Såå glad att man slipper stressa iväg mornar som denna!


Jag är så glad att jag slipper gå till dagis och ha en massa ärenden morgnar som denna...
Haft en hemsk natt. Barnen turades om att vakna en efter en. Nicole kom till vår säng helt plötsligt vid halv 5 på morgonen, och där låg hon vaken i nästan 3 timmar och smekte och petade mig på kinden och armen. Såklart vaknade hon av när grabbarna gnällde precis när hon höll på att somna.
Nu har jag bytt kläder och blöjor till Danonino, Jonathan och Vanessa som sitter här och leker nu, medans Nicole sover i vår säng. Andres åkte tidigt till tandläkaren... Jag ska dricka en enrérgi drink och se om jag blir någorlunda piggare.. Jag hoppas verkligen att det inte blir nån gnäll denna morgon, är för trött för det.

Ni kan inte föreställa er hur GLAD jag är att jag slipper stressa iväg på mornar som denna! Om vi har sovit dåligt på natten så kan vi ändå bara slappa hemma och slippa skynda oss iväg. Bara ta det lungt i våra pyjamas om vi så vill.
LOVE IT!
Då känns det plötsligt inte lika jobbigt. Men just nu räknar jag timmarna tills det är dags för vilan.
Nu sjunger Bessa så fint och högt igen där hon sitter i sin prinsess bil, tror nog att dockan kommer att vakna av det snart..
Dags att ta tag i dagen nu!

Ha en bra dag allihopa!

Kommentarer
Postat av: mummu

Satu alla har ibland dåliga dagar,och nätter,men det går över, bara man själv kan det ta lungt,fast så lätt är det inte alltid,va jag kommer ihåg,när ni 4 var små :)) Jag älskar dig Satu,för att du är alltid så fin med dina barn.VÄRLDENS BÄSTA SATU,MAMMA.RAKASTAN PUSS BESO. :D

2010-09-21 @ 12:19:40
Postat av: sabina

kul o läsa

min prins föddes v33

2010-09-21 @ 13:19:03
URL: http://sabinamamma.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej



Tack så mycket för din kommentar <3. Ja ibland får man till ett bra ögonblick med bra bilder =)



Jodå våra dopplaner går framåt. Tyvärr så har man nästan fått jaga folk att lämna besked om dom kommer eller inte. Man tycker att folk borde ha förståelse för att man faktiskt har annat att göra än att jaga alla man bjudit. men oavsett vilket kommer det nog bli en fin dag =)



Ja jag tycker verkligen att SD INTE borde får sätta sin fot i regeringen. Man undrar lite vad folket som röstat tänkt på.



Jättefina blogginlägg du har gjort här idag. Kan man inte få låna eran Pua =). Jag tror att min dotter hade älskat att fått busa och tjoa runt som era underbara barn och pua gör =)



Ha en underbar dag allesammans!!!



Ps; Jag vet exakt hur det är att ha en rent ut sagt usel dag. Men det ska man också få lov att ha även som mamma.



uppiggande kram till dig!!!

2010-09-21 @ 13:38:11
URL: http://dessiochtheosmamma.blogg.se/
Postat av: sabina

jo de e sådär... min prins blir lätt förstoppad så de e jobbigt... har ni hasft de problemet...

han äter på flaska semp 1 lemonac

2010-09-21 @ 13:53:02
URL: http://sabinamamma.blogg.se/
Postat av: Tanna

Hej ! Jag mår bra, är bara så trött på alla behandlingar nu, alla sprutor osv. Kan det inte bara funka nu ????? Men att läsa din blogg ger mig styrka att fortsätta. Jag vill också ha mina små prinsar och prinsessor !

Hoppas du vart piggare !

Kram

2010-09-21 @ 14:36:18
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Mandy

Tack visst är han underbart söt :) Oj du har verkligen fullt upp med alla barn, imponerande hur du klarar av allting, speciellt när du inte fått sova så bra.. Ha en underbar dag



Kramar Mandy

2010-09-21 @ 14:55:41
URL: http://mizzmandy.blogg.se/
Postat av: Michelle

Hej! Nej jag har absolut inte glömt bort dig :) problemet är bara att min tid vid datorn blir allt mindre för varje dag som går.. Jag jobbar för fullt nu samtidigt som Novalie är dålig så det blir inte så mycket tid över! Oj vad dom växer pojkarna! :)

2010-09-21 @ 15:16:50
URL: http://mammasnovalie.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej på dig! Vi mår bra.. Allt bra med er? Helgen har varit helt okej, men dagarna liksom sjunker ihop med varandra. Önskade att helgerna var lite mer att längta till ;-) hur har er helg varit, fullt upp? :-) Kram

2010-09-21 @ 16:28:08
URL: http://emmammatilltva.blogspot.com
Postat av: Åsa/Gummsan83

Hej Satu ... jag har oxå haft en sådan dag idag =( puh .. tur att man inte har sådana dagar alltid ..

Idag har jag försökt sälja Matilda på FB =) men nu sover hon sött i sin säng ..



Tur att vi har världens bästa barn eller hur ;)?



Kram Åsa

2010-09-21 @ 19:44:02
URL: http://tvaflickortvapojkar.blogg.se/
Postat av: Katrin

Vi har haft en bra helg! Med lite familje mys och träff hos svärmor och svärfar!

Alltid skönt att bli bortbjuden på helgen så slipper man stå och laga mat=)



Har er helg varit bra?



Jag håller med dig!

Att slippa ge sig iväg med barnen till dagis! Är man helt slut kan man lägga sig en stund att vila! Riktigt skönt!

Vad jobbar din man med? Vad gjorde du innan ni fick barn! Alltid kul att veta lite vad andra hittar på!



Kram på er!

Dina barn är otroligt söta! Stora ögon och lockigt hår! De påminner lite om mina=)

2010-09-21 @ 20:19:08
URL: http://mollieleia.blogg.se/
Postat av: Helena

Isa vägde 1345g och mådde kanonbra=) Och tur va väl det när jag blev så sjuk och fick åka vidare till annat sjukhus. Hon fick vara med personalen de första 2 veckorna i sitt liv, och då är man glad att hon mådde så bra. För pappa Perras skull oxå så att han slapp oroa sig över både henne och mig! Vad vägde twinsen? Dom verkar iaf må som prinsar!=)

2010-09-21 @ 20:58:52
URL: http://familjenlever.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja, vädret har inte varit det roligaste, jag som har ett jobb som dogwalker, måste vara ute i både ur och skur, men jag älskar att vara utomhus, så länge man har bra regnkläder så är det bra. Ja, barnhemmet den var läskig, men samtidigt annorlunda, jag tycker om att se filmer som är lite unika, men ibland höll man för ögonen.

2010-09-21 @ 21:33:08
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Linda

va glad!! Med all rätt!!

Önskar att jag också hade kunnat ta det lite lugnt på morgonen...men icke!!!

you go girl!!

2010-09-21 @ 22:25:16
Postat av: Linda

ja, tapeten är grymt snygg!!

Alla som varit här har bara gett positiva kommentarer på den!!

Den finns i vitt också:)



Tapeten finns att köpa på bauhaus!!



Pusselipuss

2010-09-21 @ 22:28:45
Postat av: Linda

hahahhaha

ja vi är visst det:)



det skulle bli skitsnyggt!!!

2010-09-21 @ 22:35:22
Postat av: Karolina Nordling

Ok så allt e bokat nu!

2010-09-22 @ 21:58:53
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Anna med 4prematurer

Vet du, allt handlar om att ligga steget före o för min del så är det enklare att lämna barn på dagis för då har jag mer chans att hålla efter hushållet o ge Theo all uppmärksamhet, tjejerna får o kräver så mycket ändå..



lagar man mat kvällen innan så har man till dagen därpå, packar man som jag väskorna redan på lördagen så slipper man stressa på söndagskvällen ;) O än så länge är mina tjejer medgörliga, de trivs på dagis så vi springer nästan dit varje morgon o då inte pga stress flinar sött



men visst skulle det vara skönt att vara hemma med alla barn, men då vill jag ha en egen kock, städerska ;P haha

2010-09-26 @ 16:21:58
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback