Natti Natti

Phew, Andres poker-gäng gick precis hem.... Jag och Andres har städat, han gick ut med en massa sopsäckar och jag tvättade borden och plockade undan.

Vet inte riktigt hur smart dom tänkte, när dem bestämde sig för att spela här, hos oss som har 4 små barn som lägger sig tidigt....?
Visst ska det inte behöva vara helt knäpptyst när grabbarna lagt sig, dom ska och kan sova när det är ljudigt också- men (!) det finns såklart gränser till då dom bara inte kan somna.
Ibland blev det väldigt livat här, dom hoppar och hojtar högt när dom vunnit nån bta pott, eller när dem diskuterar spelet, såklart vaknade grabbarna måååånga gånger.

Mummu var här och höll mig sällskap och hjälpte till när båda grabbarna vaknade till... Känner mig som värsta tjatkärringen som klagar över det här, men jag undrade bara varför dom inte kunde spela hos nån som inte har små barn....

Nicole och Vanessa var det inga problem med, dom lekte så fint med Nelly (Tini och Roopes dotter).
Även fina Kicki och Sami var här med barnen Neo, och Milo som går på Nicoles dagis avdelning. Dom hade med sig en fin julblomma till oss, tack!

Nu är jag i vårt sovrum och tänkte kolla på TV innan jag somnar, men då står det bara "Kortet är inte isatt." Oooh! Då har tjejerna vart och tagit den igen! Samma sak förra veckan, men då när vi frågade dom vart den var så gick Bessa och hämtade en av sina miljoner väskor och där fanns den ju. Stenkoll!
Hoppas dom har det imorn me...

Nu ska jag sova! Ögonen börjar svida...
Natti natti!
P.S Bilder kommer senare ;-)


Kommentarer
Postat av: Helena

Karlar.....inte tänker de på sånt, som att det finns nån som behöver sova tidigare än dem... suck

Hoppas du/ni får chans att hämnas på dem nån tidig morgon, skicka in alla fyra barnen till dem o bara säg "nu åker jag iväg en sväng,passa barnen ni" :)

Tycker inte du är nån tjatkärring, snarare en vettig mamma.

Stor kram

2011-12-11 @ 01:30:49
Postat av: Isaks mamma

Ja du, ibland så tänks det inte längre än näsan räcker haha. Men det kanske är så att han är stolt och ville visa upp nya lägenheten, trots att det innebär visst krångel för er andra? Han borde kanske ha förklarat för dig eller frågat vad du tyckte om att de skulle spela hos er åtminstone!? Skönt att det går så bra för Nicole på dagis och att hon är så omtyckt! Hur går det med julklappsshoppingen? Jag är faktiskt klar, så himla nöjd :)

2011-12-11 @ 21:28:44
Postat av: Kicki

Åh va mysigt det var hos er! Är så glad att jag följde med en stund. Du är så gästvänlig och gullig Satu! Att sen killarna inte kan tänka längre än vad nästan räcker är ju typiskt... Är iallafall jätteglad att jag följde med så vi fick en fin pratstund, både du och din mamma och jag. Du har verkligen en superfin mamma! Det var jätteroligt att sitta och prata med er! Hälsa henne så mycket från mig! Och tack för myset vi fick, glögg, godis, chips och julmust! Ungarna var så nöjda. Hoppas vi kan ses snart igen!



Kram från Kicki

2011-12-12 @ 09:29:14
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback