Ett rum klart!

Nuså är ett rum så gott som klart här hemma! Rummet på övervåningen är klar för tjejerna, allt är klart förutom att vi ska sätta upp tavlor och hyllor på väggen som Mummu & Karo köpte från IKEA idag. Sängarna är där och nu sover dom i sitt "nya" rum för första gången. Vilken mes ni tycker att jag är, som tycker att jag har tjejerna för långt ifrån mig... Dom är på en helt annan våning ju. Känns bra när man själv är däruppe, men nu känns det inte lika kul.... :-/ Jag började inte ens med det lilla rummet där nere. Eller jo- jag slet bort prinsess bården, imorgon tänkte jag börja måla och tapetsera där. Andres får som han ville- pojkarna ska flytta till det rummet och vi stannar kvar i vårat rum. Roligt. Jahap, nu är klockan över tolv, vi har haft Mummu och Puua hos oss. Idag har jag inte gjort mer än rensat i lekrummet medans alla andra sov. Jag slängde 5 påsar skräp! Ni vet, en massa små grejer och saker som är trasiga osv. Syns knappt nånstans. Andres hjälpte mig bära ner 2 möbler till lilla rummet som pojkarna ska ha. Gissa om det var jobbigt att möblera i tjejernas rum? allt som jag hade planerat i förväg sprack! Inget passade in och allt var för trångt. Men till slut fick jag till det! Imorn när de blir klart blir de nog jätte fint. När Karo och Mummu kom och lämnade hyllorna (visst e de bra att IKEA har home-delivery??Hihihi) frågade dem om Nicole ville följa med och hämta Felicia och Dewin frän skola och dagis. Och så fösvann hon. Det gjorde henne bra att komma hemifrån lite, och vara utan mig, och hon hade varit hur snäll som helst. Såklart Idag har vi inte bråkat. Lika mycket... ;).När hon kom hem tillsammans med Puua så var hon jätte trött. Hon berättade att hon ätit "färs" (köttfärs) och godis och så har hon skakat rumpan med Sean Banan. När Mummu och Puua var här satt vi och hade fredagsmys och åt en massa gott och hade IDOL på. Nu när Elin också åkte ut så känns det inte alls kul att fortsätta titta... Ingen är bra. Eller vad tycker ni? Jag har varit uppe och myst med mitt hjärta, han ville sova uppe på soffan idag så att han  har koll på tjejerna på deras första natt i övervåningen. Ifall de börjar vandra nånstans så är han där. Jag hör ju också, dörren är öppen och jag e ändå nära. Danilo ligger vaken nu och burrar med läpparna och suger sin hand... Hmm.. Nu ska jag försöka sova, imorgon ska vi till Handen för att köpa farsdag present som är nu på söndag och sen är jag och tjejerna bjudna på tjejmiddag hos Mummu! Anyways- ledsen att texten är i en enda sttor klump, men jag skriver från mobilen och kan ntehoppa ner en rad :-/ GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: Katrin

Herregud va jobbiga människor det finns, som ska lägga sig i hur du kör dina barn!



Jag tänkte inte ens tanken när jag såg bilden!

Mollie sitter framåtvänd, hon väger inte 15 kg och hon är inte 4 år.

Men däremot är hon åk sjuk och vi kan inte ha henne på annat vis!



Vi bråkar oxå här hemma så du är inte ensam om det! Vi hade oxå mindre bråk igår. Så skönt! JAg körde in till stan med bara två barn. Mollie va hemma med Morgan och fick bra med uppmärksamhet!



Jag är nyfiken på bilder på rummen!

Ha en bra helg!

Kram

2010-11-13 @ 07:20:02
URL: http://mollieleia.blogg.se/
Postat av: tuija mummu

Tack Satu o Aatu för en jätte trevlig kväll,kram :))

2010-11-13 @ 11:18:38
Postat av: Maria - mamma till 4 från 1 till 14

Kan du inte lägga upp lite bilder på det nya fina du gjort?

2010-11-13 @ 11:37:15
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback