Fredag- Poolhäng & Vattenkrig

Idag har det varit strålande väder! I love it!! Jag ÄLSKAR sommaren och allt vad det innebär.

Folk är ute umgås med varandra, går på picknick, grillar, leker, spelar spel, stranden, bada, äter jordgubbar/melon, bara fötter, lätta kläder, alla är på så mycket bättre humör, och man slipper alla hemska ytterkläder, jag älskar värme!
Förstår inte riktigt varför jag egentligen inte bor i något vackert land där det är sommar hela tiden? Visst har hösten och vintern sin charm också, men att det ska vara sååå jäkla lång!? Jag hatar ju kyla, jag hatar att frysa!
Drömmen vore väl att bo utomlands de värsta vintermånaderna och komma tillbaka när det blir vår.

Imorse ringde Puua och undrade vart vi var, han ville fylla på den stora poolen. MEN- barnen var jätte trötta och jätte griniga så jag tänkte att dom får sova hemma en stund, och så gåt vi när dom vaknar. Jag gick ner och la mig också, och vaknade över 2 timmar senare. Ops... Så det var nästan så att vi vaknade och så gick vi med en gång. Kändes som att jag gick i sömnen lite...
Den här bilden skickades till min mobil: Puua på plats med en iskall öl...

Eftersom jag glömde min bikini hemma, så fick jag låna ett linne av Mummu och så bokstavligen DÖK jag i.
Nicole vägrade, hon satt i sandlådan med sin pappa istället, jelt röd om kinderna pga. värmen, den lilla Prinsessan...
Hon har blivit ganska "pappig" nu. Väldigt mån om vart han är, vad han gör... "Vart är min pappa? Vad gör min pappa?" Allt är "MIN Pappa"... Gulligt tycker jag.

Syrran och Peter kom förbi en snabbis innan dem skulle till restaurangernas dag i stan med brorsan Toni...

Min fina docka bakar sandkakor och gör slott med sin pappa...

"Tjockisen"
 Vi måste nog sluta kalla honom för Tjockis, för han börjar själv tro att han heter så... han säger hela tiden "Kockis!" Stackaren...

Ja, och så var det det här med vatten krig. Allting började med några vattenpistoler som sen gick över till hinkar, och ännu större hinkar.


Vi skulle börja tömma poolen med vatten, och så sköt jag Andres med den lilla vattenpistolen som kanppt nuddade honom. Helt plötsligt när jag skulle gå in så kastade han en hel stor hink vatten på mig! Vad han inte såg var att grabbarna satt och lekte precis vid mina fötter, och för dem var det som en stor flodvåg som svepte över dem så dem höll nästan på att drunka!  Stackarna blev heeeelt genomblöta, såg ut som att dom hade dykt nånstans, och håret bara hängde i ansiktet helt genombött... Jonathan blev ledsen, men Danilo som såg ut som en dränkt hund bara tittade. Vi tog av oss alla kläder, alla tre och la dem i torktumlaren. Jag fick låne kläder av Mummu och grabbarna var i bara blöjan. Hahahaha, nu när jag skriver så kan jag inte sluta skratta, ni skulle ha sett hur grabbarna såg ut!Och Danilo som satt delvis på blomjord, och... ja... ni kan ju tänka er hur det såg ut. Hahahahaa..... Jag fick aldrig min revanch för Andres, för av nån konstig anledning vågade han inte komma nära mig när jag gick där med min hink fullt med vatten. Men Puua var fräck han. Han hämtade också en hink och kastade på mig, som kom på Nicole också. Men han fixade jag ....

Kul med vattenlekar, eller vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Haha jag kan se grabbarna framför mig!

Payback time!!!

2011-06-04 @ 10:04:24
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Madeleine

tack, det är bra.

fina bilder, härligt med värme och bad!

barnen har badat här med.



kramar

2011-06-06 @ 12:00:18
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: 30 år & 8 barnsmamma

Härliga bilder..:-D



Hoppas att allt är bra med er

mvh Camilla

2011-06-06 @ 12:27:24
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback