Nu e´de jul igen! :) (En julplåga till sång)

Igår kändes det som att det var en lill-julafton här hemma igen. Dagen började ju med att Nicole & Vanessa åkte till min fatsre Greta med Mummu och Puua, och då promenerade jag till Handen med Danilo & Jonathan för att shoppa. Jag valde kanske fel dag, för det var folk precis överallt! Det var någon familjedag där med en massa uppträdanden med "Mojje" clowner, ansiktsmålning, pyssel, Pippi Långstrump var där med lilla Gubben och en massa annat skoj för barnen. Tom ett tåg tuffade inne i centrum med en massa barn i. Proppfullt med folk, jag kunde nästan inte ens komma fram med vagnen, och långa köer i varje affär var det också, så min shoppingrunda tog sin lilla tid, speciellt eftersom jag fick springa runt i alla affärer flera gånger på jakt efter strumpbyxor/långkallingar till pojkarna!
Ingen hade! Till slut hittade jag ändå några (dem sista!) Jag köpte tröjor till tjejerna, strumpbyxor till allihopa,vantar, halsduk, byxor till grabbarna och bodys att ha på dopet, undertröjor till Nukke, en hårgrej till Bessa (hon har alltid luggen i ögonen när hon vaknar) och rosa nagellack till dem båda. Köpte även ett par tights och underkläder till mig själv  Min syster Karo cyklade också dit med Felicia & Dewin, det var mysigt att ses :)
Sen ringde min svägerska Anna och sa att dom e på väg hem till oss för att lämna några grejer till oss, och det lät toppen att börja gå hemåt, så hungrig och trött som jag var! Lite tröttare och lite fattigare kom jag hem, och dom hade redan hunnit dit före mig.
Dom hade tagit med sig en skohylla till oss (en likadan som vi har), så nu står dem bredvid varandra och den är borrad fast i väggen så den inte kan ramla ner på någon. Nu slipper vi trängas med skorna i lådan!
Tjejerna fick även ett leksaks kök från Emma, med en massa kastruller och tillbehör som dom båda älskar!
Och så fick dem en massa av Emmas kläder som var jätte fina! Jag känner igen dom, jag hade köpt många av dem till Emma när hon var liten. jag har alltid älskat att handla barnkläder, och när jag inte hade egna barn, så köpte jag till syskonens barn  En massa fina Mimmi kläder (vilket är min absoluta favorit!)

Morbror Stefu läser för Bessa och Sebastian (Hon med sina böcker...)
Förresten- Sebastian har redan en tand lös!
Gissa om Anna får ångest att hennes "lille" son börjar bli stor! Hihihi
Bessa leker med det nya köket

Nicole älskar att laga mat och fixa och dona i deras nya kök. Hon är duktig på låtsas lekar, hon gör en massa mat som hon bjuder på. Gullunge! Köket är jätte häftigt också, ungsplattorna kan man sätta på så dem lyser rött och så låter dom som att det kokar, samma sak med kaffebryggaren! Cool stuff! När Nicole bjöd Bessa på "köttbullar" så la hon fram handen så att Bessa skulle ta en sked och smaka, men Bessa bet tag i hennes hand! Stackarn! Snacka om att hon förstörde den leken... Jag tror inte att hon blir bjuden på mer mat från Nicole..

Lite lördagsbus på soffan. Dom älskar att få kuddar slängda på sig...

Vi lekte kurragömma igårkväll, hela familjen (förutom grabbarna som låg och sov.) Jag gömde mig, medans tjejerna letade, och så fick dom gömma sig medans jag letade, Andres gömde sig, men dom var inte så bra på det... Bessa kom alltid fram inna jag ens hunnit räkna klart, sen gick hon runt där, och visade mig vart Nicole gömde sig. När jag sen ropade "Vart är Nicole?" så kikar hon ut från sitt gömställe och ropar "HÄÄÄÄR!" helt allvarlig. Sen skulle hon hela tiden gömma sig där jag precis varit gömd. Not so smart... Hahah...

Tack Anna & Stfean för ALLT!
Det kändes verkligen som julafton! Barnen var så glada! 

Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Stackars Nicole som försöker leka med lillsyrran , som inte e riktigt med än... Haha..

2010-10-03 @ 22:22:54
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Karolina Nordling

Stackars Nicole som försöker leka med lillsyrran , som inte e riktigt med än... Haha..

2010-10-03 @ 22:54:59
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Linda

Hey cutie!!!

I know, var också i handen i lördags!!

Kom dit vid 9.30 och stannade bara nån timme eller två...det gick bara inte!! Helt hysteriskt!!



va fina saker tjejerna fått!!! Sån där spis skkulle melli ha!! Hon älskar ju att låtsasäta smörgåsdar och sånt..och titta i böcker, precis som din ängel..kanske därför dom hade en fight sist, dom e för lika! HAHAHAHAHHAHA



Ska vi försöka ha en tjejkväll nbästa helg???

Vore skitkul!!! Kan jag sova hos brorsan så slipper man stressa hem sen!!

Tänk på saken!

Hoppas korten kommer snart, så nyfiken på hur dina inbjudningskort blev!!



Puss på pannan!!

2010-10-03 @ 22:58:53
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback