Fredag natt

Fredag natt nu, klockan är 00:41 just nu och jag har precis blivit klar med att skicka in bilder från dagran som gått.

Barnen sover djupt efter en hel dag ute i solen med bus och lek, Andres är iväg och tittar på när Uruguay möter Chile i fotboll. Jag sitter här och njuter av tystnaden med tända ljus, coca-cola med jordgubbar (har ni testat ännu?) och lite gott framför mig. Har pratat i telefon med min svägerska Anna som håller på att förbereda inför Sebastians 6-årskalas imorgon.
Barnen är så taggade inför kalaset!Och Anna bakar så himla gott så jag kan bara tänka mig hur proppat jag kommer att vara av alla godsaker som hon gjort...

Snart ska jag plocka ihop här och gå ner till min säng. Ska bli skönt att inte bli väckt av byggjobbarna här bakom vårat hus (dem håller på och bygger nya bostäder) Dom börjar starta sina stora maskiner redan lite över 7 och ett tag efter börjar dom borra i bergen och vid 8-9 är dom i full gång med att spränga. Först låter den där hemska tutan som varnar att dom ska spränga, sen spränger dom och det känns som att hela huset skakar...
Stackars dom som bor precis, precis bredvid. Dom kan inte ha det lätt...
Kul att drabbas av sånt för dom som har semester, inte ens då får man sova ifred.
Det ska bli skönt att slippa störas av dom under helgen iaf.

Nähe, nu ska jag gå ner och titta på film tills jag somnar.

Heja Uruguay!
Nicole har t om en Uruguay tröja på sig som hon sover med nu, hon var så stolt..


Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback