BVC- Vikt och vaccinationer

Långhelgen är nu slut, hur har ni haft det? Har ni njutit av solen och värmen?

Imorse ringde dem från BVC och frågade om vi var på väg till dom. Whaaaat?
Jag hade HELT glömt bort att titta i almanackan om vad som händer idag, förutom att Sergio fyller år.
GRATTIS SERGIO!

Vi fick bråttom, jag sa att vi kunde vara där på 10 minuter.
Det var vägning och mätning på grabbarna och Vanessa.
Det ser likadant ut, dom går upp i vikt, men ligger fortfarande lite "under" kurvan.
Jag sa att nu är jag inte alls bekymrad, för dom äter ju.

Sedan var det dags för grabbarnas sprutor. 2 sprutor, en i varje lår.
Våran nya BVC sköteska hade lite "annorlunda" metod att vaccinera, hon ville att dom skulle ligga på skötbordet och så skulle hon sticka ett ben i taget. Jag frågade om det inte fanns nån sköterska ledig som kunde spruta i andra benet samtidigt, så att dom slipper ha ont "2 gånger"... det gick bra, men fortfarande att dom skulle ligga när dom får sprutan? För det första så gick de inte alls, Jonathan ville inte ligga still, så jag bad om att få sitta med honom i knät, så att jag kunde hålla om honom medans han fick sprutorna. Den andra sköterskan (som vi träffat förut) sa att så brukar dom alltid göra.
Båda grabbarna blev lite ledsna när dem blev stuckna, men det gick fort över. Tuffingarna!
Jag fick med min en massa post.it lappar med 108373659 nya tider för barnen att hålla reda på.

Efter grabbarnas vila gick vi till Mummu och Puua och njöt av dagen. Jag hade tagit med mig bikini så jag hoppade i poolen med Bessa och grabbarna.
Jag la i Nicole också, men hon kom lika snabbt upp igen och var hur ledsen som helst...
Mummu hjälpte mig att skriva ut några viktiga papper också, tack Mummu! Jag vet inte vad det har tagit åt våran utskrivare, känns som att ALLTING pajar precis nu, exakt samtidigt, everything is falling apart! Typiskt...

Jag, Danilo, Jonathan, Vanessa, Dewin & Sebastian badar

Dewin & Felicia

HAPPY!

Ett blivande proffs? Såg ut som att han VISSTE vad han skulle göra med klubban, att han verkligen siktade på att träffa bollen med den. Vänta ni bara, ska ni få se... ;)

Nukke


Imorgon är vi bjudna på picknick på Dewin & Sebastian dagis som vi ska gå på. Vi var iväg och handlade jordgubbar som säkert iaf Vanessa kommer att käka upp.

Nu har jag precis suttit och soretrat med enormt tvättberg i form av rena kläder hur länge som helst....
Idag bytte jag sängkläder till allihopa, älskar att lägga mig på nya, rena lakan. Men bara där växer tvätthögen en hel del... vem orkar tvätta och tumla kläder när det är så fint väder ute? Då har man väl bättre saker för sig, hahaha...

Nicole ligger och inspekterar något...

Ojdå, min sandkaka fick stå kvar i sisådär 5 sekunder iaf. Alltid något!


Nu ska jag fixa det sista inför natten, sen ska jag sova!


Kommentarer
Postat av: Tanna

Hej !



Vi mår bra. Jag är väldigt trött och inte helt frisk än från havandeskapsförgiftningen men mycket bättre. Jax mår bra ! han kom v 31+6. Vägde 1675 och var 40,5 cm lång. Idag väger han 1902 !!

hur små var dina pojkar ? Var ni också på neo ? Vart och hur länge ?

Kram

2011-06-07 @ 23:19:45
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Fia

Sommarkläderna köper jag i stl 80 och vissa är lite stora med det funkar.Sen kan dom ha alla möjliga storlekar.Jag har några toppar som är 68 som dom kan ha än.Sen varierar storlekarna jätte mycket affärerna emellan.Längtar tills i höst när jag ska åka till Go Ulla och shoppa loss till dom =)

2011-06-07 @ 23:21:37
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: boosse

Härligt det ser ut! Och sicka duktiga barn du har. De där sprutorna är ju inte roliga och ju strre dom blir mer medvetna blir dom ju tyvärr :(



Ja, att köpa kläder till en själv är mest bökigt, barnkläder är bara att roffa åt sig, inte behöver en prova. Maribel är så duktig när vi är i affärer, det har hon alltid vart. Är kanske dels för att hon tycker att det är så roligt med alla folk man kan titta och flirta lite med :)

kram

2011-06-07 @ 23:29:05
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: BabyBoo

Hej! Kul att du tittade in på bloggen. Vi bor i Härnösand, precis vid havet. Jättefin dag har det varit idag och på eftermiddagen ringde det på dörren och huset invaderades av grannbarnen :-) mysigt!

Vi ska ner till Sthlm på semester i sommar, har du några tips på bra barnvänliga ställen?

Kram

2011-06-07 @ 23:41:54
URL: http://Babyboo.superblog.se
Postat av: Anonym

Tack, vi mår bara bra här :) l'ngtar till hösten ;) hahah, nevars, det är lite jobbigt i värmen, men igår braka ovädret loss o det vart genast möe bättre... :) ta hand om er i värmen! kramar

2011-06-08 @ 06:45:23
Postat av: Karolina Nordling

Sköterskan verkar vara helt ny! :( nada erfarenhet. Tur att de gick bra till slut. Ses sen!

2011-06-08 @ 07:09:27
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Lotta

Härligt det ser ut att ligga i poolen sådär ;) Här har det varit oväder i några dagar men jag gissar att den riktiga värmen kommer vilken dag som helst. Vi åker till Sverige den 10 juli! Inte så långt kvar nu, Guille längtar och längtar :) Ang fler barn så vill jag gärna ha en till, gärna nu med en gång, men det går inte alls. Vi har absolut inte råd och kommer nog aldrig ha heller. Nästa år flyttar jag och barnen till Sverige, min sambo kommer efter när han fått klart en massa papper vilket kan ta allt från några månader till nåt år... så då kommer vi bara ha en lön (min) i några år tills sambon lär sig svenska och kan få ett jobb. så inga fler barn tyvärr :( kanske om vi vinner på lotto ;)

vad ska ni hitta på idag då? kramar

2011-06-08 @ 07:23:12
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilka härliga sommarbilder:)

2011-06-08 @ 08:47:28
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: BabyBoo

Hej! Idag är det så varmt här och vi har nyss kommit hem från en promenad till en handelsträdgård, blev nästan 6 km i 23 graders värme. Helt slut nu, önskar vi hade en pool!

Kram

2011-06-08 @ 12:44:32
URL: http://Babyboo.superblog.se
Postat av: lina

Hej!

Surfade in på din blogg via familjeliv! Vilken fin blogg du har, härlig och så positiv. =) Har precis blivit tvåbarnsmamma och är jätteimponerad av dig och din familj.

Vänliga Hälsningar

Lina

2011-06-08 @ 21:06:16
Postat av: Petra

Fina bilder!



Dina tjejer är så otroligt lika varandra. Super söta. Pojkarna med förstås ;)

2011-07-30 @ 22:30:44
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback