bilder kommer, hihiihi


Kommentarer
Postat av: Helena

Hur mkt väger grabbarna nu då? Dom ser ju lixom friska och välmående ut så.. Det är väl huvesaken=) Kram

2011-03-16 @ 23:47:19
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Rockmom

Det vad de säger på BVC ska man ta med en nypa salt..man känner ändå sina barn bäst själv, och vissa växer mindre. Tycker det e dumt att mata i dem extra fett..Ungar av idag lär inte svälta ihjäl ändå.

Men det är ju min åsikt! :)

2011-03-17 @ 07:20:45
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: Felicia

Stackars Jonahtan, de blir nog bättre när du tar bort vällingen mellan måltiderna . Och som sagt mycket smör..

2011-03-17 @ 09:52:42
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Anna med 4 prematurer

Dina barn ser så hälsosamma ut så!

Tror inte det är brist på fettet i maten som gör att de inte går upp.. Som du sa..de har en massa energi, är väl bara att ge ett extra mellanmål eller ha stunder då de sitter stilla.



En läkaren sa till mig att barn mår ju inte bra att vara för runda heller...



Sedan, Satu, du e ju väldigt liten, har du någonsin varit tjock???? !



Du gör allt rätt!

2011-03-17 @ 12:08:26
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback