Lördag förmiddag- LINUS KALAS!

Som jag skrev förut så hade vi inte en enda minut lugn stund i lördags, inte igår, söndag heller för den delen. Nu är det måndag, alla barnen sover och jag tänkte passa på att börja skriva om lördagen, så jag inte faller alldeles för långt efter med bloggandet. Ni väl ha något att läsa, eller??
Morgonen började lungt, iaf ör barnen. Dom åt fruksot och slappade medans jag sprang fram och tillbaka och försökte fixa och dona inför dagen.

Jonathan tycker att det är mysigt att gosa med syrrans fötter på mornarna.... KÄRLEK!

Vi var bjudna på Linus 9-års kalas klockan 11, en perfekt tid tyckte vi alla!
Nicole fick hjälpa mig att slå in Linus och Daniellas presenter.
Mycket tejp blev det här och där! Tanken som räknas ju!

Och kort till Daniella "skrev" Nicole också...
(Muumi drickat är köpt från Hötorgshallen, det var någon som undrade)

Vi hann till kalaset innan födelsedags barnet ens hade hunnit komma hem från affären!
Bröderna Filip & födelsedags barnet Linus.
Filip har fått glasögon, vilka han skämdes lite för, men jag tycker att dom är jätte coola, och väldigt fina på honom!

Kusinerna Sebastian (min brorsson) & Dewin  (min systersson) är väääldigt lika här tycker jag, va tycker ni??
Tjejligan. Nicole med sina kusiner Felicia och Emma
Jonathan med sin kusin Dewin

Moster och Jonah gosar

Bessa Enkeli & "Iisha"- Felicia

"The Gonzalez Twins"

Alltid lika glada!!!

Grabbarna har viktiga diskussioner...

Jag och Karo skulle precis ta kort på dessa kusiner, när det på samma stund plingade på dörren, därav de förvånade minerna....

Min syster har jättre fina/söta barn... här är minstingen Dewin.....
......Och storasyster Felicia....Fina va?

När man har en stor familj som både Andres och jag har, så har barnen alltid någon att gosa med!
Stefan busar med sin Gudson Danilo, medans Anna ger Jonathan lite välling. Men jag tror inte att det gick så bra, för Jonathan bara asgarvade hela tiden istället...

Födelsedagsbarnet Linus tycker nog att det tar för lång tid att ta fram tårtan...?


Först blir alla bjudna på en massa korv med bröd som alla äter med god aptit!

Sedan är det dags för tårta och en massa annat gott!

Idag sjöng vi bara på svenska och finska, för Andres var lite för blyg för att sjunga på spanska. Hihihi....

Efter att ha skrattat en lång stund med "moster" Anna så blev Jonathan jätte trött.
Innan han somnade gosade han lite först...

BUSTED! Denna bild "snodde" jag från syrrans blogg!


Även från pappa får han lite godsaker.... Hey! Är det kalas så är det!

Fast då kanske det inte är så konstigt att man får ligga såhär......

 Puss-kalas hos Anna & Danilo!

Jonathan har vaknat och vill busa med moster Karo!
Sen lämnade han "ett paket" till Karo, och efter att fått på sig en torr blöja igen, och så attackerade "BABY fot fetischerna" honom... Anna & Karo blir helt tokiga på tossingar. Tydligen gällde det bara småbarn, för dem ville inte lukta och pussa på mina tossingar. Hmm...
Twinsen hos sin morbror Stefan

Sebastian och Dewin lekte Spiderman, sen sprang dem efter Nicole, stackarn.

Bus och lek i rummet!


Under kalaset åkte Andres iväg för att hämta smörgåstårtorna, så då hade vi det klart också! Han åkte dit redan tidigt på morgonen, men då var dem inte klara, så han fik åka tillbaka tomhänt.. Toinen!
Sedan var det bara att Tacka så mycket och gå hem en vända för att byta blöjor och Nicoles tröja. Hon hade tappat lite ketchup från korven och tårta på den, och sen skulle vi iväg till Daniellas kalas. Läs hur det gick där på nästa inlägg! Den kommer under dagen/kvällen!

PETER, KARO & BARNEN- Tack för att vi fick komma och tack för allt!

Kommentarer
Postat av: Karolina Nordling

Haha fina bilder ;) jepp jag har jättesöta barn haha...;) Och jaaa fötterna gäller bara små barn..Not yours! ;)

2010-11-01 @ 14:02:52
URL: http://www.karolinanordling.com
Tack för att Du tar dig tid <3
Kommentera inlägget här:

Vad heter Du?
Är Du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg? Adress här, så hittar jag till dig :)

Kommentar:

Trackback