Sötnosen med blåtiran

 Känner mig så ledsen för min lilla Vanessas skull!
Hon råkar ALLTID ut för något.
My heart is breaking!

Igår, just innan vi skulle gå till julfesten så var Bessa i hallen, och plötsligt hödres ett dunst och skrik.
Då hade hon försökt få tag på sina skor och fått hela skohyllan på sig!!!

Dom skulle inte ens stå där!!! Dom ska ju vara i mellanhallen, men just för att det inte är klart där så har alla dom möblerna stått vid entren, och då sitter den här möbeln fast i väggen, men nu....
Känner mig sååå dum! Borde ju ha tänkt på det här!

Jag trodde att den hade missat henne, för den tog emot hallmöbeln som vi har, men när jag lyfte upp henne så blödde hon. Den hade träffat henne vid näsan och pannan, och det svullnade upp direkt.
Jag trodde att hon hade brutit sina näsa, men vi fick röra den och det verkade OK.
Vi skulle till läkaren med henne, bara för att vara på den säkra sidan och kolla upp det, men då vart hon JÄTTE ledsen, för hon hade sett fram emot julfesten och träffa Tomten, så hon vart jätte ledsen för det.

Hon var lugn, och verkade inte ha så ont, så vi gick på julfesten och skulle avvakta.
Hon mådde  bra, hon var pigg och glad som vanligt.

Jag tycker så synd om henne! Hon är "lite" klantig av sig och snubblar och gör illa sig lite här och där.
Men hon är tuff!
På kvällen ringde vi sjukvårdsupplysningen och rådfrågade med dem eftersom hon hade en jätte stor bula i pannan som var vätksefylld. Men dom sa att om hon inte är hängig, har kräkts eller beter sig annorlunda så är det ingen fara. Men hon fick sova mellan oss, eftersom vi fick väcka henne varannan timme för att kolla henne.

Nu har vätskan runnit ner till ögat, så hon har världens blåtira.

Stackars vår lilla bebis!!!


Hon mår bra annars, hon är precis som vanligt. Stackarn...
Min lilla sötnos med blåtira...


Kommentarer
Postat av: Taru

Lilla Bessa då :( Stackaren... Att hon alltid råkar ut för sånt. Hon är lite som Jullan.. ramlar och har sig.



Hoppas blåtiran går ner snart! Kram

2011-12-05 @ 19:02:08
Postat av: Marie

Usch då, det var inte kul, men barn är mycket tuffare än vi vuxna, kommer ihåg själv när jag gick i Lundaskolan och på mellanstadiet, då vi hade gymnastik, tog fart och skulle hoppa på en madrass, men på något sätt så flyttade sig madrassen och jag slog pannan i ribbstolarna och oj, vad jag såg ut och oj vad det gjorde ont, jag visste inte hur jag såg ut i början, då mina klasskamrater visade med sina miner att det inte såg bra ut, gick till toaletten och såg mig själv, fick en chock, en jättebula mitt i pannan, det blödde från näsan och det var inte kul, fick lägga mig inne hos skolsyster tills mamma kom och de fick även kolla mig lite då och då, så jag inte hade fått hjärnskakning, var hemma tills bulan hade gått ner, men den syns inte mer, men har bildats brosk där och om man känner med handen på min panna så känner man den, så det är något jag aldrig kommer att glömma.....Skönt att eran fina dotter mår bättre, även om hon har en blåtira.Kram och kul med julfest,det är alltid uppskattat av barn

2011-12-05 @ 19:37:41
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback