Första natten/dagen utan napp--------->

Första natten och dagen utan napp har gått- Hör och häpna!
DET GICK BORTOM ALLA FÖRVÄNTNINGAR BRA!


Jag/Vi som hade målat f*n på väggarna är riktigt förvånade över våra tjejer! Och stolta såklart!

Nattningen- Bessa frågade efter nappen några gånger, och så förklarade jag vart dom var, och Nicole var så glad att ekorrarna och Tingeling ska ha dem. Bessa bad mig hämta dom en gång, men sen accepterade hon att dom hänger där ute på trädet. Jag gick ut ur rummet och dom bråkade en liten stund om vem som ska sova med vilken docka.
Till slut somnade dem!
Det var det det! Och dom vaknade inte en enda gång på natten för att fråga efter dom.

Natten för min del gick inte så bra ändå. Danilo vaknade lite över 4 och ville inte bli lämnad kvar i sin säng. Han var jätte ledsen så fort jag gick ut ur rummet. Det blev inte så mycket sömn för min del...
Jag gick tillbaka och 3 minuter senare grät han igen, i stort sett fram tills 6.20.
Till slut satt jag där med honom, det var det enda som gjorde honom lugn, och sen la jag ner honom och vred om speldosan till honom, och till slut somnade han. Jonathan blev såklart väckt, men han höll på med sitt i sin säng, vaken och utan ett pip och sen somnade han ockå.
Inte bara att Danilo höll mig vaken, jag mådde jätte illa på natten också, jag la mig med illamående och vaknade av illamående och magont, då var det extra surt att Danilo var ledsen just DEN natten.

När Danilo äntligen hade somnat och jag gick upp för att dricka Fruktsoppa så hörde jag att tjejerna var klarvakna.
Jag gick in och bad dem sova och då ville Nicole att jag skulle berätta för dem om båten.
(kryssningen som vi ska åka på)
No, no, no, jag var helt slut!
Till slut lyckades alla somna om.

Idag kom Patrik, Patti, Felicia och Dewin till oss för att lämna en julklapp till tjejerna. (Ja, ni läste rätt-julklapp)
Dom köpte ju ett jätte fint kök till tjejerna, men eftersom dem precis hade fått ett kök från Emma så skulle dom byta presenten, och nu kom dom med en ny present!
Ett Hello Kitty smultron hus!
Vi åt Tacos tillsammans som jag varit sugen på i flera dagar. Namm!



När dom skulle åka hem så frågade dom om Bessa ville följa med, och det ville hon....
Jag tyckte att det var lite sent och att vi ska precis bada, men dom höll redan på att klä på henne...
Nicole gillade inte alls idén om att Bessa skulle följa med, så hon såg riktigt orolig ut och försökte putta henne mot mig: "Nej, Bessa vill inte! Ta henne Mamma!"

Under hela tiden då Bessa var borta frågade Nicole efter henne och bad mig gå och hämta "stackars Bessa".
Hon saknade henne verkligen JÄTTE mycket!
När Andres hämtade hem henne så blev båda tjejerna överlyckliga av att se varandra igen, även fast hon inte var borta så länge. Dem kramades och lekte. Sweet!
Dom håller ihop och kärleken och banden mellan dem är orubbara!



P.S Nu sover dom för andra natten utan napp, och Bessa frågade bara efter den 1 enda gång!
Nicole har inte ens nämnt det! I am chocked!


Kommentarer
Postat av: Karolina nordling

Va skönt att de gått så bra! De e sååå duktiga! Love you pusu beso

2011-02-01 @ 22:43:07
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Camilla,30 år & blivande 8 barnsmamma.

Usshh för såna nätter..

Håller du på att bli magsjuk?

eller är det nån annan anledning ..ler..



Jo om dom ringer denna vecka o säger tvär nej så kommer jag att ringa ner till förlossningen själv och förklara att jag inte kan vänta då vi har 22 mil enkelväg i det tar 3 timmar att åka dit,o så lång tid har jag inte..

annars vet jag inte vad vi gör..



hoppas ni få ren bra kväll

mvh camilla



2011-02-01 @ 22:46:29
URL: http://minstorafam.blogg.se/
Postat av: Helena

Vad härligt att det gick så bra för tjejerna att sova utan nappen. :)

2011-02-02 @ 00:27:45
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

vad roligt att det gått så bra!

2011-02-02 @ 05:05:17
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: mamus

Bra Satu att hon följde med,tänk vad skönt att ha fler barnvakter än Mummu och Pua då kanske ni 4 kan göra något tillsammans någon gång när Nicole och pojkarna också kanske kan vara med Patrik och Patricia kram från Mamus

2011-02-02 @ 08:02:14
Postat av: Nathalie

Va duktiga tjejerna är=) Allt bra med er? Pojkarna använder aldrig napp eller? Kramar

2011-02-02 @ 10:03:06
URL: http://albinsmamma.devote.se
Postat av: Niikki

Härligt att det gick bra med napparna :) Jag är i v 21 nu, så börjar närma sig. Ja det går bättre mellan mig och Tim, men är ju fortfarande inte bra. Få hoppas på det bästa. Kram

2011-02-02 @ 12:43:55
URL: http://mammaniikki.blogspot.com
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Normalt hade jag låtit Alexander ligga kvar. Är det natt så ska man sova speciellt med alexander som gärna vill vara uppe på nätterna men vi har numera Felicia i vårat sovrum. Hon vaknar inte av sin lillebror men jag är rädd att hon ska vakna och bli störd av Alexander. Är så mån om hennes sömn. Hon ska ju orka med dagis.



Är det ok om jag svarar på din fråga i ett eget inlägg? så alla kan ta del av det? lovar att länka :)

2011-02-02 @ 12:50:30
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: erica

Skönt att det går så bra utan napp!

Det går jätte bra med Alva på dagis, hon pratar om alla barnen och sätter sig i hallen långt innan vi ska gå bara för att klä sig :-). När jag och Tor lämnade henne idag så vinkade hon och sprang direkt .. jag stod där förvånad ;-). Känns jätte bra med dagiset och fröknarna. Hon har varit där 2 dagar själv nu och fröknarna säger att hon är så glad hela tiden och jätte kramgo .. känns härligt! Kramar

2011-02-02 @ 12:51:34
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: erica

Här uppe i Västerbotten får man inte sånt bidrag tyvärr.. vi tänkte söka det när vi bodde i Gnesta, men hade förmycket dagar kvar då. kram

2011-02-02 @ 13:01:16
URL: http://lillaica.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback