Skogspromenad

Ännu en kväll är kommen, ännu en dag är förbi. 
Det var jätte fint väder idag, så på förmiddagen när Andres hade gått iväg och tränat gick jag och barnen på skogspromenad. Det var jätte skönt att gå där i skogen, rogivande, helt utan stress, vi gick bara i barnens takt. Dom stannade många gånger och skulle ta på bladen, kottarna och pinnarna, utforska allt. Jag gillar att gå i skogen, det känns så fridfullt på något sätt, speciellt om det är fint väder, solen skiner, fåglarna kvittrar... Min Pappa brukade alltid med oss i skogen och leta efter fågelbon och allt annat skoj, det kändes alltid som ett äventyr... (på vintrarna gick vi till skogen för helt annat ändamål, kan ni gissa vad? Månad är...december? Det ni!)
Jag vill att våra barn också ska uppleva skogen. Det finns så mycket man kan göra och lära sig där med.
Grabbarna hängde också med... :)

Vi plockade lite... ja-a... vad heter nu det där som Nicole håller i handen? Vi kallade det för blommor idag iaf, och det plockade vi till Puua, men vi tappade bort det under vägen...

Sen var det dags att gå hem, äta lunch och vila.  Och det var då jag skrev på bloggen. Danilo vaknade, och när han äntligen somnade i min famn och jag också för den delen, så vaknade Jonathan... När han också hade somnat i min famn, hann vi sova så i ca. 10 min, sen kom Andres hem och påminde mig om att jag måste hämta brickan till garaget... så jag lånade hans cykel medans barnen sov och cyklade till Haninge bostäder och hämtade 2 brickor.
Va roligt det var att cykla! Det var länge sen, och jag hade helt glömt hur roligt det var! Folk som såg mig måste ha trott att jag var någon dåre som flög förbi, så fort som jag cyklade... På förmiddagen hann vi gunga lite innan vi åkte till affären och åt middag på en mysigt grekiskt ställe i Tyresö. Mummu & Felicia cyklade till oss, och hann leka lite innan vi åkte.


Och nu är det snart midnatt. Andres ligger och snarkar här på soffan, det gjorde han redan när jag kom ut från badet.... Vill inte väcka honom, stackarn. Jag färgade mitt nyss. Förut har Ela färgat mitt hår, men nu tänkte jag att jag inte ska störa henne med det, hon jobbar också, så jag ville inte vara till besvär. Jag gjorde det själv och det blev helt okey. Tror jag, vi får se hur det ser ut när det är torrt! Hahah...
Vet ni hur tråkigt det känns att känna sig som en belastning? Att behöva be om hjälp hela tiden? Förut med vagnen, så att jag kunde gå ut med barnen, sen med en massa småsaker, som det här med att färga håret t ex, osv. Nu har jag lärt mig att jag kan själv. Jag måste kunna det själv. Och det blir bra det med. Förut kunde jag bara sitta och tänka "Ska jag ta en promenad med barnen? Ska vi göra det och det, kan vi göra det? Näe, jag väntar tills Andres kommer hem."
Hur kul är det? Hur kul är det för Andres som ibland tyckt att vi är som siamesiska tvillingar att vi måste göra allting tillsammans. Han tröttnar väl på mig av att jag jämt behöver hans hjälp att göra grejer, osv.
Jag tror att han tycker att det är skönt att slippa mig/oss nu iaf.. att jag gör saker själv? ...
Jag gillar att vara med barnen, man kan vara sig själv till 10000 % och slippa undra och tänka om man sagt eller gjort något fel. Ibland är det förstås lite jobbigt och man behöver få en stund för sig själv för att tänka och rensa huvudet, eller att inte tänka alls.

Nu ska jag gå ner och lägga mig... Imorgon är det dags att gå till BVC med pojkarna för deras andra vaccination. Stackarna!!!  Jag hoppas att det går bra, och att det går över fort!

God Natt allihopa!
Eller ni som läser detta på morgonen, som min bror och svägerska Anna- GOD MORGON!
Ha en toppenbra dag på jobbet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga bilder !



Jag jobbar nu & sen pluggar jag till undersköterska med .. tufft men kul ;)



Ja Nikki mår si så där , magen dumma sig & andingen

2010-09-07 @ 06:22:42
URL: http://mammanemma.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Onx teikäläinen kattomassa kuusia jo?;) hoppas vaccinationen går bra. Pusu beso

2010-09-07 @ 07:06:17
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Erica

känner igen det där.. jobbigt att vara beroende av någon, men samtidigt så är man ju två om barnen, så detär skönt att få hjälp och ibland utan att behöva be om det... jag har känt att jag på sistone har fått tillbaks livsglöden jag hade innan jag blev gravid med Alva, känner mig sugen på att hitta på saker och fixa.. och ska börja ta hand om mig själv nu lite.. börja vattengympa.. och idag ska jag nog åka iväg till Umeå, själv!!! utan barn.. mysa med en vän i flera timmar. Kommer nog att bli skönt! Pratade igår om att börja söka jobb, för Yannick vill vara pappaledig snart med småtrollen.. så det är väl bara att börja leta.. nervöst!! har inte jobbat på så länge nu. kramar

2010-09-07 @ 08:26:56
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: sofie Laura & Leo & alvin!!

Hoppas att det gårt bra med andra vaccinationen gumman=)

Jag älskar kläderna som pojkarna har... jag har svårt att hitta till tuffa Alvin.

Leo som är 3 kan man ju hitta grymma kläder till men svårare med Alvin Näe man får gå ut och leta=)

2010-09-07 @ 11:02:06
URL: http://kidsensmamma.blogspot.com
Postat av: sahra

:)



vi mår fint, har två av tre barn hemma, storebror e på dagis så småttingarna hemma :)

kram sahra

2010-09-07 @ 11:29:19
URL: http://blueroose.blogg.se/
Postat av: Sandra

Duktiga du som gör allt själv med barnen! Som du skriver kan man inte bara vänta på hjälp utan ska ngt bli gjort är det bara att göra det själv. Jag brukar läsa din blogg och är ympad av dig! Måste bara fråga om din man också är föräldraledig tillsammans med dig eller jobbar han på dagarna?

Sandra

2010-09-07 @ 12:30:36
Postat av: Taru

Gick vaccineringen bra? Ska vi ses imorgon så flickorna kan leka lite? Kram

2010-09-07 @ 17:21:41
Postat av: Carolin

Hejsan..

Först måste jag bara säga att jag beundrar dig stort!! =)

Sen måste jag bara fråga vart du hittar alla fina kläder till barnen??

Jag hittar då ALDRIG något =S



Ha det bäst =)

2010-09-07 @ 21:54:32
Postat av: Linda

Heyyy!!!

Natali är min kompis Lotta´s dotter! Hon är 12 år och älskar melina som sin egen syster!!

Jättebra barnvakt!!!



Ratten passade perfekt och melina leker med den varje gång hon sitter i vagnen!!

Tusen tack!!! Jättesnällt cutiee!!!!



Du får komma när du vill!!! Bar säga till när du kan!! Måndag eller tisdag kanske? Sen börjar jag ju jobba...boooring!!!!

2010-09-07 @ 23:14:34
Postat av: Angelica

Vi är hyfsat friska. Filips hosta har lagt sig!

Visst torsdag?

Kan komma till din gård till halv tre efter dagmamman? Kan ju höras närmare på luren!



kram

2010-09-07 @ 23:23:17
URL: http://sagaochfilipsblogg.blogg.se/
Postat av: mamus

Hej Satu vad kul det är att titta på Bessa när hon går, det känns som det är jätte länge sen vi såg dom, och grabbarna har vuxit som bara den, stackars Nicole med blåtira och allt,ni har verkligen jätte söta barn alla 4 ha det så bra så hörs vi hälsa barnen och Andres puss&kram från Mamus

2010-09-08 @ 17:29:04
Postat av: Susanne

Du har helt rätt, man klarar det mesta bara man vill! Tycker till och med att det kan vara lite omständigt när man är två, jag ber mer om hjälp fast jag kan själv. Allt blir också en smula jobbigare, t.ex att packa alla saker och klä på barnen när man ska iväg någonstans. Är jag ensam hemma tänker jag inte ens tanken att det är jobbigt, jag bara gör det.

2010-09-08 @ 19:54:52
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback