Tripp till IKEA

Torsdag morgon började med lek med tjejerna. Dom lagade mat med nya leksaksköket och lekte med dockorna.
Och åkte buss för att "handla mjölk"....
(I Andres garderob)

Dockorna har alla fått nya namn, låt mig presentera dockorna från vänser till höger: "Munnu", "Nicole", "Bessa", "Abuela", "Ela" och babyn som ligger heter "Patrik". Hahaha....
 
Puua kom och hälsade på, och såklart hade han "Elli-pullo" med sig...
Bessa satt och tiggde till sig lite kaffe som vanligt...

Sen åkte vi till IKEA för att handla ramar till förstoringarna som vi har här hemma.
Imorgon (alltså idag,fredag) skulle jag åka till IKEA med Karo och Mamma.
Alla 4 barnen somnade i bilen på väg dit, och mer sova än så blerv det inte för tjejerna på hela dan... Zzz..
Trötta Nukke sitter i vagnen en stund med Danilo för att vakna till liv...

Ledsna Danilo & Jonathan

Sunshines!

Puua i leksaks avdelningen...

Buuus!

Lunch åt vi såklart på IKEA!

Bessa har ännu en ny "min"... när hon är sårad så skjuter hon ut underläppan, som darrar lite sött. Ser ut som att hon ska börja gråta vilken stund som helst, men icke. Vår lilla DRAMA QUEEN! Gulligt!
Eftersom det inte går så jätte bra att åka till IKEA med killar, så går man istället raka vägen dit där man ska hämta det man ska och HELST ingen annanstans. När jag åker med tjejerna så kan vi gå runt och bara kolla på allt och ingenting. Vi köpte ramar, dock mindre, för dom bilderna som vi framkallade är alldeles för stora, det såg man t om på ramarna vi hade behövt köpa- helt löjligt stora. Hade inte sett bra ut på väggen heller... så nu ska jag framkalla nya bilder. It really sucks. Köpte även hjärtformade kuddar med händer till tjejernas sängar, blommor och krukor (plastblommor såklart! Hahah...) flickorna köpte en mjukishund till Puua och värmeljus till Mummu.

Resten av dagen var tjejerna trötta och gnälliga, så det blev tidigt i sängs för oss alla. Barnen la sig vid åtta, och jag somnade redan vid tio, alltså ingen bloggande. Men nu så!

Kommentarer
Postat av: Linda

åh va roligt med ikea!!

Jag måste också snart dit och handla lite!

Men jag tar ALDRIG med mig min kära man dit!



Jag brukar ta med mig cilla och carola, eller emilia!

Är man bara tjejer så kan man som du sa, strosa runt i lugn o ro i "skilsmässohuset", hahah



Hoppas ni får tervligt där idag också!!1

2010-10-08 @ 13:39:40
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback