2:a december

Halloj!

Känner mig heeelt slutkörd efter denna jobbiga natt. Jag kollade på klockan sista gången 2:48 och då hade jag inte ens fått gå och lägga mig för kvällen innan. Sen var det dags att vakna först kl 6 och sen upp vid 7.
 Tänk hur mycket sömn påverkar humöret...

Snart ska jag hämta mig en kopp kaffe, bara jag orkar resa mig upp.
Danilo och Jonathan är jätte snuviga, dom ligger och sover nu. Vi har ätit lunch, och nu får man inte hjälpa dom alls med matningen- dom vill bara äta själva. Och dom gör det bra också.

Jag hoppas att denna kväll blir lugn. Jag har lovat tjejerna myspys inför Idol, och det ser dom fram emot.

Jag kan inte förstå att det är december redan??
Känns inte alls som jul? Ingen snö, flera + grader ute, och noll julkänsla.
Vi har inte köpt en endaste julklapp ännu.
Vi har inte ens julpyntat mer än ljusstakarna i sovrummen och julgardiner i köket.
Pinsamt!
Men det har vart så mycket annat, och jag ville vänta tills hallen och badrummet blev klart, men eftersom det har dragit ut på tiden så måste vi pynta. idag.
För barnens skull, mest. Då kanske man får julkänslor själv också???

Jag vill att mina barns jular ska vara lika speciella och magiska som när jag själv var liten.
Man bara längtade och räknade ner dagarna till att jultomten skulle komma. Allting var så fint och spännande... Precis som jul ska vara.
Och det ska jag skapa för mina barn också!
Jag har gjort en julskiva till dem med julmusik :)
Idag ska vi köpa choklad kalender till allihopa (glömdes bort igår).

Nu vill jag ha snö!
Massor av snö, trots att det betyder att jag inte ens kommer fram med vagnen!
Men snö ska man ha. Ska bli mysigt att leka i snön, åka pulka och göra snögubbar. Hoppas bara att den kommer.

....Nu håller Bessa på att byta kläder igen för 19374950383849595 gången.
Och jag orkar inte ens säga till flera gånger.
Idag ska våran tvätt maskin och tumlare funka, dom har kopplat in dem så att vi åtminstone kan tvätta.
(Kiitos Mummu kun autoit mua eilen!)

Näe om jag inte ska ta och pallra mig iväg till köket för att hämta kaffe.
(Jag saknar mina Powerking!!!)
Eller så kanske jag ska ta en paus på soffan istället?

Nu vill tjejerna rita igen. Gotta go, plikten kallar!


Kommentarer
Postat av: Eva

Hej tjejen...Ni har fått det så fint!!! Vart har ni köpt barnens gardiner? Även om mina barn delar rum så skulle jag vilja köpa dem och göra något kuligt av.



Vill gärna att du är med och tävlar på min blogg om 2 biljetter till Disney On Ice 5 Januari =)



Trevlig 2 December önskar jag dig och din familj <3

2011-12-02 @ 16:39:47
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

alltid så kul läsa dn blogg :) synd du ej har facebook

2011-12-03 @ 08:54:43
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback