Ute Lek

Från vårat fönster ser man till Torvalla sporthall, och häromdagen såg jag stora snöhögar där.
Dom har ju en ishall där, så det är nog snön därifrån. Och eftersom det inte finns något snö här ute, så tänkte jag att vi går dit och leker, så att dom åtminstone får se och leka med snö. Puua och Mummu var här, likaså Felicia & Emma, och så klädde vi på allihopa och gick ut. Wow va kallt det var, och det blåste så mycket också. Vi fick ändra våra planer- inte pga vinden, utan att dom har snurrdörrar/grindar in till Tovalla området, och jag kommer ju inte igenom med vagnen och vi orkade inte gå runt. Så vi går dit en annan dag- utan vagn.
Vi lekte ute en stund, det blev både kull och kurragömma medans vi väntade på att Andres skulle komma hem från jobbet.

Vanessa sitter med Puua


Emma & Felicia


Nicole med en osminkad mamma.


Grabbarna grus.


Danilo blev arg för att han inte fick som han ville, så då slänger han sig raklång på marken.


När snön kom (ja, det kom liite iaf) så gick vi ut och lekte och kastade snö på varandra. Sen promenerade vi till Mummu & Puua. Den promenaden tog väldans lång tid eftersom grabbarna gick själva... ibland stannade dom till och checkade läget, och ibland (ofta) valde dom att gå sina egna vägar...

Jonathan


Nicole


Söta Bessa Panda


Danilo (på självständighetsdagen- snygg mössa va?)




Jag läser och hör överallt att det ska bli snöstorm och en massa massa snö, och jag hoppas verkligen att det kommer hit!
Jag vill ha snö nuuuu! Det spelar ingen roll att jag inte kommer fram med vagnen, men snö vill jag ha!
Vart beställer man sånt??
Vill ni ha snö, eller är det bra så som det är?


Kommentarer
Postat av: Helena

Vill ha massor av snö! Vi älskar vintern, och är ute i stort sett hela dagarna då. Åker skoter, pimplar och bygger snöborgar o snögrottor. :)

Måste ju få säga att Vanessas overall matchar hennes pandaögon... lillstackarn.

Kram från Söderhamn som äntligen fått vitt på backen.

2011-12-08 @ 23:43:47
Postat av: Camilla 31 år & 8 barnsmamma

Härliga bilder..:-D



Mvh Camilla

2011-12-09 @ 09:48:28
URL: http://minstorafamilj.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback