Tyresta By

Idag tog vi alla sovmorgon, ända till 9.20! Skönt det eftersom jag varit vaken mellan klockan 5.30-6.50 med Danilo. Han hade bara lust att ligga bredvid mig och titta på mig, och när jag tittade på honom, så fick jag världens skratt och massor av prat tillbaka.
Tjejerna gosar med nyvakna Jonathan  
Våra prinsessor tittar på bilder på datorn...
Idag bestämde vi oss för att åka till Tyresta By och titta på djur och komma ut den friska luften. Som vanligt så åkte vi vilse på vägen dit, heheh, men vi kom fram till sist, det är det som räknas, eller hur hjärtat?
Jonathan i bärsele...

Vanessa som precis tagit en tupplur i bilen tog Jonathans plats bredvid Danilo,
syrran Nicole på ståbrädan..


Go Mammy, go mammy!
 Eller....?
 
Bessa tittar på hönsen och tupparna

Och kaniner... (Pssst- är inte Danilo väldigt lik sin pappa här??)

På väg till hästarna- Nicole visar vägen!

Pappa med sin ängel

Våran SUPERGIRL!

Hästarna får lite gräs att äta på...

Glada brudar

Vi hittade en liten lekplats där vi gungade, åkte ruchkana och gungbräda, jätte mysigt!

"Kom nu syrran, nu går vi!"

"Spring till mig Bessa!"

"Bra gjort syrran, KRAAAAM!"

"Nähedu, inte smita iväg igen..."

"Kolla hur jag gör Bessa...."

"Oj, jag ramlade ner i diket... Help! Enyone...?
Bessa undrar nog vad hennes stora syster pysslar med, med tanke på att det var andra gången hon ligger där i diket... Eftersom gräset är så högt, så tror hon att det är plant, och så ramlar hon i fällan igen, stackarn.
På bilden ser ni att hon går i sin egen värld, vår lilla Bessa. Hon vill gå i lugn och ro och utforska allt i sin väg...

Nicole söker tröst hos sin pappa efetr att ha ramlat ner i diket igen...

Promenad med snuttiga pojkar...

Vi avslutade det hela med en fika. Mm, va gott det smakade!


När vi kom hem gick inte dagen alls som tänkt. Eftersom klockan var ganska mycket så var det dags att hoppa i sängs och vila, men alla höll inte med... Bessa kom upp och ur från rummet hundra gånger, så till slut fick jag stänga dörren, och så försökte jag sova, som jag har fått tips av att göra. Låta dem hålla på i sitt rum. Sagt och gjort, jag höll på att somna, men jag hör ju hela tiden att Bessa går till dörren och knackar och sen försvinner hon och går tillbaka igen... Jag gick och la henne tillbaka många gånger, och försökte vila igen. Då hörs en massa knackningar och duns från väggen... när jag kommer in i rummet, så sitter dessa två busfröna i Bessas säng båda två och bankar på väggen med leksaker och har tagit ner alla namnbokstäver och stjärnor som jag lagt upp. Då var det bara att ta upp dem, och låta dem vara vakna. Såklart var alla övertrötta och skrek och busade och lyssnade inte på något eller någon för fem öre. Vi bara räknade timmarna tills man kunde lägga dem för natten. Och då var det samma visa från Bessas sida. Upp ur sängen och till grinden och ropa: "Mammaaa!" Snövit-filmen var på i deras rum som Nicole tittade på. Tills slut fick Andres ta över, och så småningom lärde hon sig att stanna kvar i sin säng. För ikväll ialla fall.
Nu har vi precis tittat på "Mamma Mia" filmen för 3:dje gången, den är ju så bra.. Dags att gå och sova, man vet aldrig hur natten ser ut..

Imorgon ska jag gå och basta med syrran och kompis-gänget, det ser jag verkligen fram emot!
NATTI, NATTI!

Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Verkar att ni hade en jättemysig dag! Fina bilder.. Pusu beso

2010-09-13 @ 08:20:07
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Erica

Ni verkar ha det så mysigt vännen! Fina bilder du har tagit. Du och din syster är väldigt lika varandra! Alva sover rätt så bra, har börjat få bra rutiner på kvällen. Hon får välling vid 21 sen går hon själv upp med nalle och tutte.. säger... kom mamma... Alva sova ;-). Så jag går upp med henne och Yannick är med Tor. Jag somnar oftast... så ibland blir det inte så långa kvällar för oss.. men vi är så trött ändå. Tor sover jätte dåligt, just nu sover han med Yannick nere i gästrummet.. för att vänja av honom med nattmålet från brösten.. han snuttar varje timma. I går gick det bra, vaknade bara en gång.. men i natt så vaknade han varje timma och grät.. tog ej flaska utan somnade om igen. I morse vid 6 när Y kom upp med honom till mig så var han på strålande humör, ville knappt amma.. så han kanske bara vill ha tröst på natten. Han pruttade mycket inatt, kanske är all gröten :-) kramar

2010-09-13 @ 08:54:50
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Tanna

Vilken härlig dag i tyresta by. När jag bodde i brandbergen åkte jag dit ofta med våran schäfer och gick promenader i skogen.

Kram

( jag bor i västerhaninge nu)

2010-09-13 @ 09:46:35
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Angelica

hejsan!!



Skönt att man inte är ensam om bråken att få barnen somna..



Visst är det lite trist att lek stället vid tyresta by är så slitet? Nästan farligt med hål och spikar.



Tänkte kolla om ni kan ses torsda förmidda?

Måste ju få träffas på en fika eller nåt!!

Är bokad imorgon och onsdag...



kram

kram

2010-09-13 @ 22:14:43
URL: http://sagaochfilipsblogg.blogg.se/
Postat av: Linda

ni ser ut att haft en jättemysig dag tillsammans hela familjen!

Trodde inte djuren fanns kvar där borta!!

Har varit där förut och det är verkligen helmysigt!!



Fina bilder på er asllihopa!!!

2010-09-14 @ 22:38:33
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback