Ögonläkare med Bessa

Igår skulle jag ta Bessa till ögonläkaren pga. att hon skelar ibland. Vi hade tid hos BVC och Mummu skulle följa med oss. När det var dags att gå satt hon fast i telefonkön med försäkringskassan som höll på att krångla igen som vanligt. Så Puua mötte upp oss istället. Vi trodde att vi var ute i god tid och kunde promenera i god tid, men när vi hade kommit fram till centrum hade vi 9 minuter på oss att ta oss till BVC. Jag bar på Nicole, och Puua kom med vagnen och Bessa på ståbrädan. Vi var helt slut när vi kom fram. När jag höll på att ta av Nicoles skor så ropade läkaren redan in oss och Puua försvann in med Vanessa innan jag hann säga något. Okey... Några minuter senare kom Mummu inskyndade genom dörren, stackaren hade cyklat som bara den för att hinna med. På det viset kunde jag också gå in till rummet efter Puua & Bessa, så att jag hörde vad läkaren sa och så att jag kunde förklara.
Där satt Bessa i Puuas knä och gav läkaren "Bessa blicken" när hon försökte kolla hennes ögon. Läkaren tog fram ett kort med 3D bild inuti, så om man tittade rikigt noggrant så kunde man utskilja en stjärna, en bil och en katt på bilden, och det kunde Bessa göra. Men dock inte Puua, förrän han tog på sig sina läsglasögon. Häftigt det där.. Sen höll hon på och blinka med ficklampa mot hennes ögon, och så fick hon följa något klistermärke på en pinne. Hon klarade allting galant. Hon har full kontroll på båda sina ögon. Wohooo!
happydance.gif Happy Dance 2 image by sy25small
På väg till Handen efter läkren för en fika...
Puua kör vagnen med pojkarna och Nukke i...

Och Mummu går med duktiga Vanessa i bagagehållaren
Jag är jätte glad att det inte var något fel på hennes ögon!!!
Jag är så stolt över min lilla Ängel, så duktig som hon var.
Jag "hittade" (som vanligt) jätte coola vintermössor till grabbarna och ett par strumpbyxor till tjejerna... Och så köpte jag de där höststövlarna som Niole har, nu även i Vanessas storlek! Hon gillade inte alls att ha på sig dem först. Hon bara stod där och kunde knappt gå med dem. "POIS" sa hon bara. (=bort)

Sen gick vi hem och la oss, och när vi vaknade var farbror Robert på besök! 

Robet & Vanessa


En bra dag som avslutades på pizzeria Kactusen där dem har världens godaste oxfilé pasta!

Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Skönt att du hittade skor i hennes strl...

2010-09-10 @ 23:42:49
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Kicki

Va skönt att allt gick bra hos läkaren! Förresten, var ligger den där pizzeria Kactus som har världens godaste oxfilé-pasta? Blev ju sugen på det nu... Kram!

2010-09-11 @ 10:51:48
Postat av: Linda

va skönt att det gick bra!!

Visst gick det fort?!



Skönt att du också hittade skor i ängeln storlek..det är ju inte alltid aå lätt:)

2010-09-11 @ 21:48:30
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback