Våra dagar med Emma & Felicia

Eftersom alla barnen sover, förutom stora tjejerna Emma & Felicia som sitter här och tittar på TV så passar jag på att lägga in bilderna från igår och idag...

Tidigt på Tisdags morgonen...
Vanessa & Andres ligger fortfarande och sover...
Felicia & Danilo

Jonathan & Emma

Jonathan, Emma & Nicole

Mycket lek var det i lekrummet. Det var mest "mamma, pappa, barn" som gällde.
Nicole & Vanessa fick vara bebisarna och sitta i dockvagnarna. Dom fattade nada.

När Bessa vaknade så var det dags för frukost!
Flingor och mackor

Dom dansade till mini disco låtar och stojade och hade jätte kul
Felicia och Emma gungade Nicole fram och tillbaka i hoppgungan. Hon skrattade och njöt!
Sen åkte Andres iväg och vi promenerade till Handen. Vi tog två vagnar med oss, tjejerna hjälpte till jätte mycket, dem tog varsin vagn, så för första gången på vääldigt länge gick jag med händerna i fickorna, och det kändes hela tiden som att jag hade tappat bort eller glömt något! Vi var i leksaksaffären BR, lekhagen och så hämtade vi vår vägg dekor. Sen blev det såklart lunch på Mäcken. (McDonalds)

När vi satt och åt kom plötsligt Mummu in! Hon skartade åt synen av mig där med 6 barn...
Många vände sig efter oss och tittade när vi gick. Vissa frågade om jag hade TRE st TVILLINGPAR!??
Sen följde vi med Mummu en bit, lekte med bilarna utanför sko affären och tjejerna gick till Zoo-affären.

Bessa lånar Mummus vantar!

När vi kom hem så var det dags för de minsta att sova middag. Som vanligt ville inte Nicole, fast man såg på henne att hon var riktigt trött. Det blev en stunds lugn och ro när tjejerna satte sig för att rita fina teckningar till mig. Mummu kom förbi och skulle passsa barnen ett tag medans jag lånade hennes cykel och cyklade till Handen för att handla välling, mat och annat som jag glömde.
Emma & Felciia ritar och Nicole "pratar i telefon" med sin faster Ela..
När små grabbarna hade vaknat bestämde vi oss för att ta en promenad till Mummu & puua för att döda tiden lite. Dessutom så skulle Karo och Anna komma dit för att lämna tjejernas övernattningsväskor.
Felcicia ville så gärna bära Danilo i bärsele, och hon var så glad och stolt när hon gick där med honom. Och tungt tyckte hon inte heller att det var... Emma ville at Bessa skulle sitta bredvid Jonathan och hon ville köra. Jag körde en tom vagn eftersom Nicole gick HELA vägen dit.
Hela gänget!

När vi kom fram till Mummu och Puua upptäckte vi att Danilo hade tappat bort ena sin toffla! Sen när vi började leta efter den så upptäckte vi att BÅDA Jonathans tofflor var borta!

Jag hade 4 fötter med mig och bara 1 toffla! Whaaat!

Karo var redan där med Dewin, och sedan kom även Anna. Puua bjöd mig på kaffe! Mina Poweking är ju slut, så lite uppiggande dricka måste jag dricka för att orka! Hihi...

Min docka leker med ett automat vapen!
Bessa hos Puua och läser en bok. Were else?

Jo, framför datorn också och lyssna på musik! Allt från Rölli låtar till jullåtar...
Kurragömma med Emma!

Efter fikat hos Puua & Mummu hade tjejerna bråttom hem till oss igen. Dom var nog rädda att deras mammor ville ha hem dem igen. Puua följde med oss bit, det blåste som bara den... Vi letade efter tofflorna, men till slut hittade vi bara en enda... hmm... vart kan de andra 2 ha tagit vägen??
När vi var hemma igen så ville Emma & Feliia bada med barnen. Dem började med pojkarna..

Innan jag tog upp pojkarna satte jag tjejerna där med dom!


Nybadade barn!

Vi tog fram lite smått och gott och spelade kort, och så blev klockan redan så mycket att Nicole, Bessa, Danilo & Jonathan fick gå och lägga sig.
Vi andra tittade på Desperate housewives, men sen så såg jag att Emma började bli heeelt slut, så jag frågade om dem inte ville lägga sig. Dem ville gå ner och titta på Tingeling.Efter ett tag kom Felicia upp för att hämta en bok, hon skulle läsa för Emma. 5 minuter senare kom hon upp igen och berättade att Emma hade redan somnat. Stackarna, hon var helt utmattad. Fast efter det dröjde det inte länge heller förräns jag hörde Felicia snarka där nere..

Nu är det alltså Onsdag. Emma och Felicia har lekt i min garderob med mina skor och kläder. Vi har varit i Handen, där fick Emma och Felicia varsin tröja som TACK för all hjälp jag fått. Vi åt lunch där, och sen hem. Nu leker Emma, Felicia och Nicole i lekrummet, dem har t om stängt dörren, medans Bessa och herrarna sover...

Dagens lek

 Tjejerna med sina nya tröjor som dem valde själva!

Så långt har vi kommit med dagen. Nu är klockan prick 16.00. Ute börjar det redan bli mörkt, och det blåser runt löv... skönt att man slipper gå ut!

Vi hörs mera ikväll!

Kommentarer
Postat av: Anna - Nybliven 2 barnsmamma

Vilken dag!

2010-11-03 @ 17:56:03
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Linda

va mysigt ni verkar ha haft det!!

Riktigt mycket tjejbus!!



Ditt meddelande kom fra på bloggen;)



Kul att se er idag, även om det bara var "en snabbis", ihhi

2010-11-03 @ 19:28:36
Postat av: Anna Köhler

vilka fina tjejer du hade runt omkring dig som hjälpte till med tjejerna...vad är det för vagn du har

2010-11-03 @ 20:46:28
URL: http://kohlerfamiljen.blogg.se/
Postat av: Sara

Hejhej Satu!



Kul att höra från dig, brukar kika in på din blogg nästan varje dag för att se hur ni har det.



Med oss är det bra förutom envis förkylning som hela familjen fått... var till doktorn med Alex igår å han fick en typ av inhalator som han ska ha när han hostar mycket. Nova har hamnat på vad ja hoppas e toppen på trotsen...mkt. diskussioner å oenigheter här hemma nu men hon är verkligen sååå go å glad mellan sina utbrott så man glömmer fort;-).



Hur är det med er? Måste bara få fråga: sover era pojkar hela nätterna eller vaknar de å äter ngn.gång?



kraaam

2010-11-04 @ 15:35:57
URL: http://novismamma.bloggagratis.se
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback