Skitiga barn är glada barn???

Har ni hört det där talesättet att "Skitiga barn är glada barn?"
Då är våra barn vääääldigt glada barn!

Jag är alltid nogrann och tycker att det är viktigt att barnen har hela, rena, fina kläder på sig.
Iaf en stund på morgonen, men sen när vi går ut och dom leker är en helt annan sak. Dom får bli så skitiga dom bara vill. Det är väl därför man har en tvättmaskin?
Huvudsaken är att dom har kul. Jag skulle aldrig tänka eller säga att "Det där kan inte ni göra, då blir ni smutsiga"
Dom leker och har kul och behöver inte tänka att dom kan bli smutsiga, det hör liksom till..
Ni kan ju bara ana hur barnen ser ut när vi kommer ut efter att ha varit ute en hel dag...
Det är raka vägen till badet, och alla kläder till tvätthögen. Dom går alltid och lägger sig rena.

Puua, Emma & Felicia uppe i träder och plockar körsbär...

Vanessa försöker hänga efter...

Jonathan & Puua

Syns det att även Dewin har ätit körsbär??

Mummu & Nukke

Spindelmannen Dewin & Nukke proppar i sig körsbär

Jonathan & Jag


Emma och Felicia ska ju börja på Cheerleading i höst, så dom övade på att hjula och göra handvolter på gräsmattan. Sen skulle jag och syrran vara tuffa och visa dom hur man gör... (jag i rött)

Jag gick också på Cheerleading när jag var yngre och tyckte att det var jätte kul, jag är helt säker på att tjejerna kommer att tycka att det också är det, dom älskar ju allt sånt, så det passar dom perfekt!

Nicole och Vanessa skulle också visa hur det går till...
Danilo hittade till körsbär skålen och stod där och mumsade...

Så fort jag satte barnen i vagnen och skulle promenera hem så slockade 2 av 4.


Idag har vi vart och hämtat min väska med kameran och grejer (har två st) och åkte förbi Abuelo & Abuela samtidigt och hälsade på... Oscar gav oss ännu mera saker som han köpt från Mallorca- Tack för att du tänkte på oss Oscar! Jätte snällt!!!

Danilo är väääldigt mammig just nu, men här är han ändå med Abuelo
(Det kanske syns vart Andres och grabbarna har fått sina kalufser ifrån??)

Nicole med sin kusin Javi

Jonathan plockade en blomma till mig  
Sen när jag sa "Jonatham, vart är blomman?" (på finska då) så kröp han iväg och plockade en till!

Efter besöket där så åkte vi till Mummu & Puua där vi gav Sebastian hans försenade presenter, barnen åt ännu mera körsbär och sen gick vi till stora lekparken igen, som ligger gården bredvid Mummu & Puua.
Barnen älskar att leka där, man ser inte så mycket av tjejerna då dom klättrar och underhåller sig själv där. Idag hade Jonathan också hunnit klättra in där en lång bit inna jag såg honom! Dom är då överallt!

Nicole är så go och ser efter sin lilla syster... Idag var det en pojke på ca. 5-6 år som skulle tränga sig före Vanessa, då höll Nicole om Vanessa och la sin hand mot pojken och sa: "Nej, hon var först, du får vänta!" Och så hjälpte hon Vanessa upp. Underbart att se!
Igår fick Nicole en kompis där, en flicka som BARA pratade Ryska. Hon pratade och pratade med Nicole på ryska, och Nicole svarade på svenska. Hon hade ingen aning vad flickan sa, men dom kom överrens ändå.

Körsbär är gott!
(Någon som vet om det går att tvätta bort körsbrä från kläderna??)

Busungarna ska klättra överallt! Tur att man hade extra par ögon med sig idag...

Danilo älskar att leka kurragömma. "BÖÖÖÖ!" säger han och skrattar högt.

Nukke, Pappa & Jonathan myser på soffan innan läggdags...

Jonathan & Nicole "Nukke"


Nu sover alla barnen. Andres ligger i badet och Micael har precis åkt hem.
Känner lite oro över läggningen nuförtiden. Tjejerna har fått flytta upp igen, det funkade inte alls att dom sov där nere... Jag försökte, men det gick inte. Ingen kunde sova bra, och jag låg på helspänn hela natten för att jag var rädd att någon skulle vakna och väcka alla. Och Jonathan har varit riktigt jobbig de 4 sista nätterna. Han har inte velat gå och lägga sig, och så vaknar han varje natt 3.09 och tror att han ska vakna och komma upp. Så han är tyst så länge jag står i hans rum, men så fort jag går ut så börjar han srkika och gråta. Därav sömnbristen hos hans mamma...
Jag hoppas att det bara är tillfällligt och att han snart ska sova hela natten igen.
Jag tar inte upp honom när han har vaknar på nätterna, en gång fick han komma upp, för då satt Andres uppe och tittade på fotboll, men annars så försöker jag bara få honom lugn, ge han flaskan och lägger honom ner om och om och om igen. Men han är så envis!
Jag vet ju att han inte har ont eller nånting, så jag brukar stå utanför hans dörr, och så ser jag hur han ställer sig upp och då går jag in och lägger ner honom igen... Tills jag känner att jag går i sömnen, då går jag och lägger mig i sängen och väntar en stund. Han är jätte trött ändå när han vaknar så jag förstår inte denna vana...? Kan det vara tänder på G? Han har ju fått några nya nu... Vi får se hur denna natt blir. Håll tummarna för en bra natt!

Imorgon ska vi träffa min morbror Lasse och mina kusiner Mikaela och Jon, troligtvis ska det grillas, så vi hoppas såklart på bra väder! Bara det inte regnar så...

Det började regna nu- KORS i taket! Då hade dem äntligen en rätt på www.klart.se!
Dom har lovat regn varje dag, men ändå har det inte kommit nåt. Och så ändrar dom sina vädertabeller varje kvart. Ena stunden lovar dem 22 grader och sol, och när man kollar en timme senare så står det 18 grader och regn istället. Så man vet ju aldrig.

Är det bara jag som tycker att det känns som höst ute??

Kicki- Tänker på dig en extra massa imorgon på denna svåra dag! Skickar dig en massa, massa styrkekramar!
 I´m here for you!


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!

Ni ser ut att ha haft en härlig dag...

Måste "säga" att du har bra tålamod med Jonathan.

När mina var/är sådana får de sova inne hos oss. Då får jag min sömn och så har vi vunnit båda ;)

2011-07-14 @ 22:47:55
URL: http://ungmammakarin.blogg.se/
Postat av: Karolina nordling

Vilka härliga bilder! Glada barn, Jepp de kan man säga...:)

2011-07-14 @ 22:51:36
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Liz

Hej Satu!

Vilka underbara bilder pa killarna nar dom ater korsbar!! Hur gick det med det forresten? Inte radd for att dom ska satta baren i halsen? Spottar dom ut karnorna eller ater dom allt? Vet att flackarna ar jattesvara att fa bort tyvarr..



Alskar fotot pa Danino nar han leker kurragomma, killarna ar sa otroligt sota!! Man bara smalter!!



Hoppas snart sommarvarmen ar kvar hos er sa det inte blir host annu..Stor kram!!

Postat av: Elle

Jo tack, vi mår kanon. Hittade du någon glass? ;)

2011-07-14 @ 23:34:47
URL: http://ellec.blogg.se/
Postat av: Helena

Håller med dig helt o hållet; skitiga barn är glada barn. :)

Tycker så synd om de barn som inte får leka o ha det kul för att de kan bli smutsiga...

Angående körsbärsfläckarna så finns det massor av knep tydligen. :) Har inte testat nån av dessa själv på just dessa fläckar men på andra.

Vita kläder kan doppas i kokande vatten eller baddas med klorin. Färgade kläder kan gnuggas med galltvål,citronsaft eller såpa.

Hoppas du hittar nå som passar dig o fläckarna.

Kram

2011-07-14 @ 23:57:06
Postat av: Emilie

Tack vad kul att höra :) Jäklar vilka söta barn du har.. jättesöta!!!

Rasmus kom till världen söndagen den 26:e juni.. Magen vill man ju gärna börja träna så snart som möjligt.. hehe! Däremot har jag hört att man inte ska göra vanliga situps direkt efteråt för det finns risk att bukmuskeln delar på sig.. waah!? Men tydligen ska man köra plankan.. men jag vet inte vad som stämmer och inte! Ha en bra dag :) Kram

2011-07-15 @ 08:55:41
URL: http://www.ensidaomallt.se/Emilie
Postat av: Isaks mamma

Vilka härliga dagar och fina ungar! Snygg hjulning där av dig ;)

Jag brukar använda Vanish på fläckar. Man kan lägga lite på innan man tvättar också så det får "dra sig en stund". Men det är inte alltid fläckarna går bort ändå... Så jag väntar spänt för att se om någon annan kommenterar och har en mirakel kur att dela med sig av :)

2011-07-15 @ 09:03:16
Postat av: Fia

Vilka härliga bilder =)



Igår var det rena rama hösten här.Det blåste, regna och var jätte kallt.Men idag är det bättre väder så förhoppningsvis kan tjejerna inviga sina badringar nån dag =)

2011-07-15 @ 10:21:56
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Helena

Vilka fina bilder! Älskar bilden på Danilo där han kikar fram!!:)



Ja, det gick väldigt fort.. Helt otroligt egentligen att det kan gå så fort! På bara en vecka gick det ju från att jag jobbade som vanligt till att jag helt plötsligt fick en ny lever! Skrämmande när man tänker tillbaka såklart. Tack och lov fick det ett lyckligt slut trots allt:)

2011-07-15 @ 12:00:42
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: a

Vanich (stavning)är väldigt bra till alla fläckar :))

2011-07-15 @ 22:39:14
Postat av: angelica

Gott med körsbär!

Är det dina pärons träd?

Jag har samma problem med filip o läggning nu..

Va ju bara att lägga ner han förut men nu bara VÄGRAR han somna själv..

Har fått suttit på golvet vid sängen eller så har han somnat sittandes i vagnen..



Ja vi är hemma denna vecka som kommer sen drar vi till Öland en v.

Ska vi ses någon dag???

Messa mig vilken dag.

Fint väder kan vi leka i parken med båten?

kram!!

2011-07-16 @ 13:34:15
URL: http://sagaochfilipsblogg.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback