Pride Festivalen.....

Såg ett klipp på nyheterna från Pride-Festivalen nyss....
Ärligt talat- Pride-Festivalen= En festival för HELA familj, säger dom om och om igen.

Hur tänker dom?!

Det är inte till för barn! Vem vill ta sina barn till ett sånt ställe där dem säljer uppblåsbara Barbara här och där, ser män gå runt i smink, högklackat och klänningar med "grejen" hängandes vid benen (som är fullt synligt), samt folk klädda i kondomer, folk som hånglar kors och tvärs med allt på två ben och skriker hur kåta dom är.

Hur ska man förklara sånt för sina barn?

Och Nej- jag har ingenting emot homosexuella. Jag tycker att folk är fria att leva sina egna liv som dom själva vill och ingen har med att göra vad dom gör i sovrummet och med vem.

Förstår inte varför man tar bort en Familjefestival som Vatten Festivalen och ersätter det med Pride Festivalen- och kallar det en familjefestival? På vilket sätt är det till för barn?

I dont get it....


Kommentarer
Postat av: Helena

Ja du...hur ska man förklara för små barn varför vanligt folk helt plötsligt springer runt på gatorna och klär ut sig på väldigt konstigt sätt och beter sig på ett väldigt konstigt sätt. Det går ju inte. Varför inte göra det till en riktig familjfest där man visar på ett bra och naturligt sätt att det inte spelar nån roll om man gillar killar eller tjejer,det skulle förmodligen få bäst resultat av det hela. Och det skulle bli roligt för alla. Min åsikt iaf.:)

Kram

2011-08-04 @ 23:11:40
Postat av: Karolina Nordling

Ja förstår inte de heller...

2011-08-05 @ 06:57:31
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Anna med 4 prematurer

Nä usch, jag håller med dig Satu! Pride har fått allt för stor plats o ja, en familjevecka skulle vara soft... Usch o fy, jag gillar inte Pride heller..Många homos som inte gör det heller..



2011-08-05 @ 12:29:05
Postat av: Jempa

Ha ha det är lite roligt, särskilt med tanke på att jag faktiskt har besökt festivalområdet vid ett flertal tillfällen och jag kan bara säga att du överdriver ju en hel del. att det går runt massor med transor med snoppen synlig är en stor lögn och även att påstå att det skulle pågå en stor orgie av folk som hånglar och skriker att de är kåta, ha ha, det är inget jag har sett iaf. Och vadå "hur ska man förklara sånt för sina barn?" ja du kanske först och främst ska sluta vara så fördomsfull och kanske uppleva festivalen med egna ögon.Jag tror att det är nyttigt att barn lär sig redan när de är små att kärlek inte endast är mellan en man och kvinna.

Om barnen undrar över något så frågar dem, och det de inte frågar behöver du inte förklara,om du tycker att det är så hemskt.

2011-08-11 @ 16:48:51
URL: http://rewritable.soclog.se
Postat av: Jempa

Att din bror är gay skyddar dej inte automatiskt från att vara fördomsfull. Nyheterna? ok jag tvivlar på att "nyheterna" som ändå påverkar oss mer än vad vi tror och är vänstervridna skulle visa en så felaktig bild av pridefestivalen. Jag tror snarare att det är du som är lite pryd.visst att det kanske är lite dildos och sådant, men det är på ett skämtsamt sätt och ger inte direkt barn men för livet. jag såg för övrigt många barnfamiljer på prideområdet, straighta och homos,och de verkade ha kul.

Dina kommentarer i inlägget är så typiska för de som faktiskt aldrig har besökt festivalen, så jag tycker du borde stänga av "dumburken" och pallra dej iväg till festivalen och se med egna ögon istället för att bilda dej åsikter på dina egna fördomar!

2011-08-12 @ 11:38:38
URL: http://rewritable.soclog.se
Postat av: Jempa

Jag tror inte, jag vet. slappna av lite, det finns andra, faktiskt mer relevanta saker att oroa sej för i det svenska samhället.

Om man ser på det stora hela så är pridefestivalen bara en fjärt i rymden om man jämför med de problem som verkligen finns.

2011-08-12 @ 13:08:13
URL: http://rewritable.soclog.se
Postat av: Jempa

Därför att jag tycker att du gör en felbedömning av något som du inte själv har upplevt.och låt oss lägga korten på bordet; var verkligen vattenfestivalen så jävla bra egentligen?

och misshandel? jag har aldrig varit med om att det skulle ha varit bråkigt och stökigt på just pridefestivalen,inte under senare år iaf. och om så skulle vara fallet, på vilket sätt har de människor du pratar om provocerat fram det? Bara för att man beter sej eller klär sig på ett visst sätt betyder inte det att man förtjänar att bli trakasserad eller misshandlad för det.

Jag slår dessutom vad om att det var betydligt stökigare under vattenfestivalen, det var väl förmodligen därför de la ned den.

Pridefestivalen är mycket bättre eftersom det finns ett väldigt bra politiskt budskap bakom.

2011-08-12 @ 15:47:09
URL: http://rewritable.soclog.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback