ÄNTLIGEN !


Hurraa, hurraaa!!!
Äntligen är det klart i vårat badrum!!!!
Imorse invigde barnen det inna frrukost. Först var dom skeptiska, för det där med badandet har dom förknippat med våran gamla lägenhet, här har vi ju bara haft tillgång till duschen, vilket vi aldrig gjorde i våran gamla lägenhet. Men efter ett tag kom dom ihåg hur roligt det var, och Vanessa & Danilo ville inte ens komma upp!


Nu är både tvått maskinen och torktumlaren i bruk, behöver jag berätta vilken lättnad det är?? Ni kan ju föreställa er hur tvätthögen växer för varje dag när man bor 7 pers hemma, varav några som byter kläder stup i kvarten...


Och ÄNTLIGEN kunde vi öppna passagen till hallen som varit stängt pga av all material och maskiner och verktyg dom haft där inne.

Så här ser det ut just nu, men imorn sätter jag upp några lampor på bordet osv...
Förresten, jag tänkte ju ha mitt projekt: "foto-vägg" på denna vägg, vad tycks? Har ju valt ut mina favvo bilder, men måste ta bort en massa, för där var det ca 8-900 bilder...
(där står ena skohyllan som orskade Vanessas blåtiror...(dom sitter garanterat fast nu!))


Vårat sovrum



Idag har vi gjort mycket. Andres & jag åkte till Kungens Kurva för att köpa julklappar. Vi hittade roliga saker för barnen på Toy´s R Us, ni ska få se vad sen på julafton
Tog en tripp till IKEA och köpte en stor blomma till badrummet och en massa ljus, och sen en snabbis till Handen...

Vilka köer det var överallt! Vi kom knappt ut från Toys´R Us parkering, irriterande när folk står och drömmer när dom ska köra!
Hemma har vi städat badrummet och hallen, Andres vart och handlade grejer som fattades, Puua fixade med lister, sen kom Diego, Shabnam och Robin på besök, och även Andres dotter Patricia och syrrans dotter Felicia.
Huset fullt med andra ord. Vi beställde pizza, vilket var länge sen sist...

Och nu på kvällen när jag lagt alla barnen har jag dammsugit och skurat golven och sen tog jag och Andres ett avslappnande bad tillsammans med tända ljus och allt  Ett mysigt avslut på denna dag.

För ca 3 minuter frågad jag Andres som ligger på soffan om han var trött, så svarade han "Nej." Och nu ligger han och snarkar. 3 minuter senare?? How did that happen...

Nu ska jag också lägga mig på soffan och ta ett glas Julmust och äta godis. =)
Jajuste! Det har snöat nästan hela dagen, men (!!!!) det är + grader så allt snö försvinner så fort den nuddar marken... :( Blir bara en massa slask.

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa!

P.S Bara en vecka kvar till självaste julafton!!!


Kommentarer
Postat av: Fia

Så fint ni har fått det =)



Jag gick bara in på Unicefs hemsida och kopierade deras text.

2011-12-17 @ 22:23:03
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Camilla 31 år & 8 barnsmamma

WOOOOOW vad fint ni fått det..

OO vad avis jag blir,vill oxå fixa nytt..



Riktigt kul att se hur ni har det,blir väldigt inspirerad..



Ha en jättebra kväll



Mvh camilla

2011-12-17 @ 22:30:01
URL: http://minstorafamilj.se
Postat av: Fia

Jag klickade på den länken och skriv i min bloggadress och plingade, hoppas det blev rätt!

2011-12-17 @ 22:35:26
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Taru

Va fint ni har fått det där hemma! Va skönt att ni kan badrummet i bruk nu :)) Ihana...



Samma här... Kimmo snarkandes på soffan and me all by myself ;-) Hihi



2011-12-17 @ 22:38:40
Postat av: Karolina Nordling

Äntligen va!

Jag får nog vänta några veckor till...

2011-12-17 @ 23:03:56
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Sweetie

jättefint badrum!!! verkligen!!! Längtar tills det är dags för vårt badrum att få en makeover!!!



Anledningen till spec är storleken på bebis bl a....tell you more about it later ;)



Jättefint hemma hos er nu!!! Va supernöjd!!!



puss

2011-12-18 @ 00:04:20
Postat av: Helena

Men åh, vilken skillnad på badrummet nu o innan rustningen. Så snyggt! Lika sovrummet med. Precis samma färger som vi har här hemma. :)

Ha det bäst.

Kram

2011-12-18 @ 01:31:43
Postat av: Maria med 4

Oh så fint! Vi har också ett badrumsprojekt på gång o jag blev riktigt inspirerad! Sen undrar jag - hur många barn har Andres sen innan? Hur gamla är de? Kan du inte berätta lite?

2011-12-18 @ 07:54:39
Postat av: mummu

OOHH..... det blev jätte fint,nu är det bara njuta,o bada dagarna iända.Blomman passar bra där.Ha de bra LOVE YOU.

2011-12-18 @ 09:02:01
Postat av: -Santsu-

Wauuuu! Tosi upea,turkoosi antaa mahtavan lisän. Ihana!

Nyt vaan nauttimaan!!!



Haleja!!

2011-12-18 @ 13:38:15
Postat av: boosse

det blev verkligen fantastiskt snyggt!!! läckert med det blåa till ochså fint med gröna växterna!

2011-12-18 @ 19:21:45
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Emma

GUUUD så fint ni fått i erat rum.- Diggar verkligen ert sovrum och badrum!!! Superfint. Sklnt att sko hyllan sitter fast så ingen anann blir skadad, nästa gång kanske de inte slutar lika (bra?!) Tur de inte blev värre.



Vad hittar ni på idag?

Kram

2011-12-18 @ 22:20:31
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: erika

Jätte fint! Ni har verkligen bra smak :-) skulle gärna ha det som ni. Badrummet blev underbart! kramar

2011-12-20 @ 10:43:00
Postat av: Melissa - Mamma Till Vincent&Linus

gu så fint ni har de ser riktigt mysigt ut!

visst bodde/bor ni i handen? har för mig ja såg de på någe bilder du visa i bloggen förut..då kanske vi springer på varandra efter nyår för ja ska till min mamma i januari med barnen :)

och hon bor i Handen

2011-12-21 @ 19:22:28
URL: http://www.melissasprinsar.com/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback