Ovädret drar in nu...

Nu är den här- ovädret som drar in över Sverige. Det blåser och det snöar, och jag är såå glad att jag slipper gå ut idag! Andres är sjuk.... Han har feber och ont överallt. Stackarn... nu har har tagit en Ipren och ligger här på soffan och sover med en filt över sig. Det är bara jag och Nicole som är vakna. Hon ligger på soffan och pratar för sig själv och tittar på Playshouse Disney.

Hon tror verkligen att hon är stor och inte behöver sova middag längre. Hmm... Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det... Hon behöver fortfarande sova, för ibland blir hon så tjurig på kvällarna...

Igår köpte vi en barn toalett sits till vanliga toaletten, så att hon kan börja gå där istället för pottan. Hon vägrar sitta på pottan, men snart börjar det bli dags att gå utan blöja. Kanske hon gillar att sitta på "stora toaletten" istället, som vi andra?
De senaste dagarna har det varit ett jäkla tjat om nappen. Hon vill ha den hela tiden. Jag förklarar att hon får den när det är dags att sova, för annars förstör hon sina tänder. Men, men... Hon är så envis!
Igår köpte vi även varma handskar till båda tjejerna, nu kommer dem intre frysa iaf :)

Jag funderar fortfarande på RUMSBYTET.
Igår vaknade Jonathan 3.37 på morgonen !!!!! Han sjöng och skrattade och pratade för sig själv. Jag försökte med nappen, flaskan, vända sida på honom, sätta på speldosan, men han var hur glad som helst. När jag försökte få tyst på honom 67 gånger så somnade han. Men bara för att Danilo skulle få ta över föreställningen. And he did. Han började prata och jollra och skratta och sjunga, tills klockan var 7.50, då fick jag väcka Andres och fråga om han kunde gå upp med han, så att jag kunde få sova lite. När dem sover i sitt eget rum så ska dom få sjunga och prata i lugn och ro. Förhoppningsvis kan vi alla sova bättre och vi slipper viska på kvällarna när vi lägger oss.
Så det är dags att flytta ut nu, grabbar.

Det blir nog så att Nicole och Vanessa flyttar upp, att vi tar deras lilla sovrum, och grabbarna stannar kvar i det stora sovrummet därnere. Nu gäller det att försöka övertala Andres om att vi ska flytta till det lilla rummet, vilket han inte är så förtjust i. Han vill ha ett stort sovrum, men jag tycker att det är viktiga att barnen får de stora rummen, eftersom dem delar rum 2 och 2 och behöver en massa lekutrymme. Vi behöver ju egentligen bara få plats med sängen och byrån i vårt rum. Vi får se hur det blir.
Hur som helst så är det saker som måste inhandlas inför rumsbytena. Målarfärg och tapeter, (lilla sovrummet där nere är ju rosa/lial med prinsess bård), lampor till pojkarnas rum och annat som behövs...
 Vi höres senare ikväll! Glöm inte Desperate housewives!
Nu ska jag hämta lite julmust från balkongen! Mmmmmm

Grabbarna bråkar om samma leksak...


P.S Igårkväll när jag hade färgat håret så gick jag ner till tjejernas sovrum, eftersom nicole inte hade somnat ännu. Hon ville att jag skulle ligga och gosa med henne ett tag tag, och när jag la mig så började hon att skratta helt hysteriskt... Jag fattade ingenting... Sen tittade hon på mig igen och skrattade och skrattade och kunde inte sluta. Hon sa "Mamma, sää oot hassun näkönen!" (=Mamma, du ser helt knasig ut!) THANKS!

Kommentarer
Postat av: Linda

du lyckas säkert överatal gubben din;)

men blir det inte svårt när tjejerna är ute och vandrar på nätterna?



Om pojkarna har rum där uppe så kan ju ändå tjejerna ha leksaker där inne...eller?!

hm...i dont know...



peace!

2010-11-09 @ 17:02:29
Postat av: Isaks mamma

Haha, ja av barn och dårar får man höra sanningen minsann ;)

Har en fråga(eller3), pratar du bara/mest finska med barnen? Pratar Andres bara/mest spanska med dem? jag antar att du och Andres pratar svenska med varann? Funderar på vad för språk barnen pratar och hör mest...

2010-11-09 @ 20:25:16
Postat av: Katrin

Visst är det skönt att man kan välja att stanna inne en dag som denna!



Vi har sluppit snön, men lite regn och blåst har vi fått stå ut med!



Du är helt otrolig som hinner blogg och lägga ut så mycket bilder!

Bra jobbat!

Kram på er

2010-11-09 @ 22:04:06
URL: http://mollieleia.blogg.se/
Postat av: Katrin

Hej igen!



Vi försöker gå ut en gång per dag, men inte nu när vi är sjuka, men så fort vi är friska ska vi göra det igen!



Annars har jag oxå dålig fantasi.

Vi har ju tisdagar då vi är i kyrkan på typ kyrkansbarntimmar, sen handlar vi en dag och så leker vi skola en annan dag. Där emellan visas det lite film och så leker barnen med barbie dockor. Dom älskar det just nu!

Rita gör vi oxå ganska mycket!



Hade gärna haft nån kompis som oxå va hemma med sina barn, men tyvärr är det dåligt med det! Synd tycker jag!



Hur har ni det annars?

Vi har det bra! Trots lite gnabb när man är hemma allihopa så är det mysigt att ha Morgan hemma!



Kram på er!

2010-11-09 @ 22:49:36
URL: http://mollieleia.blogg.se/
Postat av: albinsmamma.devote.se

Hej! Allt bra? Haha ja man får roliga kommentarer från barn=) Har ni fått mycket snö hos er? Kram kram

2010-11-09 @ 23:39:01
Postat av: Angelica

hej i vintervädret!!

mår ni bra??



Vart köpte du toa sitsen?

Saga sitter på toa fast det händer inget..

Men man måste hålla i henne..

Väntar spänt på den dagen det händer något!



visst e db bra. Trist bara att de sa igår att det va sista sässongen...

kram

2010-11-10 @ 15:07:05
URL: http://sagaochfilipsblogg.blogg.se/
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback