En härlig dag!

Nu har jag hunnit blogga ikapp med bilderna.
Måndag kväll nu alltså.
Big Brother på TV:n, barnen sover och Andres badar. Han har också gått och blivit förkyld, stackaren.
Idag har vi haft en jätte lugn och skön dag. Tack för det! För orken har tinat ut den senaste tiden, jag har undrat vart mitt tålamod hade tagit vägen.

Idag har vi bara tagit det lungt på förmiddagen, och på eftermiddan var vi ute på gården en lång stund och lekte när Andres var på jobbet. Mummu och Puua kom och höll oss sällskap. Solen sken, marken var torr, snön har nästan försvunnit bort helt- i love it!
Vi hade med oss sandleksakerna och cykeln och bara var. Märkte att tjejerna har längtat jätte mycket efter att få vara ute och leka, dom ville knappt gå hem.
Nu längtar jag ännu mer efter sommaren!

Nicole äter yoghurt och myser med Mimmi

Ute med cykeln... hon har inte lärt sig att cykla ännu, för hjulen på denna är jätte tröga.
När hon fyller 3- år så ska hon få en riktig cykel, har jag och Andres pratat...

Danilo vågade börja krypa i sanden på en gång, och när han inte hittade någons byxben att klättra upp för så blev han arg och kastade sig framåt och fick hela fejset fullt med sand... Mm va gott.

Min finaste ängel

Puua och Danilo gungar (såklart fick barnen choklad så fort Puua kom-- GOTTEGRISARNA)

Jonathan ville inte först röra sanden alls. Man kan bli smutsig ju! han satt fint och försökte baka sandkakor- För första gången i sitt liv! Här kommer vi att spendera mååånga dagar i sommar!

Puua försökte få grabbarna att somna igen... Nice try, dem har ju precis vaknat!
Man måste försöka ta sig fram på något sätt!

I skogen bakom vår hus var det skönt och varmt, tjejerna knallade runt med Puua och plockade pinnar och kottar... Mummu hade "vattenläcka" i sina skor och Nicole tyckte också att hon kunde "heita ne paska kengät roskiin"- kort sagt- kasta skorna. Eller- Mummu??

På eftermiddan var det lek och film som gällde.


Kommentarer
Postat av: Fia

Vilka härliga vårbilder!

2011-04-04 @ 23:25:48
URL: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/
Postat av: Karolina

Längtar till grill dagar/ kvällar...:)

2011-04-05 @ 06:53:50
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Oj jäklar vilken stor Mimmi. Flisan såg den och sa: Jag ha! :)

2011-04-05 @ 07:30:32
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

fina bilder som alltid cutie!!

Min älskade melina har ju blivit helt galen i mimmi och såg bilden...hm..var får man tag på en sån???

Hon älskar också "bånnben" långben...

cute!! :)

2011-04-07 @ 21:59:04
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback