DANILO GICK 4 STEG !!!

God morgon!

Igår var jag alldeles för trött för att sitta och blogga. Tittade istället på film när jag var klar med allt städande.
Igår så städade jag och Andres hela dagen- en storstädning som behövs lite då och då.
Gjorde rent i alla skåp och hyllor, Andres tog isär soffan och gjorde rent ordentligt (hittade en massa av barnen leksaker där) och så skurades toaletterna, flyttade på bubbelbadet, dammsög, rensade, kastade, gick runt med trasan, tvättade fönster, ,bytte gardiner, moppade OCH gjorde ett lekrum till barnen och flyttade deras sängar ner.
(Andres var inte så glad över det)

Så jag hoppades att det skulle funka, så att jag inte skulle behöva äta upp mina ord och behöva flytta upp tjejerna igen. Tjejerna sov som stockar, medans Jonathan vaknade 3.40 och fick gå upp och titta på fotboll med sin pappa en stund. Annars hade han väl väckt ALLA.
Det är bara det jag är orolig för, att om en vaknar, så vaknar alla. Fast dom sover ju inte i samma rum alla fyra, men alldeles bredvid ändå. Så vi ger det ett par dagar och så får vi se hur det blir.... Vill verkligen att detta ska funka, men jag ska inte behöva vara orolig att nån vaknar och försöka få tyst på dem på en gång heller, det lär ju inte funka i längden? Vi får se... håll tummarna!


Barnen var hos Mummu & Puua hela dagen igår när vi städade. Dom trivs så bra där. Dom hade vart vid ankdammen och matat ankorna, och ätit korv berättade Nicole. Bessa hon har ätit en massa bär bara, sa hon.

Gissa om dom var fundersamma när dom kom hem igår och såg att deras sängar var borta.
Dom sov där nere, skavfötters inatt. Mina små prinsessor. Skönt att ha dom nära på natten.

Och gissa vad??
Jag fick ett SMS från Mamma att "Danilo gick 4 steg."
WHAT!?
Jag ringe upp på en gång, och det stämde! Han gick med Anna och Stefu, efter Annas iPhone.

Vi fick bråttom dit, och såg det också. Han tog några vingliga steg.
Tänk att jag missade hans FÖRSTA steg.....

Idag ska det övas!!!

Nu håller Jonathan på att klättra där han inte får, gotta go!


Kommentarer
Postat av: Tanna

Oj att du orkar städa och hålla på ! Jax har skrikig och låtit i ett par dygn nu och städa är det sista jag tänker på ;)

Idag ska vi till huddinge igen på ögonkoll. Hoppas ni får en bra dag ! Kram

2011-07-12 @ 11:49:24
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Marie

Tack för dina fina och varma kommentarer på min blogg. Härligt att lillkillen har tagit några steg, underbart och storstädning behöver man då och då och det är så underbar känsla när allt är klart.

Trudes tass är mycket bättre nu, vi har smörjt in det med salva och så har hon haft strumpa på sig när vi går ute.

Jo, jag har 4 st syskon här i Sverige, 3 bor i Haninge, en syster i Haninge, som har 4 barn, vi har inte pratats vid eller umgåtts på över 6 år, pga av en sak som hände för 6 år sedan, så har vi min ena bror som jag inte vet riktigt vart han bor, han har 2 söner som är 20 och 18 år, underbara killar, har en nära relation till dem, sedan de var små, sedan har jag min bror som jag träffade i centrum, och en bror som bor i Hässelby som jag aldrig träffat, har skrivit till honom, men han verkar inte vilja träffas så då får det vara, trist att det är så, alla dessa fyra syskon och jag har samma pappa, min mamma har 3 barn och mig, 2 st bor i Finland, min ena syster bor i Tammerfors med sin sambo och 2 barn, och min bror bor i Vammala, där min mormor och mina 2 mostrar bor, han har 3 barn. Sedan har jag en syster som bor i Grekland i Thessaloniki, med sin man och son, henne har jag bäst kontakt, hon har varit som min extra mamma när jag var liten, men jag har aldrig bott med mina syskon, utan jag växte upp som ensambarn...Kram

2011-07-12 @ 11:57:20
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Ett tips

Hej.

Bara som ett tips.

Bloggen är lösenordsskyddad men det fungerar inte.

Prova att uppdatera det.



Mvh. En som såg en vacker bild och klickade vidare.

2011-07-12 @ 14:45:56
Postat av: Smyglan

naaaaaaaaaaaw duktiga danilo Grattis till första steg PUSSA

2011-07-12 @ 15:27:45
URL: http://chirros.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

vad duktig han var att gå:)

2011-07-14 @ 12:35:14
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback