Sov-rutiner....

Äntligen somnade vår Busfrö Vanessa...
Jag förstår inte varför det har blivit så att de senaste 5-6 dagarna/nätterna har alla plötsligt sovit jätte dåligt??
Förra veckan skulle jag berätta för er att Danilo & Jonathan ÄNTLIGEN sover hela nätter.
Jag skulle inte ha sagt någonting högt, för efter det så gjorde dom inte det längre. Så den lyckan varade inte så länge... Och då menar jag inte så som "experterna" menar med att sova en "hel" natt, för då menar dom att barnen sover 5 timmar i sträck, jag menar att sova HELA natten.
Tjejerna har sovit hela nätter sen över 1 år tillbaka (Nicole längre, här menar jag Vanessa) Men de senaste 5-6 nätterna har både hon och Nicole vaknat på natten. Iförrgår ropade dom på mig klockan 4.30 på morgonen, och ville då sitta på soffan och titta på Playhouse Disney... Igårnatt ropade Vanessa på mig 01.40 och ville inte somna om.
Danilo har blivit liiite bättre igen, men han vaknar också och gråter och vill inte vara ensam.
Jonathan sover ganska bra, om han ens vaknar så vaknar han bara 1 gång.

Det är jobbigt när dom vaknar på nätterna och ska börja skriva, för jag är rädd att dom ska väcka alla andra, och då är hela cirkusen igång. Jag har ju ingenstans att smyga ut med den som har vaknat och skriker.

Och kvällarna har också varit jobbiga med tjejerna, världens bråk för att behöva gå och lägga sig... Grabbarna somnar fint innan 8 och vid den tiden brukar även tjejerna gå till sängs. (Dem får vara vakna längre om vi har besök, vilket dom älskar) Men blir dem aldrig trötta? Var får dom all energi ifrån? Ta Nicole t e x, hon är ändå ganska liten- 2 ½ år, vaknar innan klockan 8 på morgonen, håller igång heeela dagen utan att sova sen när hon ska lägga sig för kvällen bråkar hon och kan ligga kvar vaken länge innan hon ger upp och somnar. T om JAG är trött då! Dom behöver ju sömn för att växa och utvecklas. Därför bråkar jag med Bessa också nu när hon ska sova middag. Hon förstår inte det själv, men hon behöver sova på dagarna, annars är hon jätte trött och gnällig på eftermiddan...

Jaja, en dag kanske dom förstår varför man bråkar med dem om läggningar...

Besssa just nu:


Medans alla sover får Nicole sitta och leka och äta äpple...


Hur sover Era barn??

Kommentarer
Postat av: Pät

Nicole min favorit <3<3<3

2011-02-18 @ 14:51:11
Postat av: erica

Så duktiga dom ser ut dina små killar! Tor kan inte ens dricka ur mugg själv.. försöker träna honom. Han har varit sjuk så mycket, så nu har det varit mycket välling för honom. Dom är så fina barnen :-) Många kramar till er och hoppas ni får en härlig helg!

2011-02-18 @ 15:09:27
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Niikki

Va härligt att ni har internet igen :) Man känner sig så låst utan internet tycker jag :P Ja den sprutan fick min brors flickvän oxå. Men ska finnas tabletter som är i samma princip som sprutan bara att man tar dom hemma. Jo det är rätt bra, förutom sammandragningarna och mens smärtan väldigt jobbigt att ha det så här när man ha en skola, ett barn och en hund att sköta :( Hoppas allt är bra med er :)

2011-02-18 @ 18:51:46
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Postat av: Fia

Jo tack vi mår bara bra =) Hur är det med er?

Tjejerna blev hela 10 månader i tisdags, inte klokt att det snart är 1år sen dom kom.Minns den dagen som igår!



Hur har det gått med vårdnadsbidraget?? Vad jag förstått så måste barnet/barnen fyllt året sen måste man ha tagit ut ett visst antal dagar, men hur är det när man har tvillingar??



Trevlig helg på er/ kram!

2011-02-18 @ 20:13:30
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/
Postat av: Sara

Å det låter som här, å det är konstigt det där att det på ngt. vis alltid ändras om man säger det högt!



Pojkarna här hemma kan vakna på nätterna å verkligen vara superpigga...inte så kul när man själv vill sova för en gångs skull. Men lika fort som de har såna nätter kan de ha typ nästan en hel vecka som de sover hela nätter fr. 19- 07.

Nova har vad jag tror är växtvärk å vaknar lite då å då, hon sover ganska oroligt nu men annars brukar hon sova bra på nätterna.



Hoppas det blir bättre för er snart för det är lite jobbigt när man är upp i det.



Kraaam Sara

2011-02-18 @ 20:19:24
URL: http://novismamma.bloggagratis.se
Postat av: Linda BT - 3barns tvillingmamma

hallojsan!!

jag känner igen det dära med sömn. Min stora tös Amanda snart 5 år sover ju hela nätterna, hon vaknar väldigt sällan av dom små. fast vi sover på övervåningen allihopa!

Men däremot tvillingarna äter i alla fall inte på nätterna längre men vaknar flera ggr per natt. Oftast vill dom ha nappen bara men just nu är dom förkylda och då vaknar dom av snoriga näsor med. Eller så vaknar jag av att Moa står upp i sängen men då lägger jag över henne i vår säng bara sen somnar hon igen!

Hoppas ni får en skön helg!

kramar Linda

2011-02-18 @ 21:11:47
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Åsa

Haha =) Mina är ju snart 7 och 4 och de bråkar fortfarande.... =)

Jag märker jättemycket på mina om tex mina svärföräldrar varit här eller om mina föräldrar har varit här på tidiga kvällen då fick vi inte dem i säng eftersom det tar iallafall 1 timme minst för dem att varva ner .. så ett tag när vi jobbade fick vi faktiskt hålla dem ifrån oss på kvällen för barnens skull.

Det med TV på natten har mina oxå gått igenom .. det var bara att härda ut .. en gång lät vi den stora tjejen titta på film i vår säng på natten då vid 2 och tänkte hon somnar väl .. vaknade kl 5 av att hon startat om den och fortsatte titta igen !!!

Matilda har inte fått göra det :) men båda har haft ett par nätter i den åldern när de ville det -..



Kram och hoppas att du får sova

2011-02-18 @ 21:28:29
URL: http://tvaflickortvapojkar.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh, här har nätterna blivit kassa också.. våra killar somna bra, men håller sen på och vaknar till.. speciellt "stora" killen.. tappar nappen, sover oroligt, osv.. tråkigt!

2011-02-19 @ 09:14:56
URL: http://minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
Postat av: Rockmom

Ibland blir de ju övertrötta..så då somnar de inte därför. Märker det redan, fast mina bara är 7½ vecka ännu..

2011-02-19 @ 10:54:20
URL: http://rockmom-rockmom.blogspot.com/
Postat av: Linda BT - 3barns tvillingmamma

halloj!



Har du eller en vän en Iphone?

Vill ni vinna ett nytt skal?

gå in på min blogg och tävla!

ha en skön lördag!

kramar Linda

2011-02-19 @ 17:15:10
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Niikki

Tråkigt att dom inte sover bra :( Vår son har vi haft tur med, han sover hela nätter och gjort sen han var 3 veckor. Hade en period från 10 månader till 1 år där han vaknade en gång o natten och vägrade somna om på en timme eller två. Men annars ge vi han välling sätter igång avslappnings cd och går ut. Men har du testat att sätta igång en avslappnings cd eller god natt cd för barn varje kväll så det blir som en rutin att när den är igång ska dom sova? Funkar jätte bra och min mamma har använt metoden på mig och mina två syskon som alltid har somnat/sovit jätte bra.

2011-02-19 @ 20:44:32
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Postat av: LINDA

Hey cutie!

Ja, det här med att sova har jag haft problem med läääänge!!! Min dotter har ALDRIG sovit en hel natt, förrän i helgen när hon va hos mormor..

Jag har nu börjat med en ny metod och den fungerar!!

Hon som skapat metoden går emot den såkallade 5minuters metoden, vilken jag inte heller gillar!



Hang in there, det löser sig!!! Tålamod och tålamod!!!

puss

2011-02-20 @ 22:26:10
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback