Salong U-Zone & massa ärenden

Idag hade jag tid hos syrran på hennes jobb, skönhets salongen U-Zone.
Jag har pratat om min "extre make-over" ett tag och nu börjar de bli dags att ta tag i det . Nädå, så drastiskt var det inte, hon färgade mina fransar och bryn. det är så skönt att ligga där på stolen, lyssna på lugn musik... Sen kom Bessa in och satte sig på min mage och tittade nyfiket på vad moster gjorde. (hon var "nyfisken", som Nukke sa) Annars så satt Andres med tjejerna ute vid lekrummet och drack kaffe. Värsta servicen!

Grabbarna sover...

Lekhörnan (Andres var glad över nån affisch han såg på väggen... Hmm... vad var det, Karo?)

JAAAG!

Alltid lika glada Lisa (Karos kollega som jobbar som frisör) kom och gosade med grabbarna.

Efter min behandling var det dags för Danilos massage! Hahhahah....Man kan aldrig börja för tidigt! 

TUSEN TACK FÖR ALLT, SIS! RAKASTAN, PUSU BESO!

För er som vill besöka denna salong så ligger den i Farsta. Kika in på deras hemsida på alla härliga behandlingar dem gör! Dom fixar allt från topp till tå!
www-u-zone.se
(Ojdå, det där lät nog inte så bra....?)
Efter behandlingen åkte vi till Kungenskurva där vi åt på en jääte god restaurang som heter LEMON.
Jätte mysigt THAI-ställe!
Nicole på Lemon.

Vanessa stannade länge vid elefanterna...


Efter Lemon stannade vi till vid IKEA och hämtade ramen som fattas till min och Andres bild, sen vidare till ICA-Kvantum, och om en överraskning gick vi in i godis affären och köpte en massa plockgodis. Karo, om du skulle se min godis påse så skulle du bli riiiktigt sugen! Alla våra goda godisar fanns där! (Hon har godisförbud)
Därifrån åkte vi vidare till Tumba och beställde tårtor till dopet.
Vi åkte även förbi kyrkogården där Andres farmor Mercedes ligger. Vi hade köpt med oss lykta med ljus och en krans, och så lämnade Bessa en napp där. Nappen som Nicole lämnade kvar där när hon var pytte liten hängde fortfarande kvar också  Det är helt otroligt hur en kyrkogård kan få dig att börja fundera på livets gång. Hur allt går vidare fastän man förlorat någon när och kär. Man funderar vad som är viktigt här i livet... Ta vara på var dag med dina nära och kära.

Phew va jag e trött nu. Jag var nere och nattade barnen- herrarna somnade på en gång, men Nukke & Bessa...? Nooot. Nicole låg iaf lungt och stilla och tittade på Snövit. Men Bessa skulle smita ut hela tiden och gömma sina nappar och hoppa på Nicoles säng. Det slutade med att jag fick ta in resesängen, och där gav hon upp fort och somnade. Jag får alltid stoppa Nicoles film när hon tittar på Snövit. Hon vill inte se det där när Snövit ätit det giftiga äpplet, när hon ligger där och alla dvärgarna gråter och tror att hon är död. Hon blir jätte ledsen när hon tittat på det. Jag förklarar för henne att hon sover och att prinsen ska pussa henne och då vaknar hon igen. Nope, hon säger bara "Mamma, laita kiinni nyt". (=Mamma, stäng av den nu") Stackarn!
Det har hänt några gånger att jag inte varit där, och då har jag hört henne gråta helt förtvivlad när hon tittat på det. Mammas docka...

Jag gick ner till henne när hon inte hade somnat på ett bra tag. Hon älskar att gosa, och håller alltid på att smeka mina kinder, armar... nyss så höll hon sina händer om mitt ansikte och var jätte nära och gosade, och gissa vad- JAG somnade! Hon nattade mig! Jag vaknade av ett ryck, och då var hon fortfarande vaken.

Nu kom jag på att jag skulle ringa min svägerksa också. Damn it! Sorry Anna, jag ringer imorn bitti...


Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Haha thanks! Nicole kanske inte vill se dvärgarna.. Och ja vill INTE se din godispåse :/

2010-10-28 @ 09:20:52
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Susanne

Stackarn (ang snövit). Vilka språka talar ni med barnen förresten? Ha det bra, kram!

2010-10-28 @ 09:57:02
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/
Postat av: Linda

åh va lyxigt med lite behandlingar!

Skulle cokså behöva en liten make-over!!!



Får se om jag kommeriväg och gör nåt sånt!

2010-10-29 @ 18:00:21
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback