GRABBARNA hos FRISÖREN

Idag var det dags för grabbarna att ta en tripp till frissan. Dom hade blivit lite väl för långhåriga...

 Andres skulle bara in och höra när dem har tider för klippning, så jag passade på att gå till toan med tjejerna och när vi kom tillbaka satt Danilo redan i frisör stolen. Och jag hann inte ens förbereda mig! Jag är lite så, att jag måste bearbeta allting i förskott, men icke. Jag förklarade för frisören att jag vill ha det kort på sidorna och uppe, men att jag ville spara lockarna där bak. Icke det heller. Men det blev fint ändå!
Fast gissa om det högg till i mamma hjärtat att se dem utan sina fina lockar...?

Danilo satt som ett ljus i början, men sen så tröttnade han och då fick han en klubba, så satt han och mumsade på den. Även med Jonathan var det samma sak, men han ville inte samarbeta så mycket, hahaha...
Gissa om dem var kladdiga och i kladdet satt fast en massa hår... Raka vägen till badet när vi kom hem!

Danilo

Pappa får hålla i klubban så pojken är nöjd.

Jonathan

När vi hade badat klart kom Mummu och Felicia förbi. (Hon skulle sova över hos Mummu och Puua)

Nyklippta grabbar

Felicia & Nicole


Vi beslöt oss för att tömma hoppborgen på luft, den tog alldeles för mycket plats på balkongen. Sen när vi gör om barnens rum ska den upp igen, fast då ska den stå nere i hallen.
Alla hjälptes åt att tömma den på luft, barnen hade jätte kul! =)


Sen möblerade vi om på balkongen igen och nu ser det sååå stort ut! Jätte mysigt!

Vad mer har vi gjort idag då....?
Jo- jag och tjejerna tog en promenad till Handen Centrum med Mummu där vi även träffade på syrran.
Jag shoppade inne på Gina Tricot med mitt presentkort som jag fick av mina föräldrar i födelsedagspresent. Hittade 3 linnen/tröjor. Det var en evighet sen sist jag handlade till mig själv... Nu hade jag inget val, Gina T. har inga barnkläder ju! Hahaha... tror att det var lite meningen, eller, Mummu?  

Nu sover alla små trollen och jag och Andres tar det lungt... Imorgon tänkte jag kika lite på vad man ska ha med sig till Finland, tycker att det är så svårt... Jag vill ju inte ha med mig så mycket grejer, men samtidigt beror ju allting på vädret... Jag vill ju ha med mig det som behövs. Får kolla upp det imorn :)

P.S På söndag fyller våran Ängel, Vanessa 2 år!!!!


Kommentarer
Postat av: Fia

Snygga dom blev i håret =)



När jag bloggade på blogg.se gick det inte att se.Jag bloggar på wordpress och där går det att se när jag går in under site stats =)

2011-06-21 @ 01:26:20
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Tre ungar och bebis i magen

Så fina gossarna blev i håret:)!

Sv; jag har bf den 29, om en vecka imorgon!

Jag längtar:)

2011-06-21 @ 06:03:05
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: Rockmom

De blir ju så stora plötsligt då man klipper dem, eller hur ;)

2011-06-21 @ 08:28:45
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: Taru

Grabbarna blev ju jätte söta i nya frisyrerna! :-) Va roligt att ni ska till finland över helgen.. Det är alltid så mysigt att åka dit. Hoppas ni får en jättebra midsommar. Kramis

2011-06-21 @ 09:01:12
Postat av: Sabrina - Mamma till Mila

Tack va snäll du är, och detsamma! Vilka fina barn du har!! Supersöta :) Vi mår bara bra! Lite deppigt väder bara, vi har regn idag ;( hur mår ni?

2011-06-21 @ 09:31:50
URL: http://sabrina.devote.se
Postat av: Eva

Naw va fina killarna blev i sina nya frisyrer. Théo måste också till frisören å få bortklippt lite hår.



Ni verkar ha en massa roligheter för er =)



Hoppas ni får en trevlig resa till Finland och familjens sommarstuga. Njut och ta tillvara på tiden ni nu har där.



Kram

2011-06-21 @ 09:42:49
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Katrin

Åhh vad söta grabbarna blev! De blev så mycket pojkigare! Jag klippte mina tjejer igår! De blev oxå lite äldre i utseendet! Hoppas att ni får en fin midsommar! Ha de toppen! kram*

2011-06-21 @ 09:46:31
URL: http://mollieleia.blogg.se/
Postat av: felicia

hej satu !jag längtar efter dig och dina söta barn!

rakastan satu!det ska bli kul att åka båt!



ÄLSKAR DIG SATU!!!!!!

2011-06-21 @ 09:59:02
Postat av: Jasmin

Är plast mamma till ossian (fyller 6 år i dec)och Alicia (fyller 3 år i okt) Och mamma till Milo som blir 4 mån om 6 dagar :D



Jo natten gick bra tack och lov, vi går åt rätt håll nu, ingen människa klarar av att sova 1,5 sammanhängande sömn... ammat 7 ggr/natt men nu är vi nere på 3 ggr. Snart kan han nog sova natten igenom!

2011-06-21 @ 10:34:46
URL: http://jasminsnall.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj! Vilken skillnad, dem ser mkt älkdre ut nu efter klippningen:) men dem kan va lockiga till vintern:) Då är de bra med mkt hår ju så man slipper frysa om huvudet:)



Varför fick inte lockarna vara kvar?

Vad duktiga dom är som satt så stilla ändå hos frisören:)

2011-06-21 @ 10:46:11
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Tanna

Passar på nu att önska er en trevlig midsommar och grattis till Vanessa !!

kram

2011-06-21 @ 12:02:14
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: felicia

hej satu! jag har en fråga! om jag kan komma till er imorn när pappa åker till jobbet!vid halv 8 eller 8.och om jag kan äta frukost hos er!är du vaken då?jag vi komma till er ! RING MIG!RING MIG!



ÄLSKAR DIG ! S F

2011-06-21 @ 13:27:49
Postat av: Natta

Hej och tack för din kommentar. Vi mår bra tack. Säger detsamma till dig, vilken fin blogg och vilka fina barn. Det måste varaunderbart attha så många barn tätt. Kram

Postat av: Linda - 3barns tvillingmamma

Hihi vilken sammanträff. Moas lilla lugg klippte vi med idag! :-)

Kram

2011-06-21 @ 20:16:21
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: -Santsu-

Tulipas pojista super suloisia!!! Ihanat hiukset!!



Suomeen ja tänne länsi-rannikolle on luvattu aika blääh säätä juhannukseksi!!! Perjantaina ei pitäisi sataa ja noin +20. Mutta lauantaina taas sataa ja asteita vain +17. Sunnuntaista eteenpäin pitäisi taas olla suht poutaista mutta ei kovin lämmintä!!



Tuntuu että kesä oli ja meni jo,kun on ollut niin kurjat ilmat. No toivottavasti se kesä lämpeäisi taas!



Hauskaa reissua ja nauttikaa juhannuksesta!!

Ja Vanessalle Super onnittelut näin etukäteen.

Onnea 2.vuotiaalle prinsessalle!

2011-06-21 @ 21:07:33
Postat av: Camilla 30 år & 8 barnsmamma

Hej hej ..

Jag måste berätta att jag tagit tillbaka min gamla blogg igen..

Här är dressen



http://minstorafamilj.bloggplatsen.se



Kika gärna in ..



Hoppas att allt är bra med er..



Här är det snart lungt o skönt..ler..



Mvh Camilla

2011-06-21 @ 21:47:03
URL: http://minstorafamilj.bloggplatsen.se
Postat av: felicia

jag älskar dig!grabbarna blev supersöta!men älskade deras lockar!ska dli kul att komma till er idag.jag älskar dina barn!

ÄLSKAR DIG SATU!!



S+F S+F S+F S+F S+F

2011-06-22 @ 08:53:41
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback