AKUTEN & en nyfiken fråga....

På mornarna får Nicole alltid ligga och gosa med grabbarna på soffan, det är en stund hon verkligen gillar. Bessa gillar mest att läsa eller peta sina bröder i ögonen, eller stoppa sina fingrar i munnen på dem...
Här har vi iaf redan hunnit klä på oss!

I love this picture!  En bild säger mer än tusen ord, va?

När Andres kom hem från träningen, hann han bara äta en bit mat och sen åkte han in till Akuten...
Jag ville så gärna följa med honom, men han tyckte inte att det var nån bra idé. Barnen är sjuka, så vi kunde inte bara lämna dom hos Mummu & Puua. Han tog med sig lite läsning/korsord och åkte iväg. Jag blir så orolig alltid...
(skriver mer om det sen) För att fördriva tiden och komma ut lite bytte jag blöjor och klädde på alla och tog med oss hinkar och spade och gick ut på gården. Damn vad det blåste! Löven regnade ner, gula, röda, orangea... fint- men kallt. Vi var ute en lång stund, tjejerna lekte lite här och där medans grabbarna sov i vagnen.
Såklart åkte vantarna av om och om igen.... *suck*
 "Bessa Bus"

Jag lagade mat när vi kom hem, och så blev det kvälls gröt och kvällsbad för allihopa. Andres satt fortfarande och väntade på akuten, stackaren...
Vanessa & Nicole efter bad...

När Andres ringde och sa att han var på väg så fixade vi morötter med Philadelphia, tände ljus och mös medans vi väntade...

Bra sittpltas Nicole hittat! Right?

Han satt på akuten i 6 timmar (!!!!) innan han fick komma hem. Nicole tittade medlidsamt på hans plåster på armen pga. alla provtagningar.
"Oooij, stackarn...Anteeks, pappa (=förlåt) " sa lilla Dockan och blåste på plåstret. CUTE!
Hon var väldigt mån om sin pappa resten av kvällen, och pratade inte om annat än om att han varit hos läkaren och fått spruta...
Bessa spexar till med att visa hur vi tränar! Hahaha...


Nu är klockan prick 23.00- och kanske dags för mig att stänga av datorn och gå och lägga mig i rättans tid ikväll. Annars brukar jag lägga mig vid 1-2, men idag har jag inte vilat på dagen, vilket ibland behövs för att orka..
Jag tänkte på en sak- Om jag är trött när jag har druckit Powerking- Hur trött skulla jag egentligen vara om jag INTE drack det? Scary tanke.... Hihihi

Idag var det premiär för Desperate Housewives, såg ni den??
En nyfiken fråga till alla ER som läser:

*OM DU HAR UPPFOSTRAT OCH ÄLSKAT ETT BARN I TRON ATT DET SÅKLART ÄR DITT, OCH ATT DET SEN VISAR SIG ATT BARNET HAR BLIVIT FÖRVÄXLAT PÅ BB- Någon annan har DITT biologiska barn nånstans.
VAD SKULLE DU GÖRA?


Kommentarer
Postat av: Linda

vad hände??

Fick han nån allergisk reaktion??

Hoppas han mår bra nu iaf!!



Vilken fråga!! :)

Jag skulle göra allt för att hitta min biologiska dotter och få hem henne till varje pris!!

Jag skulle aldrig sluta älska det första barnet, tror inte det skulle vara möjligt!!

Sen beror det väl också på hur den andra familjen skulle reagera...

helst av allt skulle man vilja ha båda hemma men kasnke inte möjligt...nä fan..vet inte...

svår sits som jag hoppas att INGEN råkar hamna i...

Kärleken till ett barn går ju inte att bara stänga av..



Ta hand om er och hälsa din man!!!

puss till er alla!!

2010-10-05 @ 23:21:16
Postat av: Angelica

Jag tycker nog som ovanstående.

Skulle vilja behålla båda barnen.. Men det vill nog inte den andra familjen.

Jag älskar DB!!!

Kommer följa den som vanligt med mys med min syrra.

Trist att kolla själv en sådan bra serie.

Hon va här igår...



Hoppas nicole blir frisk snart o att aptiten kommer tillbaka. Saga är likadan nu..



tjao!

2010-10-06 @ 07:20:33
URL: http://sagaochfilipsblogg.blogg.se/
Postat av: Anna Köhler

vilken fin familj du har, goa barn med.



vad hade hänt med din man?

2010-10-06 @ 07:54:52
URL: http://kohlerfamiljen.blogg.se/
Postat av: albinsmamma.devote.se

Det höll på att hända mig. När jag var på neo i E-tuna så fick jag fel barn men jag såg ju det direkt o fick lite panik o sa..DET ÄR INTE MITT BARN, DET DÄR ÄR VERKLIGEN INTE MITT BARN... Så fick jag ännu mer panik av att inte veta var Albin var. Men jag hittade min lilla älskling sen. O sköterskan hade redan innan sagt så mycket fint om Albin o att det var hon som hade huvudansvaret för honom och att han var en stor kille m.m. Reagerade direkt när hon sa att han var stor men ok tänkte jag, vi är ju ändå på neo o då är många väldigt små...



Annars vet jag inte vad jag hade gjort om det blev så som i DH. Jag hade ju aldrig slutat älska barnet jag hade uppfostrat men jag skulle ju vilja ha mitt biologiska barn också. Själv då, hur skulle du ha gjort??



Kram

2010-10-06 @ 10:55:27
Postat av: Anna med 4 prematurer

haha, den frågan hade jag i huvudet hela dagen igår (följer en annan serie där det handlade om samma sak)



Det är svårt...Fast jag skulle nog vilja ha både mitt "biologiska barn" o mitt barn jag har nu.. Jobbig sits men har man älskat ett barn i ovetskap om att det är någon annans..jag tror inte det spelar stor roll... men som sagt, jag skulle vilja ha mitt barn o mitt biologiska, skulle inte vilja ge upp någon

2010-10-06 @ 11:34:37
Postat av: Linda

hahah nej då, jag sparade lite till dig också:)

och pojkkläderna rörde jag inte, hihiih

Jag frågade hur dom skulle göra där och dom kommer fylla på lite då o då med nytt!! Sånt gillar vi!!



Men va skönt att hon är feberfri!! Det är alltid en lättnad!!

Okey, ni kan väl känna efter om ni orkar med ej tjejkväll? skulle vara supermysigt!!

Lördag? eller fedag? let me know så jag kan boka in mig hos brorsan efteråt:)



Melli mår väl ganska bra, snorig fortfarande och hostar lite, men det är mest på n'tterna...



Pusselipusu

2010-10-06 @ 22:21:01
Postat av: M

Till frågan.. Då får man se det som det är nån mening med det. Biologi är inte allt. Skulle inte byta ut min J om han så vore nån annans. JAG har burit honom sen han var nyfödd. JAG har lärt honom det han kan. Han är alltså en del av mig även utan biologi om så vore.

2010-10-07 @ 09:07:57
Postat av: Mandy

Vilken svår fråga! Jag skulle helt klart älska barnet jag uppfostrat och älskat under alla dessa år men jag skulle även göra vad som helst för att få tillbaka mitt biologiska barn.. Jag tror inte att man skulle kunna fortsätta leva som vanligt och strunta i det bara så där.. Hehe väldigt kul med frågor som man får tänka extra bra på. Hoppas du och familjen har det bra!



Kraaaam

2010-10-07 @ 16:07:19
URL: http://mizzmandy.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback