Vardagslyx mellan all stress

Idag har jag inte känt mig på topp alls.
Ingen tålamod som jag brukar ha, och barnen har varit extra gnälliga och tjatiga idag...
Efter lunch började jag storstäda. Dammsuga, diska, tvätta, hänga tvätt, plocka bort grejer, tvätta alla skåp och moppa golven. När Andres kom hem så dröjde det inte länge innan hans kompis kom på fika, då tänkte jag att jag behöver en paus från allting. Så jag gick och solade!
Jätte skönt! Lyssnade på radio och bara funderade en massa.
Och inte ett dugg läskigt var det den här gången, det hade ju inte blivit kväll ännu och det var inte sån där "scary movie" väder. Men kallt var det! Det har t om snöat idag. Dem säger ju att den iskalla vintern kommer tillbaka nästa månad. Jippie... NOT! Tycker det räcker nu, och kan bli vår!

När alla var badade kom Abuelo och Abuelo på besök, och därefter Shabnan, Diego och Karo.
Tjejerna fick vara vakna "past their bedtimes" och ändå var det liv på Nicole. "Mamma, jag vill vara vaken en liten stund" När hon ändå fick lägga sig så fick jag gå och släcka lampan ett antal gånger då hon envisades med att komma upp ur sängen och tända den om och om igen. Och nästan 2 timmar låg tjejerna där inne i sitt rum och skrattade och pratade... Envisa små damer!

Jag hann ta några kort idag, innan batteriet tog slut, men den laddas nu, så bilderna kommer imorgon.
Ska gå och lägga mig nu så jag är pigg och glad imorn!

P.S Nicole och Vanessa har vart på väg till Puua och till Emma 163840827638393 gånger idag...


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Jag fattar inte att orkar vara vakna så länge..

2011-01-26 @ 06:36:41
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: sofie

Underbart att få komma iväg så där och helst inte kvällstid.

Förra året då jag arbetade skulle jag promenera kl 06.45 hemmifrån o fy vad rädd jag vaaaaar ....



E du duktig på att ändra blogg design fixa o triksa lite

2011-01-26 @ 07:54:16
URL: http://www.kidsensmamma.blogspot.com
Postat av: Katrin

Heej!

Jag har varit så dålig på att kommentera på din blogg men jag läser den!



Vi har det bara bra. Flickorna växer.

Jag känner igen ditt förra inlägg, vi hade det exakt så i sommras, vi fick gå iväg utan nått av barnen och tillslut sa de förlåt och ville följa med!



Skönt att det är fler som har det likadant!

Ha det toppen!

Kram på er

2011-01-26 @ 11:45:35
URL: http://mollieleia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Undrar om det är något virus som går med "trotsbaciller"... Tror att dom flesta jag känner som har småbarn har drabbats av det nuförtiden. Milo har en otrolig trots just nu och gnäller om allting i stort sett. Puh! Ibland tappar jag totalt tålamodet och då brukar det gormas lite ett tag.. Får alltid superdåligt samvete efter det för jag vet att det antagligen inte hjälper speciellt mycket... Sen brukar jag sitta med Milo och försöka förklara för honom varför mamma blir arg på honom, vet inte riktigt hur mycket som går in men han brukar säga "Ok, mamma... Och så pussas man och blir vänner igen. Men herregud va jobbigt det är för samvetet att vara arg på sitt barn!



Va skönt att du fick en paus och kunde gå iväg! Ibland kan ju bara en timme ge energi nog att kunna möta våra "busungar" med nytt tålamod igen. Bra att du unnade dig det!



Kram från Kicki

2011-01-26 @ 15:22:28
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback