"BESSA BUS!"

Tänk att det är fredag imorn igen....Tiden går så fort fram att man inte riktigt hinner med.
Måste verkligen ta vara på dagarna med barnen... Ibland har jag dåligt samvete för det känns som att jag tjatar på dem jämt. Gör inte så, nej hit, nej dit...men vad ska man göra när dem inte lyssnar?

Vanessa har blivit väääldigt busig. Jag har alltid sagt att hon har alltid varit världens snällaste barn- fram tills några månader sedan. Nu tar hon igen allt med råge! Hon busar jämt! Gör saker som hon VET att hon inte får/ska göra.
Innan jag ens hinner säga till så skrattar hon och säger "Ajaj!" eller "Ajabaja!" Hon öppnar alla skåp och lådor och tar ut allt som finns där. Hon stoppar tvättmaskinen fullt med bestick och cd-skivor och annat som hon hittar, eller så tar hon med sig grejer till lekrummet. Hon går iväg och gömmer sig med våra mobiler och fjärrkontroll och trycker på alla knappar som finns. Hon tar alla stenar från ljusfatet som vi har på vardagsrumsbordet och ska kasta iväg dom... Hon har blivit som sin syster och Moster: tar ut alla sina skor och ska prova dom, och lämnar dom överallt, hon tar grejer från Nicole bara för att retas, sen när Nicole tar dom tillbaka (då när hon vågar) så vrålar Bessa som om hon hon var "the queen of the jungle"... När hon inte får som hon vill så attakerar hon för fullt eller slänger sig på golvet och skriker. Inte konstigt att hon har blåmärken överallt så som hon spriger och busar runt, utan att vara rädd för nånting, den hårdingen. Ute bryr hon sig inte alls om oss, hon går bara sin egen väg. Folk brukar ge tips om att man bara ska gå från barnet, och sen gömma sig bakom hörnet för att se vad hon/han gör= Doesnt work with this little lady. Jag har provat och hon totalt skiter i vilket. Jag skulle få sitta och gömma mig i all evighet, HON TITTAR INTE ENS BAKÅT! Bara går sin egen väg och upptäcker saker, inte ens en endaste tanke på att hon går där själv. Det slutar med att jag ändå måste springa och hämta henne.
När det är läggdags så ska hon trotsa och klättra ner från sin säng hur många gånger som helst, FAST hon halvsover, men hon måste göra det, för hon vet ju att hon inte SKA... Sen när man kommer till deras rum så springer hon snabbt till sängen, bara för att sekunden senare komma ut igen...
När man säger åt henne så bröstar hon upp sig och spelar kaxig.
Ja, hon är en liten TUFFING.
Testar ALLA gränser som finns.
Får väl hålla ut och fortsätta vara hård... denna fas går förhoppningsvis över snart..?

Hon har sina ljusa stunder också, hahah... Hon är supergullig! Läser sina böcker t om i badet och sjunger med den lenaste, finaste rösten, så att man ALDRIG skulle tro att i en sån liten fin ÄNGEL bor en.... U know..
Men hon är mammas Bessa Enkeli- no matter what.
MAMMA ÄLSKAR DIG BESSA BUS!




Nu har jag skickar alla 5 bilder på framkallning! Det blev ju betydligt billigare nu än när jag framkallade de där monsterstora bilderna! Ska bli kul att se hur dessa blir! 
Det är bara Bessas bild som är densamma, för den var jätte fin!!

Nu behövs ändå en tripp till IKEA för vi är en ram kort.


Vad ska ni göra i helgen?


Kommentarer
Postat av: albinsmamma.devote.se

Hahaha det låter precis som att du beskriver Albin=)Fast han skriker inte eller nåt om han inte får som han vill... han säger bara -Då får inte du leka med mig!!



Oj, hur stora blev korten då??



Kram

2010-10-14 @ 23:56:58
Postat av: Hannah

Vi ska till parken med kidsen för första gången och testa om de gillar att gunga. Sen ska vi byta ut liggdelen i vagnen och se om sittdelen funkar bra. Fullt upp med andra ord... :)

2010-10-15 @ 07:41:09
URL: http://honeybuns.blogg.se/
Postat av: Karolina Nordling

Haha jepp hon lever i sin egen lilla värld. ... Och skor & väskor har man aldrig för många utav de ska moster lära de... ;)

2010-10-15 @ 08:37:59
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Linda

hihi, bus bessa...

men du ska vara glad att hon tar för sig så mycket!

Hon kommer komma långt här i livet!!

Meliipelli är lite av samma virke som bessa, kanske inte riktigt men mycket det du berättar om påminner om min lilla sessa som också har ett lite grönt monster i sig,hahah

Men jag kan hålla med om att man iblnad blir lite trött i mössan på dessa nej, aja baja, kom nu osv...

Håll ut, snart får man inte inte ens tjata om sånt utan då får dom göra vad dom vill..tiden går alldeles för fort:)



Väggtexten har jag beställt från "unikdekor.se"

själva texten gick väl på ca 200 men sen är det ju frakt ocj skit...

Men den texten jag beställde designade jag själv på deras sida, man kan då välja storlek själv och sånt...

Testa dig fram:)

Hoppas du hittar det du är ute efter!!



pusu

2010-10-15 @ 08:43:57
Postat av: Kicki

Jag ska åka till Sala och hälsa på min kära barndomsvän Emma, som du ju har träffat tror jag. Hon är världens bästa vän och går igenom en tuff period just nu så jag vill åka dit och stötta henne lite. Sami ska spela innebandy i morgon så han blir hemma, sen blir det nog X-box med grabbarna på eftermiddagen/kvällen/natten...;-)

Vad ska ni göra?

2010-10-15 @ 14:08:46
Postat av: Anna med 4prematurer

åååh, vet du.. Jag har hört att det kallas "kris-ålder" men andra känner igen det som "trotts-ålder" men det är bara att härda ut.. Du gör helt rätt... Det enda man inte ska göra är att skälla för mycket på dem..



Vad jag har hört är det nu de testar gränser o lär sig, utvecklas...



När Fanny blir sur för att hon inte får ha napp o stannar så brukar jag oxå gå en bit iväg.. men inte för långt..vänta en stund o sedan försöka locka henne lite..



"exempel som funkade var: "..Kom o hjälp mamma att dra vagnen, mamma orkar inte.." "kom o hjälp mamma med lillebror.."



Jag har även hört på "tv" att det är nu "Lite" som det avgörs hur barnet blir i framtiden, dvs som person..."bestämd, lyhörd, bra på att förhandla löner" <---exempel.. men personligheten får sig en ordentlig push...



Dina flickor är så söta, men att du blir trött är förståeligt!! Du gör ett toppen jobb!!

2010-10-16 @ 00:11:25
Postat av: Anna - Nybliven 2 barnsmamma

hejsan. Fick tips om din blogg av en av mina läsare.



Vi ska skicka våran stora tjej till farmor nu på morgonen så hon får leka några timmar. Vad vi resten ska göra har vi inte bestämmt. kanske sova.

2010-10-16 @ 05:29:30
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback