THAI middag

Idag åt vi middag på vårt favorit Thai-ställe. Dom har jätte god mat där och det är jätte mysigt ställe. Kvinnan som jobbar där blir alltid så förundrad över våra barn, att dom alla är så söta och fina och alla i samma storlek!
Hon står och tittar på dom och säger "så roligt, så kul" om och om igen.

Jag hade såklart kameran med mig, men när jag precis skulle ta kort så tog batterierna slut. Jag tog med min telefon, och bilderna blev jätte fina, sen när jag skulle e-posta dom till mig själv så fick jag välja mellan olika storlekar (bilden var för stor) och när jag fick bilderna blev dom såhär... helt suddiga...


Tjejerna hade med sig sina handväskor, Nicole hade såklart med sig sina 5 Prinsessor och Bessa hade med sig Pippi, Kling och Klang och andra figurer som dom lekte med inann maten.

Grabbarna älskade alla blinkande lampor och var så stolta över att få sitta med vid bordet!

En riktig ananas glass till efterrätt!

Och cocos- glass till Bessa!

Det kändes som att man var utomlands när vi satt där... Längtar så till sommaren, till värmen...
Vi började prata lite om sommarens planer och funderade att om man sparar pengar och drar till Thailand i vinter?
Vore grymt! Alla säger ju att det är Paradiset där... Andres har varit där en gång, men inte jag.
Tänker bara på den långa flygresan med 4 små barn... Då lär man ju behöva några veckors semester!
Men, men... detta är bara drömmar just nu när det är så kallt och eländigt väder här.

Ni som varit i Thailand, vad tyckte NI?
Och för er som rest dit med barnen, hur gick det?


Kommentarer
Postat av: Taru

Vilken mysig middag!

Har varit i Thailand för 4 år sen.. Det var jätte skönt , varmt heeela tiden och god mat har dom också. Finns alla möjliga restauranger.. svenska , thailänska , danska.. allt. Jag tyckte det var jätte härligt. Matade elefanter och åkte till phi phi öarna. Nackdelarna är just 10 timmars flygresa :( Och att trotoarerna vid gatorna är så höga och ojämna.. Men annars var det jätte bra!

2011-02-10 @ 08:24:25
Postat av: fredde

oj vilka glassar!!

jag har varit i thailand 4 gånger. O det är lika fantastiskt varje gång. Men man brukar se mammorna tycka det är jobbigt med sina barn ombord på planen. Men det löser sig nog alltid :)

2011-02-10 @ 08:47:48
Postat av: Henna

Thailand var skönt och varmt, men jag skulle inte åka dit med barnen. Den långa flygtiden är hemsk tom. för vuxna. Åk nånstans där det finns strand och värme och inte så lång flygtid. Åk dit när barnen är äldre, det är mitt tips :) Kram

2011-02-11 @ 16:14:47
Postat av: Angelica

Vi åkte dit med saga när hon var 6 månader. Då satt hon fint och lekte med sina leksaker. Hon sov bra både resan dit och hem. Var väll vaken 2 timmar påväg dit resten sov. Hem var hon vaken ungefär 4 timmar innan det va dax att sova. Beror på vilken tid på dygnet man åker! Nu när vi åker i maj kommer filip hinna lära sig gå. Så vi kommer ha fullt upp! Men ska bli så kul att kunna bada med barnen hela dagarna. Känner mer och mer att vi kommer fixa flyg resan. Är ju där i 4 veckor så man hinner njuta! :-D

2011-02-13 @ 18:42:18
URL: http://sagaochfilipsblogg.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback