Disney On Ice



Det var tjejernas överraskning som jag skrev om igår  och det var toppen!
Igårkväll sa Anna att dem ska på Disney On Ice, så vid midnatt knappade jag hem biljetter till oss!
Hade helt glömt bort det!
Idag innan vi skulle åka berättade vi för tjejerna, och dem blev jätte glada att få gå till Globen och titta på Musse & Mimmi och alla andra!
Vi träffade upp brorsan, Anna, Emma & sebastian vid McDonalds i Globen och åt där innan vi gick vidare.
Sen köpte vi såklart popcorn och nån leksak därifrån.

Tjejerna satt och var helt fascinerade av showen och klappade händerna och jublade, dom hade jätte kul.
Andra halvan fick Bessa myror i röven och ville inte riktigt bara sitta still. Men de gick bra ändå.

Till slut hittade vi tomma platser! Det var kaos på McDonalds, alla hade tydligen samma idé som vi...
Sötnosarna Nicole & Emma

Nicole valde en Mimmi figur från Disney affären..

...Och Vanessa ville ha en lysande, snurrande prinsessa!

Dessa Musse hattar är till grabbarna!

Showen börjar!

Fascinerade tjejer...

Jag och en trött Bessa!


Det var jätte kul, speciellt när man såg hur mycket barnen uppskattade det.
Klockan var ganska mycket när vi kom hem, här hemma hade Mummu gjort iordning badvatten till oss.
Kiitos mamma!
Vi fick kämpa med att hålla tjejerna vakna under bilresan hem. När vi kom hade Mummu gjort iordning badvatten till oss, så det var bara att hoppa i! Det var verkligen ett måste för tjejerna var så kladdiga efter all sockervadd, popcorn, dricka och allt annat dom proppade i sig.

Tack Stefu & Anna och barnen för sällskapet!
Och miljoner tack till världens bästa mamma/mummu som alltid ställer upp för oss!
Vi visste att grabbarna skulle ha det jätte bra hemma med dig!
Du är en ängel!
Och tack till Andres som tog oss dit!

Jag känner mig helt slut nu.
Idag kom Puua med Felicia, Dewin och Emma hit. Fullt hus! Dewin är inte världens lugnaste, så han sprang runt som en yrväder och slogs med sitt "svärd" och attackerade alla. Haha....

Nu ligger Andres och tittar på hockey- Sverige mot Ryssland, och barnen sover...
Jag hör hur chokladen ropar på mig igen från skåpet.... hmm... ska jag?


Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Nästa år blir det att köpa biljetter så Felicia få se showen.

2011-01-04 @ 09:09:16
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Taru

Åååh va roligt! Avis! Vi tänkte också gå på det men Kimmo blev ju tvungen att jobba mån-ons...

Vi får göra det nästa år istället..

Va tyckte tjejerna om att se Mimmi och Musse live?

Kram

2011-01-04 @ 09:09:59
Postat av: mummu

Va ,,, chokladen ropade efter mig med när ni va på Globen.Danilo o Jonathan var jätte snälla, åt sit kvällsgröt,sen badade jag dem,sen bums isängen.Älskar så mycket dem,välrdens gulligaste twins.Pusu beso kram hali.

2011-01-04 @ 09:54:51
Postat av: Anna

Hej

Såg att ni varit på Disney on ice, dina söta tjejer såg ut att vara i himmelriket! Har hört att det ska vara jättekul för barnen.

Vi bor i hus i örebro men har på min mans mammas sida all släkt i stockholmsområdet,hela min familj bor här och jag är född här i örebro.Mitt missfall med tvillingar var ganska tidigt, vecka 9-10 tror jag men lite synd då min man och jag alltid drömt om att få tvillingar. Men så fick vi ju våran minsting Angelina och hon är såå go! Jag är mammaledig fram till sep då jag ska börja jobba igen som undersköterska, har stallt barnen i dagiskö och mina två äldsta har fått plats nu i feb 15 timmar. Jag är lite kluven hur jag ska göra då jag gärna vill ha dom hemma nu när jag ändå är hemma men min stora säger själv att hon vill så det kanske är bäst för dom ändå. Min man jobbar ganska mkt då han är egen företagare så då kanske 15 timmar är bra trots allt? Vad tycker du? Annars hittar jag jag på ganska mkt med barnen, har mkt hjälp från mina föräldrar, syster och förstås min mans mamma och systrar så jag har det väldigt bra.

Ska se om jag kan ladda över lite bilder på barnen om du vill se? Jag tycker det var så roligt att läsa din blogg då du också har barn tätt, vår vardag är så lika. kram Anna..

2011-01-04 @ 12:31:25
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback