TJEJMIDDAG + Nakki & Puua

Idag var det tjejmiddag hemma hos Mummu. Lite av en "mother-daughter" day, det var Mummu, Jag, Nukke & Bessa, svägerkan Anna med Emma, syrran Karo och Felicia. Och Dewin fick också lov att följa med ...Jag satte tjejernas i grabbarnas vagn, såp att dem kunde fortsätta sova (fick väcka Bessa), men dom låg och vilade istället hela promenaden dit. Pojkarna stannade hemma med sin pappa och kollade på trav, åkte och hyrde film ch beställde pizza. Senare på kvällen fick jag ett MMS med ett ieoklipp när Jonathan hoppar i hoppgungan för första gången i sitt liv! Mammas lille gosse... Och han kunde! Såklart! Jag gick och skulle stanna för att köpa blommor till Mummu, som ordnade detta åt oss, men det fanns inte så jag köpte choklad och annat gott istället. Vi var de första som hade kommit, Mummu hade ordnat det jätte fint och mysigt för oss!

"Lugnet före stormen..."

I vardagsrummet var det dukat med popcorn, chips, ostbollar och vindruvor!
Där trivdes mina tjejer kan jag ju lova!

Alla på plats vid matbordet! Det blev spaghetti med köttfärssås som jag föreslog och sallad och god dricka!
TUSEN tack för maten Mamma!!! Nästa gång är det min tur då!

"Nukke" & "Bessa"

Kusinerna Felicia, Emma & Dewin "Nakki" (=Korven)

Jag, Anna & Mummu

Under hela tiden vi var där så satt Puua instängd i sovrummet med sin kaffe termos och hade egen mys medans han kollade på fotboll. Mummu skickade dit honom så att han inte skulle störa oss under tjejmiddagen! Barnen trodde att han var ute. Nicole och Vanessa frågade efter honom ett antal gånger, så han hörde nog det, för till sist ropade han "Tilipitappi Töö!" från sitt sovrum och då stelnade alla till, innan dem rusade till fönstret och trodde att han skulle komma från balkongsdörren som värsta jultomten. Men det var helt tyst. Sen började alla hoppa upp och ner och heja "Puua, puua, puua!" och då öppnade Mummu sovrumsdörren, där Puua hade gömt sig under täcket, och när barnen såg honom hoppade alla på honom. Roooligt!

 
Det blev efterrätt också, heter det Kesella, Mummu? Nicole och Vanessa ville inte så gärna sitta med oss längre när dem upptäckt att Puua var hemma, så dom åt knappt nån efterrätt alls.

Bessa med sin favvo Puua!

Och så var det dags att sitta och titta på Rölli och titta på jultomten på datorn....

Sötisarna Felicia & Emma

Puua ska viska något i Nicoles öra... när jag frågade henne vad Puua viskade så sa hon "Häpätihämmää, häpätihää..." What?

Bus på soffan med de FYRA värsta busungarna: Nukke, Nakki, Bessa & Puua

Karo gör slingor på Mummu...

Puuas skor är ute och går.

Jag lånar brorsans mössa :)

Jag bad Nicole le lite mot kameran..... Cute?

Puua, saknar du Danilo & Jonathan eller vad är grejen med de 2 dockorna?

BÄSTISARNA:


Puua var snäll som följde med oss hem en bit så att vi slapp gå själva. Nicoles som var övertrött ville ändå gå själv. Väl hemma gjorde jag irodning gröt till grabbarna, badade alla, på med pyjamasen och i sängs! Och alla somnade jätte fort, utan gråt och gnäll.

TACK FÖR EN JÄTTE TREVLIG KVÄLL ALLIHOPA!
Det måste vi göra om snart, right? :)
En extra tack till Mummu som gjorde allt så mysigt för oss! Rakastan!

Pappa med en trött Danilo

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till två små troll :)

vad har ni för flaskor till pojkarna? ser så speciga ut :)

2010-11-14 @ 07:29:36
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: tuija mummu

Satu först va de kesella sen digestive kex o sen hallon o blåbär. :))

2010-11-14 @ 10:00:50
Postat av: tuija mummu

det var vanilj kesella( finss olika smaker) ha en bra dag.

2010-11-14 @ 10:10:45
Postat av: marina

Vad fina bilder,hoppas ni har en trevlig söndag

2010-11-14 @ 11:44:09
URL: http://allaminahjartan.blogg.se/
Postat av: marina

Vad fina bilder,hoppas ni har en trevlig söndag

2010-11-14 @ 11:46:19
URL: http://allaminahjartan.blogg.se/
Postat av: Katrin

Våra tjejer hade haft så kul ihop! Dom ser ut att passa varandra, med massor av prinsessor runt sig!



Och Emilia hade fått hänga med pojkarna=)

Kram på er!

2010-11-14 @ 21:36:14
URL: http://mollieleia.blogg.se/
Postat av: Erica

Va mysigt ni verkar har haft det! Vill bara säga igen att Nicole är precis som Alva.. det är en period dom går igenom, spelar ingen roll om dom har syskon eller ej, det är mellan 2-3 år som dom utv. en personlighet.. så det kommer nog vara lite jobbigt ett tag.. vi kämpar på här förfullt varje dag :-). Blir tokig vissa dagar... kramar

2010-11-15 @ 08:11:43
URL: http://lillaica.blogg.se/
Postat av: Linda

va rooligt ni verkar ha haft det!!

Bra att ni tar vara på sånna här dagar, dom är guld värda!!!

jättefina bilder:)



ps. du var jättesöt i brorsans mössa;)



puss

2010-11-15 @ 08:47:07
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback