It´s not going so mutch better...

Hejhej!
Nu är det torsdag igen, imorn fredag- helt sjukt va dagarna och veckorna går fort!
Jag sitter och njuter av tystnaden här hemma. Det har inte alls varit bättre med Nicole idag. Jag får så ont i mammahjärtat av att höra henne gråta och skrika, spceiellt när hon ska lägga sig. Hon vill ju inte lugna ner sig´... en efter en väcktes alla av hennes skrik. Jag sprang mellan rummen som en tok, och varje gång jag lämnade ett rum började det gråtas därinne. Om jag bara kunde vara överallt samtidigt.
Så idag har Nicoles somnat gråtandes. Känns hemskt. Har varit och pussat på henne flera gånger nu när hon sover, men hon sover som en stock. Hon går igenom nånting riktigt tufft just nu, att hon känner att hon måste trotsa allt och testa allt. Vanessa fick flyttas till vår säng pga. Nicoles skrik i deras rum, och stackars Bessa som försöker somna mitt under allt. Så hon fick somna i vårt rum, men när jag gick ut från rummet började hon gråta så att pojkarna vaknade och blev rädda och började gråta. Sådär höll vi på. Jag känner mig helt slut i huvudet och och känner riktigt ont i hjärtat av allt det här. Jag vill inte ha det såhär! Vad ska jag göra??
Hur kan jag vara överallt samtidigt och hur ska jag hjälpa Nicole igenom detta? Hon är ju mammas underbara lilla docka! Vanessa är snäll och lugn- än så länge. Hon går runt där med sina böcker och roar sig själv för det mesta. Och grabbarna är det inga problem med.
Andres mår bättre nu. Han ska på magnet röntgen på Måndag. Jag ska försöka ordna så att jag kan följa med honom.

Här kommer några bilder från de senaste dagarna:

Tjejerna med sin kusin Emma på väg till Coop

Anna kör Bessa i kundvagnen...

Gissa om hon höll koll på "Mums mums" hela vägen hem?

Man ska aldrig gå förbi leksaksavdelningen...

"Hörrö... brorsan, allt ordnar sig!"

GOD MORGON!

Vanessa leker med sina bröder. Eller- tar alla deras leksaker från dom!

Idag kom Mummu & Puua på fika. Nicole var utan blöja, men det gick inte så värtst bra... hon vill inte alls sitta på pottan. Vägrar. Så hon kissade på trosorna istället... Hur ska det här gå...?
Puua och tjejerna ritar, Mummu håller Jonathan som äter babykakor för första gången i sitt liv!

Danilo äter också, men pappa får hålla. När han tog bort den så blev han jätte ledsen!

Mummu hos frisörerna Bessa & Nukke!
Blivande kollegor till Lisa kanske??

Så fort vi börjar laga mat så puttar Bessa nuförtiden stolen till köksbänken, för hon vill vara med!
Hon har blivit så duktig på allting! Hon pratar jätte mycket, upprepar ALLT och är hur smart som helst!
Mammas tjej..

Efter badet ville tjejerna titta på Jultomten och lyssna på jullåtar. Men sen började dem bråka om vem som tog mest plats på stolen, så båda fick gå ner...och då var det livat. Igen. *suck!*


Jag hoppas verkligen att allting är lungt när vi vaknar imorgon, och att Nicoles "känkkäränkka" håller sig borta. För er som inte vet vad "känkkäränkkä" betyder så är det en sorts "busig häxa" (?) som kommer till de små barnen och gör deras dag "mindre trevlig"... Det finns en låt om det, ska lägga in den senare- på finska förståss. ;) Men den är bra!

Nicole- Jag förstår att du går igenom en jobbig tid just nu, och jag finns här för dig. Jag gör inte det jag gör för att vara elak, jag gör det för att jag älskar dig och vill hjälpa dig över det här. RAKASTAN!

Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Alla har sina dagar, upp & ner gångar även barn! Och du gör ditt bästa, de e det som räknas ! Rakastan!

2010-11-11 @ 23:01:43
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: Ullis

Har länge undrat hur ni åker i bilen med så många barn under 2 år. Blev ganska förskräckt när jag såg att dina barn åker framåtvänt. Barn under 5 ska åka bakåtvänt.Hoppas för er skulle att ni aldrig är med om någon olycka.

2010-11-12 @ 10:04:50
Postat av: ?

Sist du publicerade bilder på barnen i bilen fick du endel kommentarer om att de inte satt i bilstolar de satt på sittkuddar som är från sju år om jag inte minns alldeles fel nu sitter de i frammåtvända stolar som är från 15 kg eller 4 år det är då barnens huvuden klarar av en krock och sitta frammåt, jag är bara nyfiken varför dom inte sitter i dom stolarna de tär lag på att barnen ska sitta i?

2010-11-12 @ 10:35:31
Postat av: Johanna

Liten kropp kräver extra stöd

Barnets huvud är stort och tungt i förhållande till kroppen, och nacken är bräcklig. När en bil krockar kastas barnets huvud framåt och bakåt med våldsam kraft. För att barnet ska kunna klara en sådan påfrestning behövs extra skydd i bilen.

 

Alla barn som är kortare än 135 centimeter ska använda en särskild skyddsanordning i bilen, det vill säga babyskydd, bilbarnstol, bältesstol eller bälteskudde. Det anger nya regler som började gälla 1 januari 2007. Läkare och forskare rekommenderar att barn ska använda bältesstol eller bälteskudde tills de är 10-12 år.  

Bakåtvänt är bäst

Till cirka fyra års ålder färdas barnet säkrast bakåtvänt. En bakåtvänd stol tar emot de våldsamma krafterna och skyddar barnets känsliga huvud och hals. Små barn som åker i framåtvända barnstolar löper fem gånger högre risk att dödas eller skadas svårt, jämfört med barn i bakåtvända bilbarnstolar. Därför ska du inte vända ditt barn för tidigt. Rekommendationen är att barn sitter bakåtvända så länge som möjligt, normalt tills de är ungefär fyra år. 



Jag vill bara visa dig det här för att va snäll, det

Är inget illa menat. Barnet sitter bäst skyddad bakåtvänd men RÄTT bilbarnstol, jag tror alla föräldrar vill göra det som är säkrast för sina barn men man kanske inte vet? Som sagt det är ABOLUT inget illa menat.

2010-11-12 @ 10:45:38
Postat av: Jeanette

Låter som om äldsta tjejen har det jobbigt med att ha fått så många småsyskon på så kort tid, kanske? Hon är ju verkligen inte stor själv men behandlas säkert som stor, vilket inte är konstigt - i era ögon är hon ju gigantisk jämfört med alla de små. Men har man nyss fyllt 2 och har tre småsyskon har man det säkert rätt jobbigt.

2010-11-12 @ 10:52:20
Postat av: Anna köhler

innan många av er kommenterar hennes inlägg läs hela inlägget så stod det tydligt att hon åkte med en anna person..eftersom hennes man har barn innan tjejerna och småpojkarna så tror jag han vet reglerna även hon...för att ni ska förstå hur dem sitter i deras bil så kanske hon ska lägga upp ett kort på deras egna bil.



men snälla läs hela inlägget först...

innan ni säger något om dem. stod att dem åkte bil med sin kusin emma så det måste ju vara emmas familjs bil...med 4 små barn så tror jag att dem har en större bil.

2010-11-12 @ 11:58:44
URL: http://kohlerfamiljen.blogg.se/
Postat av: Taru

Daniella har också haft sånna perioder som Nicole har nu. Och jag vet hur det känns gumman..

Håll ut! Själv har jag nästan känt mig som ett vrak

flera gånger då ingenting duger och man bara tjatar och säger till dom..

Men det måste vi mammor göra ibland för att dom ska

förstå. Du e en jätte bra mamma! Kram

2010-11-12 @ 16:57:28
Postat av: Anna med 4prematurer

Vilka skitstövlar det finns , men de läste väl bara hastigt o ville leka kloka =)



Visst har de poäng i det hela, men det var klantigt skrivet av dem!



Hoppas allt är bra med dej. Här hemma håller vi på att packa, ska flytta till Kungsholmen i Januari!! ler

2010-11-12 @ 21:22:37
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback