Bad,Lek & God Mat

På söndags morgonen ringde syrran och frågade om vi skulle gå och bada på Torvalla med barnen. Jag sa att jag väntar på att Andres kommer upp, sen kommer jag. Precis när jag står i kön med tjejerna ringer hon och säger att dom är på väg ut, att Felicia inte mådde så bra. Hello, were here now! Jag kom in i omklädningsrummet och där var dom alla påklädda redan, men barnen hade inget emot att sätta på sig badkläderna igen och bada med oss, Mummu & Karo var inte så sugna bara... Nicole hade inga problem med att bada, hon tyckte att det var jätte kul och ville inte ens gå upp, medans Bessa inte ville vara i alls... Ombytta roller. Men hon badade en stund innan hon gick upp till Mummu.

Nicole & Felicia

Mammas fina Bessa Enkeli

Dewin var hajen och batman och spindemannen och allt han nu var, busig var han iaf! :)

En viss linslus fick låna min kamera, och när jag fick tillbaka den var den full med såna här bilder.... Hihiii....

Vem kunde det vara..... TADAAA!

Efter ett tag började Nicole hacka tänder, då var det dags att gå upp och basta. Jag älskar att basta och kände att det verkligen var jätte länge sen man gjorde det... Nu hann vi sitta bara en kort stund, det var ju Bessas första gång i bastun, och man vill ju inte koka henne på en gång!
FINNAR I BASTUN!

Efter bad och bastu cyklade min mamma, syrran och hennes barn hem, medans jag och tjejerna tog en fika på kafeterian och väntade på att bli hämtade av Andres och grabbarna, när Andres sen kom så åt vi där också, dom har jätte goda hamburgartallrikar!

Vi hann bara hem och lägga badkläderna på tork innan vi gick ut för att träffa Cilla, Linda och hennes dotter Melina.
Vanessa & Melina

Bus tjejerna!

Under kanan sitter Nicole med sin nyfunna vän, en flicka som hon kallade för "Farmor"....  Hmm, undrar vart det kom ifrån, för flickan hette Linnéa.. Vi höll på att kissa på oss av skratt när hon ropade: "Kom här farmor!"

Efter lek ute så gick vi hem till oss, Andres hade kokat kaffe och fixat fram bullar och kakor åt oss, tack hjärtat!
Cilla med Danilo & Linda "Sweetie"

Melli Pelli leker lite...

När de hade gått hem så gick vi ner och la oss för vilan. När vi vaknade hade Andres bokat bord åt oss på vår absolut favorita restaurang som heter "Jimmys Steakhouse". Dom har världens godaste kött! 
Nicole hugger in i min tallrik...

Efter maten är Bessa fortfarande inte mätt, utan börjar köka upp sin tofs... Hm.

Det var en jätte bra dag! Synd bara att vår middag fick ätas så fort, Nicole vägrade sitta stilla, och Vanessa ville upp och leka med Nicole och grabbarna ville bara vara i famnen. Och sen var det blöjbyten (bad timing) och annat stress, så som att vi tappade bilnycklarna... Men någon hade hittat dom som tur var och lämnat dom i baren! TUR!
Nä, nästa gång går vi dit på date, bara jag och min kärlek i luuung och ro...

Cilla & Linda- Jätte kul att ni kom! Vi måste se till att ses lite oftare! Nästa gång får Carola också hänga med!
Melina började skolas in hos dagmamma idag, hur gick första dan, Linda???

Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Haha farmor? Var hon fått de ifrån...

2010-09-07 @ 07:09:43
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Erica

Va skönt ni verkar ha det om dagarna.. jag är så trött, så jag får dåligt samvete att jag inte gör något med barnen vissa dagar!

2010-09-07 @ 08:24:14
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Linda och melina

Hey cutie!!!

Det gick jättebra på inskolningen!

Lite ångestladdat men det är ju mest från min sida! Melina tyckte det var roligt att få leka med kompisar och det är ju viktigast!

Andra dagen gick också bra! Imorgon ska jag gå ifrån en stund...hmmm får se hur det går!!



Va mysigt det ser ut att bada!! Måste också orka ta mig dit med melinanåndag! Var jätte länge sen jag va där!



Självklart får du ge ut bloggen till mamma !!!

Tusen tack för sist!! Alltid lika roligt att ses!!

Och stort tack till din man som ordnade supergott kaffe!!!



Ha det bäst!!

Kram från oss till er!!

2010-09-07 @ 21:42:23
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback