Bild Bomb!

Insåg just att jag inte lagt in bilder sen FÖRRA söndan!??
 En blogg utan bilder är inte så kul, så här kommer en
BILD BOMB på dagarna som gått! (bilder från festen kommer senare)
*************************************************************

PYJAMAS/ INGLASNINGSPARTY!

I måndags var vi bjudna till Anna & Stefan på Pyjamasparty/Inglasningsparty (alltid finner man något att fira)
Så vi packade vagnen med lite smått och gott och knallade iväg (även dem bor en promenadsavstånd från oss)

Dom hade dukat en massa gott som alla mumsade på, även små grabbarna vilka det var spår av överallt... Nicole syntes inte till så mycket, hon var fullt upptagen av att leka med Emmas alla spännande grejer, så hon satt mest i hennes rum och lekte för sig själv. Ibland satt hon i Sebastians rum och lekte där med alla hans saker.
Vanessa gick runt och lekte lite här och där och underhöll alla med Emmas gitarr. Hon hittade även Sebastians nya sparkcykel som hon bråkade lite med... Och smågrabbarna dom åt och åt och lekte, Dewin och Sebastian spelade och lekte.

Andres och Stefu satt och kollade på när Emma och Felicia showade och hade trollkonster för sig samtidigt som dem försökte kolla på nån match...
Jag, Karo och Anna satt ute på balkongen (dem fick den inglasad denna dag) och hade mysigt.
Anna hade dukat fram en massa vattenmelon, jordgubbar och vindruvor.
Vi satt och pratade om allt, och en massa minnen dök upp.... lite känslosamt, men riktigt mysigt!

Enough talk, nu till bilderna!

Nicole på väg till pyjamaspartyt med sin Urugay tröja

Mina fina familj

Sebastian

Lite pyssel/lek i Emmas rum

Fullt hus!

Nicole leker i Sebastians rum...

Och i Emmas...

Bessa leker med Seppos skepp

Jag blev bjuden på en Cube-dricka! Tack för den =)

Syrran med Dewins "Tito" (Pluto)

Även gossrna ville komma och mysa med oss...


TISDAG (?)

Danilo har blivit en riktigt Mamma/Mummu/Anna gris. Fast de senaste veckan har det bara varit Anna som gäller. (Anna vad har du gjort med han?!??) Have mercy om någon skulle våga ta honom när han sitter med sin Gudmor Anna, då klamrar han sig fast vid henne som om hans liv hängde på det!

Nicole tror inte att man kan se henne om hon sätter händerna för sina egna ögon...

Nukke & Pappa

Jag med min dyrbara last


ONSDAG:

Sötnosarna på balkongen

Danilo och Jonathan provar att äta själva för första gången
- Danilo kastade ner sin egen tallrik och snodde brorsans... Dom brukar också se efter vad den andre har för rester i sin haklapp.. Hahah...

Dani & Pappa

Körsbärs plock...
Ops...Kanske därför udu har ont i ryggen nu, hjärtat?
Puua kallar Jonathan för "lilla bonden" nu, för så fort han kommer hem till dom sätter han sig på traktorn och vill att nån (Puua) ska köra runt honom. Här åker Bessa snålskjuts.
Hur ska detta gå till, tänkte ni?

Ser ut som att Nukke har läppstift för hon har ätiti så många körsbär!

Min lilla söting!

Helt plötsligt har Jonathan också börjat knalla runt! Det ser så häftigt ut!!! Häromdagen så ställde jag ner honom, och så gick han som om han aldrig gjort annat, och kunde t om vända och grejer- både jag och Andres tappade hakan, för han har bara tagit ca. 5-7 steg förut! Och nu direkt sådär!? Han måste ha övat på det i smyg...?

När vi åkte iväg och spela biljard gick Mummu & Puua till ank-dammen med alla barnen för att mata ankorna. Jag lämnade kameran hos dem och bad dem ta bilder :)

Och här spelar vi. Ledsen för kvalitén, men jag tog med min mobil, och det var ganska så mörkt där inne också...
Det var en riktigt trevlig kväll som slutade dock i katastrof. Har inte sjunkit in ännu...

TORSDAG

I torsdags åkte vi och handlade med Puua och fick lämna barnen med Mummu, Felicia och Emma.
Vi grillade och fikade och umgicks. Jag tog med mig barnen till en annan lekplats som Sebastian tjatade mig om. Kunde ju inte säga nej, nu när han tappade sin tand och allting...
Jag och Puua turades om och gick runt med Jonathan som ville sitta på traktorn igen.

Han ville stanna till och äta bär..

Anna med Danilo. (Who else?)

Sebastian minus en tand som Mummu plockade ut. Stora killen nu!

Moster/Fasters älsklingar

Åka kana..

Vanessa och Linus

Jag (riktigt trött?) och min lilla virvelvind som sen somnade i min famn
Felicia & Vanessa planerar inför Felicias 9-årskalas (på onsdag)

Dani gömmer sig i buskarna och äter smultron

Glass i stora lass! (Dani med Anna i bakgrunden)

Kvällen avslutades med en boule match som Andres vann! =)

Flera bilder kommer.... :) Men nu måste jag gå och fixa lite lunch innan alla blir alldeles för trötta!
Idag är vi bjudna till Puua på kalasfika!


Kommentarer
Postat av: marina

oj jäklar vad mkt bilder:) har du bestämt dig hur du ska göra med håret än? kram

2011-07-31 @ 18:56:12
URL: http://allaminahjartan.blogg.se/
Postat av: Helena

Underbara bilder som vanligt. :)

Tycker det ser ut som att alla fyra barnen blivit så stora i sommar. Syns förstås extra mycket på pojkarna nu när de står o går. :)

Kram från Söderhamn

2011-07-31 @ 21:11:59
Postat av: HelloNicki

Världens finaste barn :)



Kram

2011-08-01 @ 05:05:49
URL: http://hellonicki.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback