Jag har fått mycket gjort!

Hej kära läsare!
Idag har jag fått en massa gjort här hemma. Lite små grejer som jag tänkt på att göra hur länge som helst.

Puua kom hit och hämtade ut tjejerna för att leka. Jag kikade på dem lite då och då, dom gungade, lekte i sandlådan och satt och åt glass (i smyg) på bänken där utanför...
Medans dom var ute passade jag på att sätta in tvätt, disk, anmäla våran lägenhetsnummer till Skatteverket (varför ska man göra det??) betalat räkningar, plockat fram lite sommargrejer från förrådet, skickat några viktiga mail, ansökt om mer föräldrapenning, jag måste ha kommit upp till ett visst antal dagar för grabbarna innan jag kan ansöka om vårdnadsbidrag.
Och så har jag städat hela lägenheten, tjejernas rum har tydligen blivit utsatt för en mindre explosion denna morgon. Och även lagat en porslinsdockans fot som gått sönder, eller ja, så gott jag kunde iaf.

Nu har jag bara tvätten kvar. Ett enormt berg av kläder där nere i hallen.
Nu sitter Nicole och tittar på Pippi medans Bessa sover. Puua tog med sig grabarna ut på en promenad.
Det känns tomt här hemma utan dom. Känns som att dom är där nere och sover, men sen kommer jag på att dom inte alls är där... När Andres kommer hem från jobbet ska vi iväg och storhandla igen. Helst sjukt vad snabbt allting tar slut här hemma när man är en familj på 6 personer (+Puua)
Och så ska vi handla en present till Nea som fyller 2 år på fredag. Min kusin kommer från Finland och hälsar på hela helgen också, ska bli jätte mysigt att träffa henne igen!

Nu är det dags att ta itu med tvättberget.
Höres senare!

Massor av Kramar/Satu

Puua med Danilo

... Och så somnade han!

Solstrålen Jonathan


Jag måstet bara säga att mina barn har VÄRLDENS BÄSTA Puua (morfar) !!!
TACK för att Du finns och allt Du gör för oss! Rakastan!


Kommentarer
Postat av: Linda - 3barns tvillingmamma (tävling pågår)

Hej!



Du har ju city select. Tycker du den är bra? Jag har en babytravel idag men efter sommaren funderar jag på en Phil & Ted istället. Smidigare vagn.

2011-04-20 @ 17:16:39
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej.



Jag sitter här och undrar hur jag får min vardag att fungera med 2 små barn. Jag har inga tvilingar men de kallas ju ändå för pseduo-tvillingar eftersom de är födda med 1 års mellanrum.



Theo som är 2 år och Wilda som är 1år. Theo kan inte gå riktigt eftersom han har en protes på vänster ben. Så där behövs det extra hjälp. Men Wilda som inte har börjat krypa än.. men det kommer. =)



Hur får du vardagen att funka????



mvhh sofia

2011-04-20 @ 18:11:36
URL: http://zofia.bloggplatsen.se
Postat av: Karolina

Skönt med såna dagar när man kan göra allt det där som man har tänkt göra ett tag..

2011-04-20 @ 18:39:52
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Sandra

Hej :)



Vi mår bra! Pojkarna blir 1 på fredag :) Det går så fort!



Gud så stora dina twins är! Har inte varit inne här på några veckor men det känns som att dom växt massor! Dina pojkar har väl blivit 1 ? Måste läsa ikapp nu!!



Hur mår ni? kram!

2011-04-20 @ 23:35:21
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: rebecka

syster tillfriskna rätt snabbt hon är uppe på benen nu ialf :) hoppas vi slipper magsjukan, vi träffade de igår :O hihi

Cindy vägde 1610g o Cleo 1575g små nätta tjejer..

Men det har gått så bra som det kan så <3

hur möe vägde dina goa grabbar?

kramar

2011-04-21 @ 06:31:41
URL: http://bereckaochtwinsen.blogspot.com/
Postat av: Sandra, Colins mamma

Redan innan Colin föddes hade jag bestämt att jag inte ville ha barn som är supermammiga och sitter fast som ett plåster. Han ter sig till alla men han vill hellre vara med pappa än mig. Jag började jobba när Colin var 5 veckor så han har automatiskt blivit pappas kille. Vad mysigt det låter. Vi planerar inga syskon till Colin ännu. Vi ska resa runt massor i höst och sen vill vi köpa hus och bil innan det blir nå mer barn. Ska ni skaffa fler?

2011-04-21 @ 08:31:17
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag instämmer! Ni har en alldeles underbar familj :)

Otroligt skönt att ha ngn som hjälper till ibland..



En trogen läsare :-)

2011-04-21 @ 08:42:35
Postat av: Helena

Tack så mkt!! Kikar in här varje dag jag med=)

2011-04-21 @ 09:58:59
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Anna - Mamma till 2 små troll :)

Gud så skönt att få mycket gjort. jag försöker få lite av tvättberget att minska!

2011-04-21 @ 13:01:08
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Madeleine

ska du söka vårdnadsbidraget?

det ska jag också göra sedan.



Nathalie har varit på toa, så det hjälper med movicolen, så skönt.



kram

2011-04-21 @ 14:00:09
URL: http://madeleine82.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback