Fredag!

Så var även denna på väg mot sitt slut och nu är helgen kommen.

Jag är hemma med Vanessa & grabbarna och tänkte börja röra oss ut nu. Får skynda på, för det ser ut som att det kommer regn när som helst...
Imorse kom Mummu hit med mina syskonbarn Felicia och Dewin. Vi var ute på gården och lekte, sen åt vi lunch och efterrätt tillsammans här.
När det var dags för vila för dem tre minsta så ville Nukke följa med gänget hem till Karo.
Och där är hon nu.
Tänk så stor hon har blivit, min lilla docka... Hon har växt jätte jätte mycket mentalt denna sommar. Plötsligt är hon så stor och tuff, och framför allt- självständig.
Hon gör mig så stolt.

Vanessa har också blivit "stor" nu. Hon pratar heeela tiden och är jätte duktig med pott-träningen.
Hon är utan blöja hela dagarna och säger till när hon ska kissa och bajsa. Hon sover sin vila på dagen utan blöja också! Hon har bara blöjan på natten. Men visst händer det olyckor fortfarande ibland. Hon är ändå bara 2 år och 2 månader, så hon är superduktig!!

Nähep, om man inte ska ta och byta blöja på små grabbarna, dom går runt här och pratar sitt eget språk, och Danilo bråkar med dammsugaren. Vanessa sjunger "I will be popular" med mikrofonen till grabbarna...

Sen ska vi iväg till syrran och hämta hem Nukke. Jag pratade med syrran tidigare, hon sa att man märker knappt av Nicole, hon sitter och leker så snällt.

Ikväll ska jag möblera om i tjejernas rum, och så ska jag gå igenom alla barnens garderober igen, för imorgon ska det shoppas! WoHoo!!!
DET ser vi verkligen fram emot!
Längtar tills Andres kommer hem från jobbet, saknar honom.. :)

(Bilder tagna från onsdags)

Gott med russin!

Nicole mumsar på äpple

Och Vanessa

Puua med grabbarna bus

"Cheeese!"

Glass-time!
(Favvo glass= Calippo)


Nu sticker vi!
Ha det bäst! Kramar/Satu


Kommentarer
Postat av: madeleine

fina bilder! tråkigt med bilen.

hur mår ni



ja hade ont på kvällen och hela natten och åkte sen in på morgonen.

är bättre nu, tagit stygnen igår. barnen mår bra , skönt vara hemma igen. snart reser vi till grekland.



kram

2011-08-19 @ 16:51:17
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: Fia

Vilka härliga bilder!

Så duktigt hon är Vanessa med pottan =)

2011-08-19 @ 19:08:56
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Tanna

Hej ! Vad fint med ny design ! Hoppas ni mår bra. Kram

2011-08-19 @ 22:35:20
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: boosse

Duktiga Vanessa! Hoppas att du kommer hem med en massa fint, även til dig själv :)

kram

2011-08-19 @ 23:46:35
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Isaks mamma

Hoppas det gick bra med ommöbleringen?!

Och lycka till på shoppingrundan idag, jag är också sååååå sugen :). Konstigt att det kan klia i fingrarna så efter lite shopping på barnkläder hihi

2011-08-20 @ 08:25:06
Postat av: mummu

Satu jag såk velligt massa påsar ihallen,innan jag gick hem,så jag tror att alla barnen har fått ett nytt garderop,eller ,,,hih.

2011-08-20 @ 17:10:58
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback