Sleepwalker

Klockan är 0:36.... Zzz, detta kommer jag att ångra imorgon. Eller inatt också för den delen när Bessa bestämmer sig för att börja gå i sömnen. Jag tror att hon går i sömnen. Hon kommer till vårt rum med en sömning blick, jag går tillbaka och lägger henne och hon somnar med en gång. Sen kommer hon upp, sätter sig i hallen och leker med en där aktivitets stolen och rullar med bollen med en massa små kulor i... den låter! Där sitter hon, mitt i mörkret, tills jag går och lägger henne i sin säng igen. Igårnatt hörde jag när deras dörr öppnades, och jag väntade mig att se henne knalla in till oss eller den där aktivitets-stolen, men inget hände. Jag gick ut ur rummet och såg henne ligga på mattan och sova! Hmm... Går hon i sömnen? Hur vet man säkert?
Jag gick i sömnen inatt. När jag vaknade märkte jag att jag hade ställt elementet vid Andres sida av sängen, och sen fick jag svaga minnesbilder av att jag hade drömt en mardröm och skulle hindra mördarna att ta sig fram till oss. Hm.. Jag har gått i sömnen jätte mycket som liten, men jag trodde inte att jag gjorde det längre? Jag vet att jag pratar med massa i sömnen, det säger Andres varje morgon.. Ops.

Jag har inte hunnit med bloggandet så mycket, men jag ska bli bättre. Allt detta med kläderna har tagit all min fritid. och det tar mycket längre tid än vad jag trodde. Plocka fram, tvätta, stryka, organisera, ta bilder, lägga ut annoneser, och beskriva plaggen. Phew!
Men nu har jag nog lagt ut det mesta? Tror jag...?? Och idag fick jag sålt en massa kläder!!! En tjej som väntade barn kom och hämtade ett klädpaket jag hade lagt ut på Blocket. Jippie!

Idag har vi inte gjort mycket. Vi har bara varit här hemma. Barnen har varit rätt så rastlösa, men det var verkligen ingen idé attklä på alla och gå ut i kylan en stund. Det blåste och regnet öste ner. Endast Vanessa sov middag, så ni kan ju tänka er hur gnälliga och lättretliga alla har varit?
Vi har spelat Tv-spel, lekt, badat och på kvällen kom Mummu & Puua på fika.

Nu sitter Andres och spelar TV-spel som vi började med tillsammans idag på dan.
- Super Mario Bros, den e superbra!

Bilder från idag!:
Bessa Enkeli

"Cookie" Nicole

Mina tre favorit killar!

Puua har jobbat på båten igen, han hade med sig "en" klubba till tjejerna...
Bessa slänger sig lite för tidigt i ramsan som heter "Körökörö kirkkoo"...

Mummu fixar Nicoles "Cookies" spänne

Några liknande bilder som denna har ni "kanske" sett förr? Hahah...

LEK i lekrummet! Nicole lagar korvsoppa till Puua!


Näe, nu är klockan snart 1 på natten! ÅNGEST!
Ska sätta mig och kolla lit när hjärtat spelar, sen- Natti, Natti!

Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Haha Som du gick i sömnen ! Det glömmer jag aldrig så de e inte konstigt ifall bessa gör de också, stackaren! ;) fina bilder! P. S e de en spegel jag ser?? ;)

2010-10-20 @ 07:09:44
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Anna - Nybliven 2 barnsmamma

Overall behövs inte. ska köpa en idag. tydligen ska det bli rekord kallt iår så det ska bli en ordentlig overall till Alexander. har en fleece men det håller ju inte mot vinden.



Vilka fina bilder. Den ramsan "Körökörö kirkkoo" sjunger min mamma jämt till Felicia men hon minns aldrig hur hela sången gick :)

2010-10-20 @ 07:35:55
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Isaks mamma

Det låter ju som om hon går i sömnen faktiskt, precis som du! Jag gör också konstiga saker mitt inatten ibland, men har upptäckt att det mest är när jag är stressad som jag vaknar av att jag kastat mig upp och flyttat på något eller börjar leta runt efter min son under sängen ;). Kanske är du stressad just nu? Vet inte om sömngång går i arv? Min son är lika gammal som Vanessa och sover fortf. i spjälis men snart tänkte vi också byta till vanlig säng, så då får vi se om vi har en liten sömngångare här med :)

2010-10-20 @ 18:46:41
Postat av: Taru

Hello Gumman! Hittade ni mera fint på port 73?

Jäklar va mycket folk det va... Andres såg inte ut att gilla köerna.. :-) Kimmo hade nog total vägrat att ens gå in.

Ska vi ses snart eller?

2010-10-20 @ 19:50:02
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback