Torsdag förmiddag

Hej vännen!
Det är torsdag idag (redan) och barnen sover, förutom Nicole.
Bessa har varit uppe och nattvandrat inatt, och Jonathan vaknade tidigt (6.40) för att sjunga lite för sin sovande bror. Jag gav hopnom flaskan och gick och la mig igen. Fast det kunde jag ju inte, för han ville så gärna fortsätta sjunga... jag halvsov till 7.30 och sen gick jag upp och hämtade både Jonathan och Danilo och gick upp med dem.

Alla har varit trötta hela förmiddagen, så det blev en tidig lunch och vila.
Nicole sitter och leker med sina 5 favorit prinsessor, det är alltid samma prinsessor hon hittar i sitt rum att leka med. Hon har världens fantasi den där lilla tjejen, det är lite kul att få smyg höra hennes lekar.

Jahap. Idag var dagen då jag tänkte gå till Öppna Förskolan med barnen, men jag skipper det, för Jonathan (speciellt) är fortfarande snuvig. Han äter så dåligt nu också... Tänk så ledsen och orolig man blir som mamma när ens barn inte äter bra? Och när dem äter bra så blir man världens lyckligaste.
Antar att han inte har nån aptit nu när han är förkyld. Danilo å andra sidan har inga som helst problem med att äta ändå, han är så lätt att mata, han sitter och gapar och äter allt. Jonathan får man bråka med, han har lärt sig att skaka på huvudet och vänder och vrider på sig när jag matar honom och så är det mat överallt. När jag lyckas få in honom en matsked så börjar han blåsa ut allt överallt... Kul... Men jag kämpar på med hans mat.

När barnen har vaknat ska vi iväg på ärenden. Posta iväg några brev, betala räkningar, ringa försäkringskassan...

Jag kan förresten inte lägga ut några bilder ännu, för jag glömde kameran hos Mummu & Puua igår.

C U later :)


Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Oj, jag har ingen aning. googla kanske?

2011-01-27 @ 12:38:22
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Anna med 4 prematurer

Hej! Ska ta reda på hur man gör för att ta bort kommentarerna i min blogg... Du sa förrut att det inte gick att skriva så jag sökte upp det o nu funkar det i alla fall... Men ska radera inlägget...=)



Jag träffas gärna o fikar.. Till våren kan vi ju hänga i rålis o fika med tjejerna

2011-01-27 @ 13:13:04
Postat av: erica

Ja, visst är det jobbigt när barnen är sjuka och speciellt när dom är så små och inte vill äta :-(. Vi har varit på dagis i dag hela dagen med Alva, det gick jätte bra, hon älskar att vara där och ville ej gå hem. Men fick veta att flera barn har magsjuka, så nu åker vi väl på det också.. magsjuka är det värsta av allt, usch och fy! Hoppas vi klarar oss. Hoppas dina små kryar på sig snart! Kramar

2011-01-27 @ 13:46:31
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Längtar tills Felicia kan leka mera själv. Hon leker bara små korta studer. Nattar,matar,rapar mm på sina gosedjur.



Ja jag passade på att unna mig själv något. Fick presentkort av sambon i julklapp men det blev en hundring kvar så då passade jag på att köpa overallen till Alexander (behövde bara betala 149). Känner mig så ego om jag bara köper till mig själv. Knäppt!

2011-01-27 @ 21:08:42
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback