Lovely Day


Vilken underbar dag! Solen skiner, alla är glada!
Min dag började bra- Andres kom med frukost till mig i badetför ANDRA morgonen i rad! Lovely!
Sen har Puua varit här och vi har vårstädat- jag här inne och Puua & Andres fixade iordning balkongen.
Vi möblerade om och plockade fram barnens lek-tält, ljus, lyktor och persienner
Ja juste, jag plockade bort alla barnens vintteroveroller också. Hoppas att jag slipper plocka upp dom igen!
Har ni tagit bort vinter overollerna ännu?

Nu sover alla 1-åringar och senare ska vi till Mummu & Puua, där grabbarna ska ha året första Boulé match.
Ni som hängde med förra året vet att grabbarna spelade VARJE dag, och alla hade olika uppfattningar om vem som hade vunnit... Dom har saknat detta hela vintern och ska äntligen spela idag.
Vi får se vem som vinner....
Min syster ska också komma dit,dom kom hem från Barcelona tidigt imorse, ska bli mysigt att sitta och catch up lite.

Igår var vi ute på vift hela eftermiddan. Bl a så var vi i Fittja och hälsade på Abuelo & Abuela, Oscar och barnen.

Jonathan vill ha maaaat!
(varför äter han inte när jag ger han?)

Danilo har hittat leksaks säcken

Sergio & Jonathan


Igår när vi skulle åka hem från Fittja så stannade tjejerna och lekte i rutchkanan där utanför en stund, jag vet inte hur, men Bessa hade slagit sig i ögonbrynet och idag var hennes ögonlock blå. ALLTID råkar hon ut för nånting!
Hon är ju inte så himla försiktig heller, hon vill göra exakt sånt som Nicole gör, och hon är ändå mindre än hon..

Danilo hemma vid matbordet

Jonathan får efterrätt...


Nu sitter Nicole här på soffan med skorna, jackan och mössan på medans hon läser en bok för sig själv.
Undrar vart hon ska gå nu?

Vad ska Ni hitta på denna helg?


Kommentarer
Postat av: Åsa

Haha ja då här är vinterovrallerna borta :) så mycket plats till kläder kan jag säga :) men fleece tar jag inte bort ännu för det är oftast rätt kallt runt valborg och här i Skåne ska det ju alltid blåsa !!

I helgen ska jag jobba .. och sen blir det bara mys och koncentrera oss på att blir friska .. så vi kan börja njuta av våren ..



Ta ingen skit Satu ( men tanke på ditt förra inlägg) ta energi från de som ger energi och skicka resten i i sopptunnan ;)



Ha en skön helg på dig



Massa kramar Åsa

2011-04-15 @ 14:57:21
URL: http://tvaflickortvapojkar.blogg.se/
Postat av: Lotta

Visst är det härligt när våren äntligen kommer! Imorgon ska vi gå in till stan/katedralen och äta glass, premiär för i år ;) Och på söndag när Oscar börjar jobba igen efter semestern tänkte jag ta med killarna till djurparken. Vädret är jättehärligt här nu, 17-25 grader ungefär och så länge det håller sig under 30 så är det härligt men i juli-augusti är det sällan under 35... och det är inte alls kul, mitt på dagen måste man vara inne för att solen är för stark för barnen. i år kan jag inte direkt åka till stranden själv med barnen heller eftersom det är jättemycket folk jämt och båda nu kan springa bort på två sekunder. men jag hoppas att jag och killarna kan åka till Sverige i juli istället för att vara här.



vad långt hår tvillingarna har fått, de är jättesöta! :) hur långa är de nu? tycker de ser så stora ut! har ni varit på ettårskontroll än? det kanske du har skrivit, jag har missat några inlägg de senaste veckorna.



ha en trevlig helg! kramar

2011-04-15 @ 15:03:45
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: erika

Vi har inte stoppat undan overallerna ännu eftersom det fortfarande är så mycket snö och på dagis har dom overall eller galondress. Men hoppas snart!!! Har tagit fram ett par gympaskor till Tor, han har jätte svårt att gå i skor :-) så det blir att vänja honom. När han är ute vill han bara krypa. Kramar

2011-04-15 @ 15:21:15
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Maja

Vi har idé torka när det kommer till namn. Det är jätte svårt! Känns som man bara kommer på tjejnamn bara för att vi vet att det är en pojke (Namnförslag är välkommet)!

2011-04-15 @ 17:07:56
URL: http://lillpyretsmamma.blogg.se/
Postat av: Dom kallar henne Tess

Hoppas du mår bättre idag och gör ett klokt val i den dära vänfrågan.



SV: Nja, trivs och trivs, det är ett arbete och det ger mig inkomst, lite så jag tänker. Men nu ska jag inte tillbaka på min ordinarie tjänst utan bara hoppa in lite i kassan. Inget ansvar utan bara sätta mig där å le och ta betalt. =)



Jag vill gärna ha ett barn till. Men då blir vi tre och får inte plats här vi bor nu. Och ska vi flytta blir det till hus, så då måste vi hitta ett som vi gillar och har råd med... Aah, känns så lång process, men jag vill ha barn innan dom andra blir för stora. Jaja vi får se... =) Härligt med en stor familj. Många som kan ta hand om dig när du blir gammal. Tihi!

Ha en toppenhelg!

2011-04-15 @ 18:05:59
URL: http://blindfold.blogg.se/
Postat av: Mitt namn är Marie

Hej hej, jag ha inte riktigt fyra barn men jag ha tolv månader mellan mina två :)

Jag ha av olika anledningar kommit in på din blogg men nu tänkte jag iaf skriva ett hej :)

2011-04-15 @ 18:24:09
URL: http://mittlivinteditt.bloggplatsen.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Vi ska bara ta det lungt och kurera oss. Inte alls roligt att vara sjuka.



ang overallen så har vi våran kvar ännu. Det kan vara lite kyligt på morgonen och är dom ute på dagis så är det på förmiddagen så jag tar med den så får personalen bestämma vad som behövs. Det är ju lättare hemma att klä henne. fryser hon så går man in.

2011-04-15 @ 18:54:20
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Therese - Lotusmamma

Hej fina Satu! Vilket jobbigt inlägg igår! Förstår att det är tungt. Själv kan jag bli så förbannad på sånt - lämnade vi inte det beteendet på högstadiet liksom?? Men jag antar att det alltid kommer att finnas människor som dem. Det viktiga i kråksången är att du inser att det är dem som har problem och att de inte är värda din fina energi och personlighet och tid! =)



Så mycket som har hänt här sen jag åkte! Får läsa ifatt mig nu ju. =)

Angående din fråga så kan jag nog inte riktigt säga "vad" som har hänt mellan min mamma och mig. Jag har vuxit upp i en väldigt dysfunktionell familj, så kanske man kan sammanfatta det... Och nu börjar mycket lossna och bearbetas på allvar när jag hittat en kompetent och duktig psykolog som jag går till. Det är en resa. =)



Hoppas ni har lika fint väder hos er som vi haft här i skåne! I helgen blir det yogautbildning och försök till sömn... =)

Ha en riktigt härlig vårhelg!

Kram

2011-04-15 @ 20:36:02
URL: http://lotusmamma.se
Postat av: Madeleine

hej



vi har provat messmör, fungera inte.

movicol verkar inte fungera så bra med fruktpure. får nog ta lavemang snart igen.



i helgen har barnen varit i hembygdsparken och lekt, djur och ruchkanor och linbanor finns där-

idag är det ugglebadet med dagis på kvällen, äventyrsbad.



kram

2011-04-16 @ 13:22:16
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Postat av: Sandra, Colins mamma

Ja men precis, superskönt! Vi kör bara vårkläder nu. Är det kallt blir det långkalsonger. Hoppas ni får en trevlig helg!

2011-04-16 @ 15:16:11
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback