Tisdagen

Jag sitter med en nyvaken Jonathan i min famn och försöker bli klok på min nya mobil... Hur fasiken får jag in eget musik i den från datorn??
Tar en paus och lägget in några bilder från igår, så jag inte ligger så långt efter
Efter att Puua hjälpt Andres med bilen så kom han och häslade på.

Såklart kommer man inte undan böckerna och Vanessa!

Danilo gosar på Bessas säng med hjärtkudden...

Vanessa visar vart dom ska sova...

Tröttisarna somnade i hoppgungorna

Ja, och det jag skrev om igår, att Puua somnade med tjejerna! Hahah... När dom vaknade undrade de vart Puua hade tagit vägen... Samma sak idag när vi åt frukost, så undrade dem när Puua skulle komma. Tror dom också att han bor här? Han kallar ju sig själv för Puua "Nanny" kanske man borde anställa honom på heltid??
När alla sov så fick jag massor gjort i undervåningen, nu är det i stort sett bara att borra fast lite grejer på väggarna, sen får man upp det som ligger kvar på golvet. Andres lovade hjälpa mig med det...
Efter vila och allt annat åkte Andres & Puua iväg, och jag klädde på alla för att gå till Mummu. Vad jag inte upptäckte då var att jag inte hade ståbrädan hemma, men det var bara att ta sig ut ändå! Kanske inte en av mina bästa ideér med tanke på snöstormen utanför, en dubbelvagn och en 1 och en 2-åring som skulle få gå. Jaja, tjena. Nicole ville hålla mig i handen eftersom hon var rädd att hon skulle blåsa iväg, och Vanessa tog sin egen väg och stannade till lite för att titta på snön och annat intressant. Till slut började blåsa riktigt kallt på oss, snön kändes kall mot kinderna, så då fick Bessa sätta sig fotändan av vagnen och gled förståss hela tiden ner.... Sen kom vi till en del där ingen hade gått ännu, där den var va snö, och gissa vad? Jag kom inte fram en enda mm! De små hjulen där fram på vagnen ville inte samarbeta, så jag fick vända vagnen, Bessa ramlade av, Nicole gnällde pga den hårda vinden... Jaja. Men till slut kom vi hem till Mummu med lite hjälp från henne! Tack Mummu!
Det var varmt och skönt hemma hos dem, och luktade nybakade bullar, riktigt julkänsla!
När Andres och Puua kom så lånade vi Puuas bil och åkte och handlade i Coop, och sen beställde vi hem pizza till Mummu och Puua och till efterrätt fick vi nybakade bullar! Så goda!

Bessa provar sin vinteroveroll

Gonzalez herrarna har det varmt och skönt i sin vagn...

Sångstund med Mummu

Jonathan leker

Danilo gosar med sin flaska och Tiger

Nu vet t om Bessa vart Mummu & Puua har sin godis-gömma...

Gott med pizza!

Danilo undrar vart hans pizza tog vägen?

Jonah gosar med Puua

Och sen sätter han sig också på sin plats och väntar på att någon ska servera bullar..


På hemväegn hade vi lyckligtvis 2 vagnar, så vi var hemma ganska snabbt. Men det hindrade inte vår lilla Ängel att somna i vagnen...


Kommentarer
Postat av: Taru

Vilka fina bilder! Pojkarna har verkligen växt :-)

Tjejernas sängar ser så mysiga ut..

vart hittar du alla fina sängkläder?

Ses snart? Kramis

2010-11-24 @ 18:14:49
Postat av: Liz

Hej Satu!

Foljer din blogg och gillar att lasa om din/er vardag! Dina barn ar sa fina och jag alskar fotot pa dina killar i vagnen - jattefint!!

Som du gillar jag att ta kort och tycker det ar roligt med foton pa bloggen.

Kika garna in hos mig och lamna en kommentar sa jag vet vem som ar inne och laser, man ser alltid att massa folk laser men vet aldrig vilka det ar?!! Antar att du har samma "problem", for visst ar det sa att man inte hinner skriva och kommentera alltid!

Ha det bra,

Kram Liz

Postat av: Karolina Nordling

Härliga bilder. Ja Pua Nanny verkar ha flyttat till er..;)

2010-11-24 @ 22:40:07
URL: http://Www.karolinanordling.com
Postat av: ladydi

Jag håller bilderna är riktigt bra och dina barn är så fina jag antar att jag vill ha en andra flicka!

Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback