Ska sova nu!

Sådärja. Idag har vi varit hemma hos Ela (som jag skrev om nyss) och eftersom vi kom hem ganska så sent så var det kvällsbad och kvällsgröt och så marsh i sängs för barnen. Dom har inte sovit middag ens idag (jo, Bessa i en kvart)... *suck*
Efter lunch la jag dem i sängen och grabbarna somnade på en gång. Och fast jag vaknade helt olagligt tidigt imorse så bestämde jag mig för att storstäda här hemma igen, och överraska Andres. Nicole och Vanessa låg i sitt rum och jag satte igång. En kvart senare skulle jag bara ner och kolla att dom sover, och där satt Nicole med lampan tänd och lekte med alla gosedjuren, medans Bessa sov. Jag satte på en film åt henne så att hon iaf skulle vila medans jag städade. Det dröjde inte länge förräns jag hörde Bessa röja där nere också.
Jag städade alla skåpluckor, moppade golven, tvättade, diskade, dammsög, plockade och kastade saker och gjorde allting fint. När jag skulle ner och hämta tjejerna så fick jag nästan en chock... Dom hade tagit ut ALLA deras filmer från sina lådor, och dragit ut ALLA kläder från 2 byråer som står nere i hallen. Katastrof! Så det var bara att städa allting där nere också, dammsuga och moppa.
Men nu är det fint iaf!

Angående morgonen....
Danilo vaknade 5.44 och jollrade och pratade för sig själv medans jag försökte koppla bort det ljudet och sova. Gick inget vidare. Halvsömnig som jag var hörde jag någon i hallen, när jag gick ut för att titta hittade jag Bessa sittandes i ett hörn och lekte med en bil (!!!!) halv sju på morgonen!!! Jag tog henne till vår säng i hopp om att hon skulle somna om, men icke. Inte den tjejen inte. Hon trodde nog att hon viskade, men tro mig, det gjorde hon INTE och såklart vaknade Andres av det, och eftersom Jonathan nu också var vaken pga Bessa, och Danilo var vaken sen 5.44 så gick både jag och Andres upp med dom. Vi la oss på soffan och till slut måste vi ha somnat till ett tag...

Så därför avslutar jag detta inlägg. Jag ska sova!
Har träningsvärk i magen så det skriker om det av Andres nya övningar! Kunde knappt stiga upp ur sängen inatt för det... Men det är bra, då tar det iaf!

God Natt på er alla!!!
P.S Jag tror att vi har bestämt oss angående Gudföräldrarna nu!


Kommentarer
Postat av: Katrin

vilken tur att du kan äta vad du vill. Med så mycket kalas finns det risk att lägga på sig en massa onödiga kilon!



Att du bara hinner att blogga med 4 barn. Ja fattar inte det!

ha en toppen torsdag!

kram på er!

2010-09-30 @ 09:17:47
URL: http://mollieleia.blogg.se/
Postat av: Erica

Vad är det för spännande övningar för magen? ge mig tips :-) jag behöver träna min grav. mage :-D. Så skönt.. just nu sover båda barnen ute i vagnen tillsammans... jag ska laga lite lasagne till älsklingen och hans grabbar i helgen. Tänk att jag snart får färdigt mitt kök!!!!!!!! kramar

2010-09-30 @ 15:09:18
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: sara

vart kommer javis flickvän ifrån? är hon kurd?

vad heter hon?:D

2010-09-30 @ 18:31:50
Postat av: albinsmamma.devote.se

Undrar också vad det är för övningar, vill träna min mage också=) Kram

2010-09-30 @ 21:00:20
Postat av: Karolina Nordling

Ja va bra att ni bestämmt nu för de börjar närma sig! Pusu beso

2010-09-30 @ 22:08:56
URL: http://Www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback