Tisdagens bravader

Tisdag. Jag är helt slut. Sov inte alls bra igår, vaknade helt kallsvettig flera gånger, drömde mardrömmar och hade ont i halsen. Men när man är hemma själv med 4 (gnälliga) barn så har man inte tid att ligga på soffan och tycka synd om sig själv.
Bessa vaknade på fel sida av sängen idag, för hon har varit jätte gnällig hela förmiddan...
Grabbarna är snoriga och hängiga dom också...
Inte konstigt ifall jag blir gråhårig snart.

Hursom helst så har barnen precis ätit lunch, och nu sover de 3 minsta. Nicole ligger här på soffan bredvid mig och tjatar om sin blöja. Hon är kissnödig, men hon vägrar att sätta sg på pottan, då vill hon bara ha blöjan. Men nu ska jag inte ge med mig, hon får ingen blöja. Hon är så himla envis! Jag vet inte hur jag ska göra för att få henne kissa på pottan... hon har ju gjort det förut, men nu totalvägrar hon.... VAD SKA JAG GÖRA?
Häromdagen när de båda var utan blöja, så skickade Nicole Bessa till pottan och så hämtade hon en bok som hon satt och läste för Bessa när hon satt på pottan, bara för att HON själv ska få en liten belöning efteråt...
Nice try... Jag fortsätter muta Nicole till pottan eller den lilla nya toasitsen i badrummet, men icke sa nicke.

Bessa Bus kör omkring med sin bil

En liten ritstund....

Matdags för Danilo...


Igår lämnade Andres tjejerna hos Mummu och Puua (Mummu ringde och frågade om dom kunde komma så att jag kunde vila) Dom hade haft jätte kul, sa dom. Emma och Felicia var också där och ekte med dem. Sen på eftermiddan när de hade ätit glass så sa Nicole på finska: "Dåså Mummu, nu är det dags att gå till Mamma." Och så kom dom :)
Under hela tiden dem var borta så tänkte jag: "Är det såhär det skulle vara om dom gick på dagis? Va lätt det skulle vara för mig hemma med bara grabbarna."
Ibland tänker jag på det- Dagis. Om dom skulle gå bara några dagar i veckan och bara några timmar...
Men sen tänker jag att vilken tur vi ändå har som har möjligheten att ha dom hemma hos oss, det är inte många som kan. det är svårt det där... Man vill ju göra det som är bäst för sina barn.

Bessa försöker cykla på Nicoles 3-hjuling... funkar inte så bra för hon når inte ner till pedalerna...

När Nicole kom hem gick hon raka vägen till sitt rum och lekte med dockhuset där alla hennes favorit prinsessor bor.

Badstund!


Glömde lägga in dessa bilder från fredags när Mummu kom hem till oss för fredagsmyyys. Vi kollade på film tillsammans och tjejerna var frisörer som fixade hennes hår...

Nu har diskmaskinen körts klart, dags att tömma den....
Bessa Bus har vaknat, vi har tagit av hennes blöja också, för hon vill också få ett tuggummi som belöning...

Nähe, nu ska dom tydligen sätta på sig skorna istället och gå till Puua.
Vilken syn, skorna på och rumpan bar!


Kommentarer
Postat av: Lottav

De kan vara bra envisa när de vill ;) Guille vägrade pottan, han ville bara sitta på toaletten, men utan mindre sits! jag fick ju hålla i honom, annars hade han trillat ner ;)

ang dagis så har de väl rätt till 15 timmar gratis från en viss ålder? beror väl på kommun men det brukar vara 3 eller 4 år. det är nog väldigt bra iaf tror jag så att de får komma iväg några timmar när de är större. Nicole blir väl 3 i år så hon kanske får 15 timmar till hösten? det är ju inte många timmar i veckan men säkert bra både för henne och dig!

kramar!

2011-02-08 @ 15:04:53
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Linda BT (3barns tvillingmamma)

HEJ. JAG HAR LÄST DIN BLOGG TILL OCH FRÅN, FRAMFÖRALLT INNAN JAG SJÄLV FICK MINA TVILLINGAR, EFTER JAG FICK MINA BLEV DET FULLT UPP. =)

HUR TYCKER DU DET FUNKAR ATT VARA TVILLINGMAMMA?

HA EN BRA DAG!

//LINDA

2011-02-08 @ 18:26:00
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Linda BT (3barns tvillingmamma)

HEJ. JAG HAR LÄST DIN BLOGG TILL OCH FRÅN, FRAMFÖRALLT INNAN JAG SJÄLV FICK MINA TVILLINGAR, EFTER JAG FICK MINA BLEV DET FULLT UPP. =)

HUR TYCKER DU DET FUNKAR ATT VARA TVILLINGMAMMA?

HA EN BRA DAG!

//LINDA

2011-02-08 @ 18:26:21
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Kom mina kommentarer fram?



Hur som hava så skriver jag en till :)



ang prickarna så vet jag inte men tror inte det är vattkoppor. Jätte svårt att veta.

2011-02-08 @ 19:52:47
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Du vet att de kan alltid komma hit och leka..;)

2011-02-08 @ 20:26:23
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Linda BT (3barns tvillingmamma)

tack för kommentaren om min blogg! :)

min stora dotter fyller 5 i mars, sen tvillingarna är 8 månader på fredag!

jag tycker oxå det är härligt att vara mamma, men det är STOR skillnad att vara mamma och tvillingmamma!! ;)

träffar du andra tvillingföräldrar?

//Linda

2011-02-08 @ 20:46:55
URL: http://lindabt.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback