Julgranen



Igår, den 7.12 tog vi fram våran julgran och pyntade den.
Andres sida av familjen har den traditionen att ta fram granen just denna dag, då det är jungfru Marias födelsedag (om jag inte minns helt fel?)

Bollarna var riktigt intressanta, tyckte grabbarna, precis som vi anade att dom skulle vara. Efter 10 minuter så funderade jag på hur detta ska gå... Dom är ju där och rycker stup i kvarten!
I år fick granen stå i köket, vi har lite grejer kvar här i vardagsrummet (som ska vara i hallen/badrummet när det är klart) Men det blev bra där!
Vi har 2 stora röda bollar i granen, där jag lagt in bild på tjejerna, på deras första jul. Måste göra till grabbarna också, tycker det är gulligt :)
Både Vanessa och Nicole hjälpte flitigt till att hänga upp bollar.



I år fick våran söta Panda Bessa äran att hänga upp Julstjärnan med sin Pappa. (Förra året var det Nicole)


Jultomten ligger och sover under granen...


Årets julgran!





Alltid, när vi var små så har vi haft en riktig julgran.
Tycker om dom jätte mycket, och själva doften... ahh, så gott!
Nu fick jag en massa flashbacks om julen när jag var liten...
Men nackdelen med att ha en sån när man har småbarn är att dom är där och rycker och den barrar ju så mycke.
Och om man ska sätta upp den redan 7.12 så finns det ju knappt nån barr kvar till julafton....?

Och så köpte vi ju aldrig granen. Alla vi barn gick ut med Puua och letade efter den perfekta granen från hans "eget skog". En tradition!!!

Har ni satt upp eran gran ännu?
Om inte, när brukar den komma fram?
Har ni en riktig eller i plast?


Kommentarer
Postat av: Helena

Vi brukar ha en plastgran men i år har vi dottern o hennes pappa hämtat en riktig gran i skogen. Blir mysigt. :) Vi ska klä den på lördag, blir min mamma som får sätta i ljusslingan för det fixar inte jag. Blir bara på dåligt humör innan den sitter "perfekt" :)

Sen är det ju så härligt när man ser att det blir fler o fler julklappar under granen.

Er gran är otroligt fint klädd. Ni är väldigt välkomna hit på lördag o klä min gran med. :)

Ha det bäst.

Kram

2011-12-08 @ 23:50:54
Postat av: Emma

vad har hänt undere nicoles ögon? Har hon slått sig eller har nån slagit henne?

kram

2011-12-11 @ 13:31:06
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback