Invigning av PORT 73



Ikväll var det invigning av PORT 73, och eftersom vi ändå skulle till Coop och handla så¨bestämde vi oss för att gå dit också. Mummu erbjöd sig att ta hem barnen så att vi kunde gå i lugn och ro.
TACK MUMMU & PUUA!
Tjejerna var jätte glada att komma hem till dem, det var länge sen vi var där senast.
Det var köer och bilar precis överallt när vi kom fram, men vi lyckades ändå hitta en parkering.
Folk stod utanför ingångarna och köade för att komma in, och det var inte nån liten pluteenutte kö, utan folk stod som packade sillar ända till öppningen till Coop!
Och inne på Coop var det samma sak, folk köade ända ner till korvstället..
En kompis som jag mötte när jag kom in sa att hon har stått i denna kö i 2 timmar (!?) Herregud..
Jag och Andres tippade i lugn och ro, och precis när dem öppnade portarna och folk trängde sig in blev vi klara.
Folk var som galna, de sprang in i affärer som om livet hängde på det. 
Folk kom ut från affärer med stora TV:n och en massa påsar...
Dom hade ju bra erbjudanden överallt, men det kommer ju att vara så fram till söndag.
Vi hittade också lite smått och gott. Vi stod i kön i KappAhl i 35 minter (!!), till slut sa jag att Andres kunde gå ut och ta en fika medans jag köade, för han såg inte så värst road ut.. Det värsta är när alla ska tränga sig före en! Vissa bara ställer sig bredvid en och försöker lite diskret gå framåt en bit, tills dem står framför en! No way!
Jag fick också säga till en dam som bara ställde sig framför mig! Hä har jag stått och köat och trängts bland all folk, get back in line! Vi köpte några mössor och pyjamas till tjejerna, bodys till grabbarna, godis/ chips skålar, blinkande nattlampor till flickorna och annat små grejer.
Nanne Grönwall uppträdde där också.
Vi ska nog dit imorn på förmiddan också, då är det nog mycket lugnare, och så kan man gå in i flera affärer, här försvann all tid på att stå i köer, och barnen skulle bada och äta lite innan nattning.

När vi kom hem så var Nicole jätte glad över att få paket. Vi badade snabbt, sen fick dem på sina nya pyjamasar och de andra grejerna. Med pyjamasen kom det med en likadan pyjamas- till dockor. Jätte gulligt!
Nu sover tjejerna med sina dockor med likadana pyjamasar på sig :)

Vi köpte en dörrmatta till Mummu & Puua också, var bara tvungen när vi såg den, det stod:
"STÅ INTE DÄR OCH FRYS
GÅ HEM!"
Laughing_goofy-1.gif Goofy Laugh image by chuckles32257
Klockren!
Vi hämtade våra bilder som vi förstorade i svart och vitt, och nu är vi jätte nöjda!
Dom ska upp på väggen imorn ;)

Nu ska jag gå och spela lite med Andresito!
Chaooo!


Kommentarer
Postat av: Angelica

ojdå.. folk kan verkligen vara fräcka.

jo vi messar!!

Ska ju oxå till coop imorgon men vet inte när än..

kram

2010-10-20 @ 23:30:59
URL: http://sagaochfilipsblogg.blogg.se/
Postat av: Anna - Nybliven 2 barnsmamma

MIn mamma är finsk och min familj bor precis vid finska gränsen så även pappa är finsktalande.



jag har hört talas om port 73, är det ett nytt shopping?

det var samma hysteri här när mediamarkt öppnade i kungenskurva. helt sjukt.

2010-10-21 @ 06:39:21
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

De e ju helt sjukt hur folk beter sig!

2010-10-21 @ 07:08:26
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: tuija mummu

Dem kanske tror att port 73 är öppet bara en dag,,,,, daa....a va är det med folk :=(

2010-10-21 @ 20:10:20
Postat av: Linda

vi va också där på invigningen, synd att vi inte sågs:)

men med denna folkmassa så var det kanske inte så konstigt, hihi

2010-10-22 @ 18:04:03
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback