Satu´s SVAR

Då var det dags för det här med svar igen då  Hojta till om jag glömt att svara på något!

****************************************************************************

Anonym
om Visning nummer 2 & Dagis funderingar...:
Självklart ska du då byta!!! Vad är du inte nöjd med? Hoppas ni får lägenheten!

anna-karin
om Visning nummer 2 & Dagis funderingar...:
Vad var du inte nöjd med?
SVAR: Jag kände mig inte riktigt nöjd med lokalen, den var så himla liten! Och att det aldrig är samma personal där, utan olika vikarier hela tiden (Har fått höra det från många föräldrar som har sina barn där just nu i efterhand, thanks a lot...) Och deras rutiner och sånt...

Erica om
Visning nummer 2 & Dagis funderingar...:
Självklart får du byta dagis om du inte är nöjd. Men det kan vara värt att ge det en chans. Jag kände likadant med vårat frånbörjan, men nu känns det jätte bra! Tror att det var min rädsla att lämna ifrån mig henne som var problemet.. Visst är det hemskt med alla höga priser i Stockholm.. känns så hemskt att dom börjar budgivningen med en summa som kan vara så mycket lägre än det blir i slutsumma :-(.
Kramar
SVAR: Ja, priset skiljer sig enormt mycket! Helt sjukt. Jag ska ge det här dagiset en chans, samtidigt som jag ska forska runt lite...

-Santsu- 
om Visning nummer 2 & Dagis funderingar...:
Voi blääh,toivotaan että saisitte ostettua sen asunnon!!! Asuntokauppa on aika rankkaa ja varsinkin jos löytää jonkun helmen.Nyt vaan puhut ja kehut paljon asuntoa niin eiköhän Andreskin tykkää siitä pian!!
TOTTAKAI voit vaihtaa päiväkotia kysehän on sun tyttärestä ja teidän halusta!! Eihän sitä voi jättää lastaan hoitoon jos itsellä on vähänkin epäilevä olo!! Äh,älä murehdi.. Ihanaa että haluat Nuken parasta. Ihana äiti..
Mulla on ainakin tositosi tarkkaa mihin lapseni laitan. Pojat nyt ei oo ollu mutta tytöt silloin kun olivat pienempiä!!
Toivottavasti Nukke viihtyy hyvin huomenna ja anna kyyneleiden vain tulla kun kävelet pois päiväkodilta,onhan se sinullekin ISO asia.
Tsemppiä ja paljon haleja Satu!!!
VOi kääk,mä melkein jo itken täällä kun jännittää ihan hirmusti teidän puolesta!!!
SVAR: Oi kun olet ihana! Kiitos ihanista sanoistasi, ne aina lämmittää! Yritän puhuu Andres ympäri, ennen kun on liian myöhästä! Mietin vielä sitä vaihto hommaa...

Anonym om Lägenhetsvisning:
du skulle ju skriva ett inlägg om dig o din man . hur ni träffades och hur länge ni var tsm :)
SVAR: Jepp, det hade jag helt glömt bort! Håll utkik ;)

Helena
om Lägenhetsvisning:
Kul att gå på hus/lägenhetsvisningar! Ligger lägenheten i samma område som ni bor nu så att ni inte behöver flytta så långt eller? nyfiken
SVAR:
Jadå, det ligger i samma område och jag hoppas verkligen att vi kan flytta! Håll tummar och tår!

Felicia om SÅ typiskt!!!:
Jag tycker att du vart så fin i håret Satu !
JÄTTE FINT!!!pussu beso
SVAR: Tack hjärtat! Älskar Dig!

Shabnam 
om GRATTIS SHABNAM!!!:
Tack fina Satu! Nästa gång jag fyller år är jag mamma :) puss
SVAR: Ja, tänk! Jag längtar!!!

anna-karin
om 3:dje och sista dagen på inskolningen.:
Jag kände också att jag ville vara hemma länge med mina barn och det var jag också! Aldrig att jag kommer att ångra det! Nu är de tonåringar och jag ser dem knappt för de är i skolan hela dagarna och sedan är det träningar och kompisar som gäller.
Man hinner jobba sen... att beropå jobba...
hur gör ni när f-ledigheten är slut? Vi gjorde så att jag jobbade när min man kom hem några kvällar i veckan och lite på helgerna. Jag hade ett sånt jobb då som det gick att fixa sådana arbetstider. Sen bodde vi kvar i en trea ganska länge och hade lite utgifter så jag inte behövde jobba så mycket.
Lycka till med inskolningen! Valde ni tre dagar/vecka?
SVAR: Hej!!! :) Ja, vi valde 3 dagar i veckan, men det går ju att ändra sen, får se hur det går... Vi har ju vårdnadsbidrag (ges ut till dom väljer att ha sina barn hemma) så det får vi tills dem är 3 år, sen måste man väl ut till verkligheten, men som du sa, kanske så man jobbar skift att nån kan alltid vara hemma med barnen :)

Celia
om
3:dje och sista dagen på inskolningen.:
Hej!
Jag har läst din blogg ett tag, men tidigare valt att inte kommentera, men här kunde jag bara inte låta bli.
Du undrar om du har gjort rätt som väljer att låta din lilla prinsessa gå på dagis, det finns nog inget rätt eller fel svar på det. Vissa dagar kommer det kännas som rätt beslut, och andra dagar kommer du säkert att tvivla. Men om du tittar på bilderna på din lilla tjej, och ser hur stolt hon är där hon står med sin första dagisväska, och hur trygg hon verkar vara i sig själva på de bilder du tagit i dagismiljön, så tror jag inte att du ska tvivla på att det beslut ni har valt att fatta är rätt för er. Och det är ju heller inte så att hon ska vara där på full tid som någon sorts förvaring, utan en möjlighet du ger henne, att utvecklas socialt utanför familjen.
Jag tycker du verkar vara en riktig supermamma, ibland blir jag förvånad hur mycket du hinner med och ändå lyckas vara en så bra mamma till era söta barn. Väldigt imponerande!!
Hoppas ni får en riktigt mysig dag tillsammans imorgon!
SVAR: Hej! va kul att du valde att kommentera, det värmer i hjärtat- Tack!!!! Och tack för dina fina ord!

Mamma till 5
om
Inskolning, Dag 2:
Snälla lilla du.Ditt hår är jätte fint nu!! Lova o svär :) ser mycket naturligare ut med denhär färgen o Andres älskar nog dig hur du än ser ut!
SVAR: Tack så jätte mycket! Det känns ovant, men jag börjar vänja mig nu :)

malin
om FÖRSTA dagen på inskolningen!:
Du har verkligen helt otroligt söta barn! De kommer bli riktiga snyggingar när de blir äldre tror jag. Älskar din blogg :)
SVAR: Tack så mycket! :) Va kul att du kommenterade :) Hur mår du?

sweetie
om Satu´s SVAR:
Nästa UL är nästa vecka, 1a september omjag inte minns fel :) klockan 19 på kvällen!!
Nu ligger jag sjuk men kanske kan ses när jag e frisk igen!! kramiz
SVAR: Hey Sweetie! Va spännande med UL! Du måste berätta sen! Hur känns det själv?

Johanna
om Nicole på dagis besök!: 
Mina två tjejer på 2,5 år o 15 månader kommer börja på förskola nu nästa vecka. Ska bli kul med tanke på att den äldsta kommer nog tycka det är roligt med alla kompisar.. Men samtidigt känns det lite jobbigt för jag gillar att vara hemma med mina små prinsessor :) jag tycker att små barn i ettårs åldern igentligen har bäst hemma med sin mamma eller pappa men måste man jobba så måste man..' innerst inne så tror jag iof att båda mina tjejer kommer få det bra på förskolan. Shit va långt det blev nu :) lycka till iallafall :)
SVAR: Det gör inget att det blev långt, det är bara roligt att läsa! :) Jo, jag tänkte också på att det blir stressigt att hinna fram och tillbaka om hon går 3 timmar 5 dagar i veckan. Vi valde 5 timmar/3 dagar, sen får vi ta det därifrån, hur det går och så... Hur gick det föra dina barn??? Kramar

******************************************************************************************************************************

Tusen TACK för alla era fina kommentarer, jag blir så glad när jag ser att ni har tagit tid att skriva till mig!
Ni är toppen! Jätte roligt att ni vill kika in hos oss! Kom gärna tillbaka ;)


Kommentarer
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback