Puua & stora tjejerna på besök

Natten till idag var ganska jobbig. Andres och jag kollade på film till sent igår och kom inte i sängs förrän vid 1-tiden, och så väcktes jag flera gångar av lille Jonathan... Han är snuvig och hostig så han hade det jobbigt. Jag gav han nässpray och lyfte upp honom på kudden igen, (hans huvud låg i fotändan som vanligt) men så höll han på många gånger. Han var täppt och hungrig, och när han försökte dricka sin välling så kunde han ju inte andas, han hostade tills han spydde precis när han skulle lägga sig. Stackaren.

Hoppas att han sover bättre inatt. Alla fick iaf hostmedicin innan de la sig, så håll tummarna!

På förmiddan hördes det helt plötsligt "Tilipitappi töö!" i brevlådan, vem kan det vara??Jag höll på att fixa tjejernas hår, men så fort dem hörde de där så sprang dom till hallen. Det var såklart Puua med Emma & Felicia.
Och så var busandet igång igen.

Dagens gäng, minus den största busen-Puua.

Puua gömde Danilo...

Glada Supermannen Jonathan

Andres fixade lunch till hela gänget- pannkakor med sylt och grädde!  Och sen fortsatte dem. Tjejerna showade och gjorde trolleri tricks, men varken Nicole eller Bessa gick med på att låta sin trollas nånstans. 

Felicia har trollat bort Emma!

Tadaa! She´s back med nya kläder också!


När dem gick hem så sov jag och alla barnen. Jag somnade så fort jag ka huvudet på kudden, helt slut i hela kroppen! Jag och Nicole sov i 2 timmar, och Jonathan sov nästan 3 timmar! Bessa och Danilo vaknade en halvtimme innan oss och var uppe med Andres.
Vi lagade mat som var jätte jätte god, tur att det finns kvar till oss för morgonens lunch!
Och sen kom Puua med Emma och Felicia. (IGEN!)

Sen har det fortsatt showas, lekas och fikats.
Bessa var inte så glad när dem gick för hon slängde sig på golvet och spräckte upp sin läpp så hon började blöda...
*suck* Man får gärna bara hålla med henne, annars blir det ett jävla liv och då ska hon börja kasta det som råkar vara i hennes väg... Drama Queen # 2.

Envisa Nicole ligger fortfarande vaken i sin säng och nyss ropade hon på mig, och vill ha ett äpple! What. Nu??
Nä,nä.. imorgon. Vi får se när hon ger upp...

Nu ska vi titta på nån film, fast jag hade mer att skriva, men jag gör det senare (om jag fortfarande är vaken) eller imorn när busisarna sover middag.

Imorn är det skola/jobb för flera av er, och jag önskar er en bra dag och en snabb vecka så det blir snabbt helg igen!

Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback